Mitä tarkoittaa etsiä Jumalan kasvoja
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä näyttää jumalan perse? Kakkaako jumala?
Sellaisen Jumala kakannee, jolla ei vielä ole rahtustakaan oikeaa kuvaa Jumalasta.
Raamattu kertoo, että Jumala on Henki. Poika eli Jeesus on hänen olemuksensa kuva. Maan päällä Jeesus oli kuten kuka tahansa ihmisistä elintoimintoineen. Henkien maailmassa ei enää kakata. Ei edes Jumalan valtakuntaan siirtyneet ihmiset, vaan silloin ollaan kuin enkelitkin ovat.
Ihan absurdeja mun korvaan tällaiset puheet jumalten valtakunnista ja enkeleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paha sanoa kun ei tiedä tarkkaa kontekstia, mutta veikkaisin että tällä viitataan jumaluuteen, joka on kaikessa. Eli pyrkii näkemään jumalan kivessä, naapurissa, kasvissa, vanhemmassaan, lapsessaan..
Tämä uskonnossa juuri mättääkin. Jumalasta puhutaan että se on kaikkea tätä ympäröivää. Eli ihan sama puhua synonyymillä maailmankaikkeus.
Mutta sitten uskonnossa on vielä se tvisti, että kuitenkin jumalasta puhutaan kuin se olisi persoona. Ja lisäksi kaikkien pitäisi elää kuten hän tai hänen valitut haluaa.
Jumala on Luoja, hän on luonut tämän maailmankaikkeuden, ei ole synonyymi maailmankaikkeudelle.
Jumala on yksi, mutta Jumalalla on kolme persoonaa, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kristinuskon määritelmissä Jumala kuvataan näin. Jeesusta seurataan, ei Jumalaa. Ihmisestä ei voi tulla Jumalaa. Se on harhaoppia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen Jumala kakannee, jolla ei vielä ole rahtustakaan oikeaa kuvaa Jumalasta.
Raamattu kertoo, että Jumala on Henki. Poika eli Jeesus on hänen olemuksensa kuva. Maan päällä Jeesus oli kuten kuka tahansa ihmisistä elintoimintoineen. Henkien maailmassa ei enää kakata. Ei edes Jumalan valtakuntaan siirtyneet ihmiset, vaan silloin ollaan kuin enkelitkin ovat.
Ihan absurdeja mun korvaan tällaiset puheet jumalten valtakunnista ja enkeleistä.
Niin se on monelle muullekin ollut ennen kuin on itse uskoon tullut. Mutta kun Jumala alkaa herätellä, niin siten siiinä vaan käy, että absurdi muuttuu todeksi.
Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee. Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paha sanoa kun ei tiedä tarkkaa kontekstia, mutta veikkaisin että tällä viitataan jumaluuteen, joka on kaikessa. Eli pyrkii näkemään jumalan kivessä, naapurissa, kasvissa, vanhemmassaan, lapsessaan..
Tämä uskonnossa juuri mättääkin. Jumalasta puhutaan että se on kaikkea tätä ympäröivää. Eli ihan sama puhua synonyymillä maailmankaikkeus.
Mutta sitten uskonnossa on vielä se tvisti, että kuitenkin jumalasta puhutaan kuin se olisi persoona. Ja lisäksi kaikkien pitäisi elää kuten hän tai hänen valitut haluaa.
Jumala on Luoja, hän on luonut tämän maailmankaikkeuden, ei ole synonyymi maailmankaikkeudelle.
Jumala on yksi, mutta Jumalalla on kolme persoonaa, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kristinuskon määritelmissä Jumala kuvataan näin. Jeesusta seurataan, ei Jumalaa. Ihm
Eikä todisteen rahtustakaan näille väitteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se on monelle muullekin ollut ennen kuin on itse uskoon tullut. Mutta kun Jumala alkaa herätellä, niin siten siiinä vaan käy, että absurdi muuttuu todeksi.
