Miksi, ette pidä persuista?
Olisi kiva kuulla, kun en itse ymmärrä mitä vikaa niissä on
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en kannata heidän aatemaailmaansa lainkaan. Mä arvostan empatiaa, logiikkaa, realismia ja tiedepohjaista politiikkaa. Persut eivät.
Tiedepohjaista politiikkaa ei ole olemassa. Politiikka perustuu arvoihin eli mielipiteisiin.
Poliittiset päätökset voivat perustua tieteelliseen tietoon tai sitten siihen, miten asiat koetaan. Persut edustavat jälkimmäistä koulukuntaa.
Kyllä päätökset joka tapauksessa perustuvat siihen, miten asiat koetaan. Tiedettä voidaan kyllä käyttää keppihevosena. Vai miten selität sen, että tiede on yhtäkkiä sitä mieltä, että sukupuolia on yhtäkkiä vaikka kuinka monta ja sukupuolta voi vaihtaa - kun tarpeeksi moni päättäjä alkoi kokemaan näin.
Sulla on nyt nurinpäin syy ja seuraus. Tieteen näkemys sukupuolten moninaisuudesta on vaikuttanut päättäjiin, eikä toisinpäin.
1: oikeistolaisuus
Persut ovat osallistuneet hallitukseen kaksi kertaa, kummallakin kerralla hallitus on ollut erittäin oikeistolainen eli suurpääoman, työnantajien, suurituloisten ja omistavan luokan etuja tavallisen kansan kustannuksella ajava. Jälkimmäisellä kerralla vielä voimakkaammin sellainen. Omasta mielestäni politiikan ensisijainen tavoite tulee olla edistää tavallisen kansan asiaa, koska suurpääoma, työntantajat, suurituloiset ja omistava luokka pitää kyllä aina huolta itsestään ilman poliitikkojen apuakin.
2: konservatiivisuus
Ei ole toista yhtä vahingollista aatetta kuin konservatismi. Vanhasta hyvästä kiinni pitäminen ei missään olosuhteissa vaadi ideologista sitoutumista, ainoastaan selvän näytön siitä, että vanha on myös oikeasti hyvä. Sen sijaan konservatismi vaikeuttaa vanhasta huonosta irti päästämistä, koska mikään näyttö vahingollisuudesta ei kumoa konservatiivin ideologista sitoutumista vanhaan pelkän vanhuuden vuoksi.
3: rass issmi
Joskus aikanaan persut sanoivat, että maah muut kritiikki ei ole rass issmia ja minä ajattelin, että "hyvä, että näitä asioita nostetaan julkiseen keskusteluun". Sitten maskit putosivat ja kävi ilmi, että niin sanotut "maah muut kriitikot" eivät oleet mitään muuta kuin rass issteja ja varttinasseleita. Rass issmille tai nasseilulle ei ole yhteiskunnassa mitään tarvetta ikinä.
4: tiededenialismin kanssa flirttailu
Toistaiseksi persupoliitikot eivät ole ainakaan laajasti avoimesti väittäneet esim. ilmastonmuutosta valeeksi, mutta tämän denialistisen huuhaan kanssa on kyllä flirttailtu ihan vaalikampanjaa myöten, ja kannattajakunnassa se nauttii ihan avointa kannatusta. On vaikeaa keksiä tälle ajalle yhtä yksiselitteisen vaarallista ideologista valetta kuin ilmastonmuutosdenialismi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en kannata heidän aatemaailmaansa lainkaan. Mä arvostan empatiaa, logiikkaa, realismia ja tiedepohjaista politiikkaa. Persut eivät.
Tiedepohjaista politiikkaa ei ole olemassa. Politiikka perustuu arvoihin eli mielipiteisiin.
Just tämän vuoksi. Ennen kaikkea se pohjaton tyhmyys, jonka mukana tulevat sitten muut ilmiöt kuten muukalaisviha, junttius, ivallisuus, katkeruus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Ajatusmaailma.
Mitä vikaa on isänmaallisuudessa ja perinteikkyydessä? Siinä, että haluaa säilyttää Suomessa suomalaisen kulttuurin ja elämäntavan? Mitä se haittaa, jos se on junttia?
Mitään muuta perinnettähän persut eivät tiedä tai halua säilyttää, kuin sen, että ukko kännää ja ajaa vaimonsa ja lapsensa hankeen yöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin tiedepohjaista politiikkaa on ja voi olla olemassa. Silloin päätöksiä tehdään tutkitun tiedon perusteella, eikä sen, että "näin nämä asiat nyt koetaan".
Käytännössä näin ei ole, koska puolueet ovat etupuolueita, jotka ajavat tietyn kansanryhmän hyvää, ei mitään muuta. Ja toiseksi koska politiikka koskee pääasiassa ihmisiä ja inhimillistä toimintaa, eivätkä ihmistieteet voi koskaan olla kovin eksakteja. Vaikka sosiologi tekisi mitä laskelmia ja käppyröitä, ne ovat aina korkeintaan keskimäärin oikein. Ja luultavasti suurin osa ihmisistä tulee kärsimään näiden käppyröitten perusteella tehdyistä päätöksistä.
ja tuolle, joka tuolla mainosti avaruusohjelmaa. Eihän politiikka toteuta avaruusohjelmia. Sen tekee insinöörit ja tiedemiehet. Politiikassa voidaan päättää että rahoitetaanko avaruusohjelmaa.. ja se tehdään kyllä ihan fiiliksen voimalla: Tuleeko tästä meille mainetta ja kunniaa? Saadaanko sijoitetut rahat takaisin jonain hyötynä? Onko se tärkeämpää kuin vaikka vanhusten hoidon kehittäminen? Mihin rahat laitetaan?
