Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en ymmärrä niitä jotka laihtuu mahdottomasti imettäessä lasta

Vierailija
13.09.2008 |

mä oon kohta tankki.....

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pah!

Vierailija
2/24 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pelkkää luuta ja nahkaa. Painoin silloin 10 kg vähemmän kuin nyt ja nytkin olen normaalipainoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin osansa saattoi olla niillä ylimääräisillä herkuilla, joita tule nautittua imetyksen lomassa..

Vierailija
4/24 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikemmin tuntu et päin vastoin, ihme pömppäolo ja turvotus. Tosin kun aloin hulluna harrastaa liikuntaa ja samoihin aikoihin imetys väheni, se alko auttaa vähän...

Vierailija
5/24 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tuntuu et vaan kork lihoo, täysimetystä takana 5kk

Vierailija
6/24 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin, imetin ja imetin, nukuin huonosti enkä jaksanut huolehtia syömisestäni, join vain mielettömiä määriä kompensoidakseni jotenkin sitä hillitöntä imetystä...mulla tosi nälkäiset lapset varsinkin parin ekan kuukauden ajan...en voinut järin hyvin vaikka paino putosikin...

Vierailija
7/24 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta siis sen oon täällä oppinut, että tässäkin asiassa ei oo olemassa yhtä totuutta, vaan riippuu ihan ihmisestä miten kroppa sattuu reagoimaan imetykseen. Aivan kuten raskausaikanakin kaikilla ei oo samat vaivat, ja osa turpoaa mahdottomasti ja osa ei juuri yhtään.

Mulla siis se tilanne, että imetys on laihduttanut molemmilla kerroilla. Ja mulle se on ollut rasitekin, kun pitää syödä ihan älyttömästi ettei kuihdu kasaan. Mutta tietty ymmärrän, ettei se ole ollenkaan niin ikävä rasite kuin se, jos lihoo ensin raskausaikana vaikka eläis kuinka terveellisesti ja sitten vielä imetyksenkin aikana.

Vierailija
8/24 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin toisille tulee 9 kg painoa raskausaikana ja toisille 25 kg.

Itse lopetin imetyksen jokaisen (kolmen) lapsen kohdalla juuri siksi, että alipainon raja tuli vastaan ja olin todella heikko, laiha ja kuihtunut. Imetyksen lopetettuani palasin jälleen normaalipainoon.

Vierailija
9/24 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jos mässää ihan älyttömästi herkkuja imetysaikana, niin eihän se paino putoa. Hieman normaalia suurempi kalorimäärä terveellistä ruokaa, niin paino tippuu.

Vierailija
10/24 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön yölläkin. 3 lämmintä ateriaa ja herkut siihen päälle.

Imetys ollut pakko lopettaa jossain vaiheessa, kun olen ollut niin järkyn laiha.

Vierailija
11/24 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakin voin sanoa syöväni lautasmallin mukaisesti, mutta esim. neljän viikon kesäloma rönsyillen grilliruokaan ja oluen tissutteluun tuo helposti 3 kg lisää, vaikka en mitenkään mässäilisi.

Kolmen lapsen imetyksen aikana olen joka kerta laihtunut aivan hurjaa tahtia, mm. 3 kk vanhan vauvan kanssa Italiassa ahdoin viikon aikana pizzaa, pastaa, jäätelöä ja leipää. Lopputuloksena olin laihtunut viikon aikana 1½ kg. Meillä kaikki lapset ovat olleet järkyttäviä tissihirmuja ja syöneet siis melkein koko ajan.

Imetysten jälkeen olen aina ollut elämäni hoikimmassa kunnossa, vaikka en ole koskaan kokenut etten olisi esim. ehtinyt syömään kunnolla.

Vierailija
12/24 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain jaksanut mättää mahaani sellaisia määriä ruokaa, ettei paino olisi pudonnut. Olin kyllä aina ihan järkyn näköinen, kun imetin, mutta maitoa tuli hyvin eikä mun kunto laskenut, vaikka laihduinkin hirveästi. Imetysten jälkeen paino nousi takaisin omaan normaalipainoon, jossa olen myös hoikahko, en kuitenkaan laiha.

