Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suojaako korkeakoulutus ihmistä muiden ilkeältä käytökseltä?

Vierailija
16.11.2024 |

Kun alemmin koulutettuna koen nykyään jatkuvasti aliarvostusta muiden taholta, niin yksityishenkilöiden kuin viranomaistenkin. Amista ja ylioppilasta pidetään vähän tyhmänä ja mielipiteeni on pakko olla jotain mölinää jota ei tarvitse vaivautua kuuntelemaan.

Olen kai heidän mielestään perusasioissakin vähän tyhmä ja viranomaiset keksivät tekemisistäni jotain pahaa. Vähintään täytyy ihmetellä ja sääliä. Aina ei tässä yhteiskunnassa ollut näin vaan ymmärrettiin vielä perus amista tai yo:ta.

Tuntuu, että on pakko kouluttautua ja sillä ei ole työllistymisen tai minkään muunkaan kanssa mitään tekemistä vaan haluaisin vain olla rauhassa ilman jatkuvaa ylenkatsetta tai sanomisteni vähättelyä.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suojaa.

Oletko nyt ihan varma, ettet vain kuvittele koko asiaa?

2/37 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se vaikuttaa. Mä oon erittäin matalasti koulutettu, eikä mulle kukaan ilkeile 🤔 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään, piruilu on vain terävämpää

Vierailija
4/37 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama koskee hiljaisia ihmisiä kohtaan.

Vierailija
5/37 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suojaa. Ne ovat vaan eri ihmiset, jotka sinua ylenkatsovat. Ikä auttaa parhaiten pistämään muiden mielipiteet omaan arvoonsa, sillä nehän ovat vain niitä.

T ammatillinen ja akateeminen tutkinto

Vierailija
6/37 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suojaa. Harva lääketieteen tai tekniikan tohtoria vähättelee.

Vierailija
7/37 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä elämänkoululaiset vähättelee moniakin korkeammin koulutettuja.

Vierailija
8/37 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Temusta itsetunto.

Vierailija
9/37 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suojaa.

Vierailija
10/37 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suojaa. "mielipiteeni on pakko olla jotain mölinää jota ei tarvitse vaivautua kuuntelemaan." Sama täällä. Minulla on akateeminen koulutus. Toki nuo usein yllättyvät seurauksista. Siitähän tuppaa olemaan ikäviä seurauksia, jos suhtautuu "mölinänä" vaikka kehotuksiin hoitaa virkavelvollisuutensa.

Vierailija
11/37 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suojaa.

Oletko nyt ihan varma, ettet vain kuvittele koko asiaa?

En kuvittele. Vaikka pidän huolen asioistani niin koen sääliä muiden taholta, ei kuunnella loppuun kun puhun ja vähätellään sekä kritisoidaan. Olen kai jo niin vanha, että olisi pitänyt jo kouluttautumalla korkeasti osoittaa se korkea sivistys. ap

Vierailija
12/37 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin se vaikuttaa monessakin tilanteessa, aika naiivia väittää mitään muuta. Jo päiväkodissa hoitajat tietävät tasan tarkkaan mitä minkäkin lapsen vanhemmat tekevät työkseen. Sama muissakin hoitolaitoksissa omaisten suhteen. Eikä se riipu mitenkään kyseisen ihmisen omasta käytöksestä. Minulla lukee yhdessä paikassa ammattina nuoruudenaikainen siivooja, enkä ole viitsinyt korjata sitä. Sen tiedon huomaa ihan aina kun asioi, vaikkei olisi heti muistanutkaan. Puhutaan vähän hitaammin, vähän selkeämmin.

Vierailija
13/37 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeitä ja muita dissaavia ihmisiä on aina.

Naisissa olen huomannut että tytöt jotka ovat joutuneet kilpailemaan sisartensa kanssa koko alkuelämän kaikesta ovat työelämässäkin koko ajan vertaamassa itseään työkavereihin.

Sen sijaan että keskittyisivät siihen omaan työsuoritukseen ja nämä kateelliset ja huomionhakuiset kanat ovat  jatkuvasti kommentoimassa ja vähättelemässä muiden tekemistä.

Vierailija
14/37 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä elämänkoululaiset vähättelee moniakin korkeammin koulutettuja.

Elämänkoululaisten mielipide ei kiinnostakaan. ap

Vierailija
15/37 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koulutus yksin, mutta kivan työtittelin kanssa sinut otetaan vakavammin, varsinkin jos olet yksityisellä töissä.

Vierailija
16/37 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aina ei tässä yhteiskunnassa ollut näin vaan ymmärrettiin vielä perus amista tai yo:ta."

Tuskin olet ymmärtänyt sitäkään oikein.

Vierailija
17/37 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kokenut vähättelyä viranomaisten taholta ja harvoin muidenkaan. Monessa tilanteessa ei edes toinen tiedä koulutustani. Itse myös puhun kaikille samalla tavalla. Kollegoille toki tarkemmin työasioista, muille niistä hyvin yleisesti. DI

Vierailija
18/37 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmasi ei ole koulutus vaan se että omanarvontuntosi riippuu muiden mielipiteistä ja käytöksestä. Oletko sinä ylipäätään tekemisissä muidenkin kuin viranomaisten kanssa? 

Vierailija
19/37 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se osittain tulee sitä kautta, että kouluttamalla itseäsi saatat saada esimerkiksi itsetuntemusta ja luottamusta lisää ja se varmuus huokuu sitä kautta. Arvostat itseäsi enemmän, etkä turhaa alitajuntaisesti koe itse alemmuutta muita kohtaan ja tämä huokuu muille. Mutta ei tarkoita siis sitä, että ei-korkeakoulutetut eivät voisi huokua itseluottamusta, ihan yhtälailla. Ehkä se on se varmuus itsestä, omasta tekemisestä ja ylpeys omasta työstä, on se mikä tahansa, mikä osaltaan myös auttaa siihen, ettei kiinnitä huomiota turhiin asioihin tai mieti mitä muut ajattelevat nyt minusta. Mutta sitä ei voi kiistää millään muotoa, etteikö ihmistä arvosta ja kunnioita hieman eri tavoin mitä ns. arvokkaampi hän titteliltään on. Tämäkin on ehkä sellaista kunnioitusta roolia kohtaan, ei ehkä ihmistä. Sinällään ihan samanlaisia ihmisiähän pohjimmiltaan kaikki ovat, mutta esimerkiksi yliopistolla rehtoria, tohtoreita ja professoreita kunnioitetaan ihan sen vuoksi, että se kuuluu protokollaan. Näin esimerkkinä.

Vierailija
20/37 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmasi ei ole koulutus vaan se että omanarvontuntosi riippuu muiden mielipiteistä ja käytöksestä. Oletko sinä ylipäätään tekemisissä muidenkin kuin viranomaisten kanssa? 

Ystävät ja jotkut muut läheisetkin ovat vuosien mittaan säälineet ja lytänneet minua. Enää heidän ei tarvitse edes suoraan osoittaa näitä asioita. Pilkkaa tulee kuitenkin tasaisin väliajoin. En enää viitsi edes iloita asioista jotka ovat hyvin kun nekin ammutaan alas. Olen sitten hiljaa kuoressani. Jotkut harvat eivät tätä tee. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä