Minkälainen rangaistus tulee jos kävelen kauppaan sisään ja syön siellä ruokia enkä maksa?
Menisin siis kauppaan sisään, ja en yrittäisi varastaa, vaan söisin ruokia siellä sisällä. En oo syöny yli kahteen vuorokauteen kun ei oo rahaa ruokaan.
Minkälainen rangaistus tulee? Tuleeko rikosrekisteri?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Oletko töissä jos olet niin mihin menee rahat ettei ole varaa ruokaan?
Olen työtön työnhakija.
Ap
Ei mitään. Näpistyksestä voi saada sakot mutta ei niitä tarvi maksaa jos olet muutenkin tukielätti. Kauppias ei voi sinulle porttikieltoa antaa.
Vierailija kirjoitti:
Mee isompasn markettiin ja syö hiljaa sovituskopissa jotain josta ei lähde ääntä, ota toki sovitettavaa koppiin mukaan myös, kalisuttele henkaria ja palauta paikalleen jälkeenpäin. :D
Tämä jos oikeasti on nälkään kuolemassa, koppien sisäpuolelle ei saa edes kuvata.
Näpistys. Poliisi antaa sakot, eikä päädy tuomioistuimeen. Kunhan ei syö yli 500 euron edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko töissä jos olet niin mihin menee rahat ettei ole varaa ruokaan?
Olen työtön työnhakija.
Ap
Lisään. Olen sairauslomalla ja pöpieläkkeellä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Näpistys. Poliisi antaa sakot, eikä päädy tuomioistuimeen. Kunhan ei syö yli 500 euron edestä.
Kauppias antaa ensin muistutuksen. Sormien katkaisu on omasta mielestäni ok. Siinä menee sitten hetki että uudestaan yritetään.
Eikö mami anna sulle ruokaa? Jos ei, niin tee huoli-ilmoitus itsestäsi
Vierailija kirjoitti:
Miksi tekisit niin ? Jäät kumminkin kiinni. Katso esim netistä osoitteesta rednet.fi, (SPR, suomen punainen risti) että missä jaetaan ILMAISIA ruokakasseja. Ja siel tarjoillaan takuulla ILMAISEKSI paljon kunnon ruokaa muutenkin niitä kasseja odotellessa, jos o onnistunu saamaan numerolapun, jolla saa sen kassin. Ite oon hakenut 2 kertaa, mut täytyy sanoo, et ainaki 98 % niistä o menny suoraan roskiin. Kaikille ei nimittäin ole välttämättä sama sisältö kassissa, vaikka pitäisi, eikä ite saa valita mitään. On sellaisiakin paikkoja, mistä saa ilmaiseksi kunnon ruokaa mitä itse haluaa valita. Nekin löytyy jostakin n netistä. Ja vain tyhmä ihminen tekee noin. Siis menee kauppaan ja luulee, et niitä ruokia yms saa syödä siellä ilman mitään rangaistusta. Kyl SUL o rahaa ruokaan, ku et osta ikinä mitään tarpeetonta esim huumeita, alkoholia ja/tai tupakkaa. Siinä säästyy iiiiiisoooooooo summa rahaa ruokaan. Mul o viikkoraha vaan 20 €. Mihin sekin riittä
Ei ole ilmaista ruokaa tarjolla ainakaan täällä Itä-suomessa heillä, oli joku 3 euron lounas. Samoin ruokakassit on esim. omenaa. Joissain luki muutama tarvike mitä niissä on, ei niillä pärjää kukaan. Taisi olla kerran viikko se. Hyvin vähän. Sekotat nyt pk-seudun tarjonnan muuhun suomeen, pikkukaupunkeihin. Ne on osin lopetettu. Nyt on tosin joku köyhien ruokakortin jako, ilmeisesti joskus joku 30 euron kortti jaetaan??
Suosittelen dyykkausta. Eli ruokakauppojen roskiksia, jos löytyy.
Taisit ostaa röökiä ja kaljaa ennen kuin mietit syömistä. Mahtaa vituttaa olla tuollainen luuseri.
Mutta nyt menen sinne kauppaan ja rupean syömään paistopistettä tyhjäksi. Ensin nappaan juomaosastolta limupullon mukaan.
Ennätän syödä aika paljon ja niitä kalleimpia ruokia, ennen kuin saavat minut kiinni.
Kiinni saamiseni on tosin helppoa, kun en jaksa kävellä, niinkuin olen jo monesti maininnut.
Tulkoon sitten vaikka poliisi, mutta sainpahan kerrankin syödäkseni.
Ja sama homma taas parin päivän päästä.
Ap...röyh
Vierailija kirjoitti:
Mee isompasn markettiin ja syö hiljaa sovituskopissa jotain josta ei lähde ääntä, ota toki sovitettavaa koppiin mukaan myös, kalisuttele henkaria ja palauta paikalleen jälkeenpäin. :D
Nykyään on kameravalvonta joka kulmassa, ja sitä seurataan, vartija kopissaan. Ne seuraa etenkin sellaista epäilyttävän näköistä henkilöä. Ja, jos otat ruokaa, menet koppiin, niin luulen että kassoilla ovat vastassa ja kysyy minnekäs jätit ruuat? Kiinni jäät, ei kannata.
Sakkoa, ei rikosrekisteriin mene.
Miksi pitää vastata noin loukkaavalla tavalla? Vaikka jollakulla olisikin mielenterveydellisiä ongelmia, ei hän ole sen vähempiarvoinen. Houruinhuone on aika ilkeä nimitys. Ei kai ihmiselle ilkuta sillonkaan, jos hänen fyysinen toimintakykynsä on alentunut. Vähän ymmärrystä ja lämpimämpää suhtautumista kanssaihmisiä kohtaan!
t. psykiatrisen osaston hoitaja
osaatko onkia? Entä sienestää? Kerää sieniä ja keitä.
Mene yöpuvussa hotellin aamiaiselle, ei ne sieltä mitään kysele.
Joskus nauratti kun joku oli syönyt perunalastuja.
Jos sulla on terveysongelmia etkä jaksa tehdä mitään niin voit ottaa jonkun murhaajan syyt niskoille ja mennä lusimaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää vastata noin loukkaavalla tavalla? Vaikka jollakulla olisikin mielenterveydellisiä ongelmia, ei hän ole sen vähempiarvoinen. Houruinhuone on aika ilkeä nimitys. Ei kai ihmiselle ilkuta sillonkaan, jos hänen fyysinen toimintakykynsä on alentunut. Vähän ymmärrystä ja lämpimämpää suhtautumista kanssaihmisiä kohtaan!
t. psykiatrisen osaston hoitaja
Hienoa että sinulla riittää lämpimiä tunteita. Ymmärräthän myös sen, että kaikki ihmiset eivät ole psykiatrisia hoitajia, eikä heitä välttämättä kiinnosta läskin/skitson/muulla tavalla kelvottoman paapominen pätkiksen vertaa.
Jos on varaton Suomessa, niin ei tarvitse vastata omista varasteluistaan.
En ole ollut töissä 20 vuoteen. Olen tehnyt 111 000 hakemusta ja kukaan ei ota töihin. Asun äidin kanssa ja se ei anna mulle rahaa.
Ap