Psykoosi toimii samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Se tarkottaa sitä että kun sä kävelet peilin eteen, sä näet jotain muutakin kuin sen sun fyysisen naamavärkkis, sä näät sinne syvemmälle sen taakke
Tän asian ymmärtää vasta sitte ku sä heräät henkisesti, tää nimittäi toimii myös silleen että sä katot toista ihmistä, siis ihan oikeasti NÄET sen toisen ihmisen, etkä vaan sitä fyysistä kuorta
Ei sitä tajua ennenku ite herää, mitä se oikeasti tarkoittaa kun sä NÄET toisen.
Olen tajunnut pikkulapsesta, varmaan jo ennen puhumaan oppimista, että sekä minä että kaikki muutkin ovat paljon enemmän kuin pinta. Mutta satuhahmoihin en usko.
Ilmeisesti se sitten on kristitylle vaikeampaa matalamman älykkyyden takia, empatia jne.
Jumala näkee kaiken, oletko puhdas vai syntinen.
Joulupukki näkee kaiken, oletko kiltti vai tuhma.
Kukaan ei ole nähnyt jumalaa eikä oikeaa joulupukkia.
JOTEN... ONKO NE YKSI JA SAMA MIELIKUVITUSHAHMO.
Kasvot = todellinen jumaluus eli armo ja rakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalla sanotaan että Jumalan kasvoja ei voi nähdä,
Se on vertauskuva jolla tarkoitetaan, että Jumalaa ei voi "nähdä" täydessä pyhyydessään ja loistossaan, vaan Jumalasta "näkee" aina vain pelkän häivähdyksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala on yksi, mutta Jumalalla on kolme persoonaa, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kristinuskon määritelmissä Jumala
Niin, minullakaan ei ole todisteita. Minä vaan uskon silti. Autuas se joka uskoo vaikkein näe.
Vierailija kirjoitti:
"Se joka Jumalan kasvo näkee on sokaistuva"
Luuk. 9:28-36
joka näkee Jumalan kasvot, kuolee.
SEMMONEN RAKASTAVA JUMALA
18 Silloin Mooses sanoi: "Anna siis minun nähdä kunniasi."
19 Herra sanoi: "Minä annan kirkkauteni kulkea sinun ohitsesi ja lausun sinun edessäsi nimen Jahve*. Minä annan anteeksi kenelle tahdon ja armahdan kenet tahdon." [33:19,: 34:5 Ks. alaviitettä kohtaan 3:14.][Room. 9:15]
20 Herra sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut, ei jää eloon." [1. Moos. 32:31+]
21 Sitten Herra sanoi: "Näetkö tämän paikan vieressäni? Asetu tämän kallion luo.
22 Kun minun kirkkauteni kulkee ohi, minä asetan sinut kallionkoloon ja suojaan sinua kämmenelläni, kunnes olen kulkenut ohi.
23 Sitten otan käteni pois ja saat nähdä minut takaapäin, mutta minun kasvojani ei kukaan saa nähdä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Se joka Jumalan kasvo näkee on sokaistuva"
Luuk. 9:28-36
joka näkee Jumalan kasvot, kuolee.
SEMMONEN RAKASTAVA JUMALA
"Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala on yksi, mutta Jumalalla on kolme persoonaa, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kristinuskon määritelmissä Jumala
Onhan ne kirkolliskokouksen määritelmmiä, sieltä kaivamaan tietoa. Siellä on viisaat yhdessä luoneet kaanonin, mitä kristinusko on, mikä on Jumala, Kristus ja Pyhä Henki. Siellä ne kerrotaan myös Raamatussa.
Kun et lue Raamattua, et voi väittää, etteikö todisteita ole. Sinä et vaan halua, että ihmiset uskovat Jumalaan:).
Nämä nykyuskonnot, ml. new age taas pyrkivät todistamaan, että ihminen on itse luoja, Jumala. Tästä ei ole todisteita.
Ymmärrän Jumalan kasvojen etsimisen tarkoittavan, että haluaa kohdata Jumalan sellaisena kuin hän todella on.
Niin kuin kasvot kuvastuvat vedessä, niin ihmisen sydän toisessa ihmisessä.
Sananlasku 27:19
Niin Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen (Mooseksen kirja 1:27)