Mielipiteen kirjoittaja oli myös kovin rasistisen ennakkoluuloinen persuja kohtaan. Olen itse korkeakoulutettu persu enkä tunne yhtään perussuomalaista, joka luulisi maata litteäksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa on isänmaallisuudessa ja perinteikkyydessä? Siinä, että haluaa säilyttää Suomessa suomalaisen kulttuurin ja elämäntavan? Mitä se haittaa, jos se on junttia?
Kun ne eivät osaa edes sanoa, mikä se sellainen suomalainen kulttuuri ja elämäntapa olisi.
Sitä, minkä minä miellän suomalaiseksi elämäntavaksi, uhkaa vähintään yhtä paljon kokoomus kuin maahanmuuttajat. Keskeisten palvelujen yksityistäminen, tuloerojen kasvattaminen, se että vanhuksista ei enää huolehdi yhteiskunta - eivät ne ole sitä, mikä minulle on Suomea. En halua Suomen olevan kuin mikäkin Yhdysvaltain osavaltio. Tuota persut kokkarien vanavedessä kuitenkin ovat meille ajamassa.
Varmasti voin olla joistakin suomalaiseen kulttuuriin ja elämäntapaan liittyvistä asioista samaakin mieltä persujen kassa, mutta jos nyt ensin täsmentäisivät, mikä kaikki sitä on ja mitä on oltava valmis uhraamaan, jotta se säilyisi. Minulle esimerkiksi on ihan sama, minkävärisiä ihmisiä kadulla tulee vastaan.
Toisekseen kulttuurit muuttuvat aina, aina ja kaikkialla. Ei suomalainen kulttuuri ole aina ollut samaa. Miksi muutos pitäisi pysäyttää johonkin tiettyyn ajankohtaa, ja jos niin mihin?
Hallituksessa Persut pilaavat kaiken osaamattomuudellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustana on arvot, siitä samaa mieltä. Arvot kertovat, millainen yhteiskunta on tavoitteena.
Tiedettä tarvitaan siinä vaiheessa, kun pitää löytää keinot sen tavoitteen saavuttamiseksi. Silloin ei kannattaisi toimia omien uskomustensa varassa pelkästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tämän vuoksi. Ennen kaikkea se pohjaton tyhmyys, jonka mukana tulevat sitten muut ilmiöt kuten muukalaisviha, junttius, ivallisuus, katkeruus.
Viha, ivallisuus ja katkeruus ovat asioita, joita kuuluu jatkuvasti persujen vastustajien suusta. Miten se on mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään muuta perinnettähän persut eivät tiedä tai halua säilyttää, kuin sen, että ukko kännää ja ajaa vaimonsa ja lapsensa hankeen yöksi.
Tuonkin takia monella tuttavalla on lähi-idästä tullut mies, ne miehet osaavat käyttäytyä ja ovat parempia miehiä kaikin puolin.
Haukkuvat ulkomaalaisia ja sitten hallitukseen päästyään leikkaavat suomalaisilta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole säilytettävän arvoista kulttuuria. Maailma kehittyy ja meidän pitää kehittyä mukana. Ainoa mistä voimme olla ylpeitä on sosiaalihuoltomme, ja persut haluavat ajaa sen alas omien etujensa vastaisesti. Matala palkkaisen tai työttömän edut ja tuet heitetään pois, jotta maahanmuuttaja ei saa niitä.
Täällä on kuitenkin vaikka kuinka paljon meitä, joille suomalainen kulttuuri on tärkeää. Enkä todellakaan tarkoita korkeakulttuuria, vaan reilua juurevaa junttiutta. Miksi me enne saisi puolustaa omaa rakasta elinympäristöömme?
Mitä se elinympäristö on? Luonto? Kaupungit? Läheiset? Persut eivät puolusta tai aja näiden etuja? Valitse vihreät tai vasemmisto näitä varten. Rakastaisitko suomea, jos se olisi toisella puolella venäjää tai amerikan mantereella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa eri maiden valtionvelkaa suhteessa BKT:hen, jos on uponnut tuo tarina, että Suomi olisi maailman velkaantunein valtio
Eipä näissä maissa liene myöskään Suomen kaltaista sosiaalihuoltoa? Koska siellä ei ole varaa sellaiseen. Suomi on liian velkaantunut suhteessa omaan kulutukseensa, koska rahoja nykyisen systeemin ylläpitoon ei enää vaan ole.
Toinen myytti on se, että Suomi olisi maailman ainoa maa, jossa on sosiaalipalveluita.
Vastauksena otsikon kysymykseen: tuollainen älyvapaasti liioitteleva puhetapa on yksi syy, miksi en pidä.
Persut eivät suostu polvistumaan EU:n ja islamin edessä. Siksi en voi sietää heitä.
T: vihervassari
Ihmeellistä sakkia kokoontuu persuihin 🧐
Mulla ei ole mitään persuja vastaan. Sen sijaan kyllästyttää, kun niitä vedetään ihan jokaiseen keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustana on arvot, siitä samaa mieltä. Arvot kertovat, millainen yhteiskunta on tavoitteena.
Tiedettä tarvitaan siinä vaiheessa, kun pitää löytää keinot sen tavoitteen saavuttamiseksi. Silloin ei kannattaisi toimia omien uskomustensa varassa pelkästään.
Tiede on kuitenkin tässä vain väline, jota käytetään soveltuvin osin hyväksi, jotta päästäisiin niihin tuloksiin mitä halutaan. Tiede ei siksi ohjaa päätöksentekoa.
Persut tullaan ampumaan nimettömään maakuoppaan ja sillä selvä. Siitä paskasakista on pelkkää haittaa.
Toinen myytti on se, että Suomi olisi maailman ainoa maa, jossa on sosiaalipalveluita.