Vierailija
13/24 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 vk synnytyksen jälkeen olin laihtunut 11 kg. Aloin syömään karkkia etten kuihtuisi kokonaan pois. Maitoa tosin tulikin melkoisesti, parhaimmillaan pieni minigrip-pussillinen yhden imetyksen yhteydessä.

Kun lapsi 11 kk iässä kieltäytyi rinnasta kokonaan, oli maidontulo jo laantunut mutta onneksi oli sen verta paljon pakkasessa että päälle 1 vuotiaaksi joi vaan äidinmaitoa.

Vierailija
14/24 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoni saisi pysyä samana. Voin laihduttaa ne muutamat liikakilot imetyksen jälkeen.

Minusta ei tunnu hyvältä se ajatus, että samalla kun ruokin vauvaa olisin hiukan aliravittuna ja katabolisessa tilassa. Ei mun tarvii tehdä sitä rintamaitoa läskistäni! Tai pärjätä itse läskin voimalla samalla, kun pitäisi riittää ravinteita myös vauvan ruokkimiseen.

Vierailija
15/24 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka raskaudessa lihoin 19kg joka lähti ekan vuoden aikana, imetin yhteensä 2,5v. Nyt tokan kanssalihoin huimat 26kg ja poika täytti just vuoden ja olen omissa mitoissani taas ilman diettejä. Eli mulla imetys laihduttaa.

Vierailija
16/24 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ehti koko ajan vielä käydä vaunulenkeillä jne..

Nyt kolmannenkin kohdalla pudonnut, mutta tuntuu ettei niin nopeasti.. Tosin jos en söisi yhtään herkkuja niin olisin hyvin pian mitoissani.. ikävä se juttu, että musta tulee ihan skitso jos laihdun liian nopeasti..

Vierailija
17/24 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousi paino imettäessä puoli kiloa viikossa. Onneksi sentään olin raskausaikana laihtunut viimeisen 2 kuukauden aikana 10kg joten ei se 12kg tuntunut niin pahalle, vaikka kirpaisikin.

Vierailija
18/24 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttako yöimetys enemmän, kuin jos lapsi ei syö yöllä?

Näin voisin oman kokemukseni mukaan luulla. Molemmat kuitenkin täysimetyksellä 6kk asti.

Missä imetyksen vaiheessa teillä laihtujat on paino alkanut tippumaan?

Sinä, joka laihduit vaikka söit 3 lämmintä ateriaa ja herkut päälle niin just noissa ateriossa laihtumusen syy. Et jaksa napostella herkkuja kokoajan niin kuin ne jotka eivät syö lämmintäruokaa tai syövät vain kerran päivässä.

Vierailija
19/24 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinä, joka laihduit vaikka söit 3 lämmintä ateriaa ja herkut päälle niin just noissa ateriossa laihtumusen syy. Et jaksa napostella herkkuja kokoajan niin kuin ne jotka eivät syö lämmintäruokaa tai syövät vain kerran päivässä"

En ymmärrä tuota kommenttiasi???

Siis eikö tärkeämpää ole syödä kunnolla ja kunnon ruokaa, kuin napostella jotain herkkuja???

Ei sitä pitkälle jaksa jos ei kunnon ruokaa syö, eihän niistä herkuista mitään ravintoaineita saa.

Vierailija
20/24 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ylimääräisiä vauvakiloja ei edes ollut, koska raskausaikoina painoa tuli aika vähän, 6 - 8 kiloa, ja ne lähtivät heti vauvojen synnyttyä. Imetysaikaina sitten tippui vielä n. 8 kiloa (61 kilosta 53 kiloon, olen 171 cm pitkä). Söin herkkuja ja laitoin ruokiin öljylorauksia, mutta paino vain tippui. Mun lapset söivät öisinkin yli vuoden ikäisiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi