Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteishuoltajuus ja mies ei sovi reissuista etukäteen mitään?!

Vierailija
16.11.2024 |

Mitenkäs tämä nyt oikein menee? Eikös siltä toiselta vanhemmalta pitäisi myös kysyä ajoissa että voitko ottaa vastuun lapsista siltä ajalta kun olen itse matkoilla? Eikö näistä muka yhdessä neuvotella? Nyt on sellainen tilanne että mies ilmoittaa reissuistaan tyyliin edellisenä päivänä ennen lähtöään!!! Minä joudun tämän takia muuttaman kaikki omat suunnitelmani kun olen luullut että mies katsoo lapsien perään. Ja etenkin jos ja kun matka kestää vaikka viikonkin niin se on pitkä aika jos olen luullut että lapset on isällään. Onko jotain ns. virallisia aikoja kuinka ajoissa pitäisi sopia näistä toisen huoltajan kanssa? Mies ei ota nyt yhtään minua huomioon. Tekee niin kuin omaksi ja uuden naisensa parhaaksi sopii lomailut. Itse en tämmöistä voisi tehdä. Pystyykö lastenvalvoja puuttua tähän vai mitä teen??? Mies laittaa vielä minut aina estoon sen jälkeen kun on ilmoittanut lähdöstään, ei ota kritiikkiä vastaan.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On juridisesti säädetty, että muualla asuvan vanhemman AINOA velvollisuus on maksaa elatusta. 

42/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käsittänyt, että yksinhuoltajuutta on tosi vaikeaa saada, vaikka toinen vanhempi olisi täysi idiootti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja luulen että siksi ei suostu minun yksinhuoltajuuteen kun se tietäisi enemmän kuluja hänelle. Ja kun esittää vuoden isää muutenkin niin.  ap

Tietäisi enemmän kuluja hänelle? Mitä vi tt ua nyt taas?!

No tietenkin ää liö. Jos lapset on pelkästään äidillään jatkossa ja elatustuki on laskettu sen mukaan että isä pitää esim. puolet kuusta lapset itsellään niin toki isä joutuu maksamaan. Ja jo tällä hetkellä todennäköisesti joutuu maksaa kun lapset on enemmän äidillään.

Vierailija
44/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja luulen että siksi ei suostu minun yksinhuoltajuuteen kun se tietäisi enemmän kuluja hänelle. Ja kun esittää vuoden isää muutenkin niin.  ap

Taas mies vedättänyt naista ettei vuorovanhemmuudessa tarvitse maksaa elatusta. 

Vierailija
45/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tietenkin ää liö. Jos lapset on pelkästään äidillään jatkossa ja elatustuki on laskettu sen mukaan että isä pitää esim. puolet kuusta lapset itsellään niin toki isä joutuu maksamaan. Ja jo tällä hetkellä todennäköisesti joutuu maksaa kun lapset on enemmän äidillään.

Onko elateita nyt edes laskettu lastenvalvojalla? Monella on oletus ettei niitä vuoroasumisessa kuulu maksaa. 

Aloittajalla on myös virheellinen käsitys, että kaikki ongelmat katoaa pois, kun hän saa sen yksinhuoltajuuden. 

Vierailija
46/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi helpompaa, että huolehtisit lapsistasi itse?

Tavallaan kyllä kun nyt tuo isä sotkee vaan asioita. Ottaisin yksinhuoltajuuden mielelläni vaan kun isä ei suostu siihen.  ap

Nyt sinulla on hyvä mahdollisuus hakea yksinhuoltajuutta. Kerää todistusaineistoa siitä, miten isä ei sovi vuoroista ja jättää lapset sinulle hänen vuorollaan kysymättä mitään etukäteen. Isä jättää lapsensa heitteille ja kaikki on sinun hyväntahtoisuutesi varassa. 

Ota yhteys lastenvalvojaan heti maanantaina.

Jos on sovittu viikko-viikko - hoidosta, vaadi elatusmaksut ylimääräisistä hoitojaksoista. 

Jaksamista ikävässä tilanteessa!

Ap:n kertomuksen mukaan isä EI jätä lapsia heitteil

Aika tulkinnanvaraista kyllä on.

No, jos aapee ei hae niitä lapsia, niin mitä se isä sitten tekee? Kenelle hän lapset sitten vie? Jättääkö reissun tekemättä?

Hänhän vaan ilmoittaa Aapeelle, että sori en otakaan lapsia.

Vierailija
47/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi helpompaa, että huolehtisit lapsistasi itse?

Tavallaan kyllä kun nyt tuo isä sotkee vaan asioita. Ottaisin yksinhuoltajuuden mielelläni vaan kun isä ei suostu siihen.  ap

Nyt sinulla on hyvä mahdollisuus hakea yksinhuoltajuutta. Kerää todistusaineistoa siitä, miten isä ei sovi vuoroista ja jättää lapset sinulle hänen vuorollaan kysymättä mitään etukäteen. Isä jättää lapsensa heitteille ja kaikki on sinun hyväntahtoisuutesi varassa. 

Ota yhteys lastenvalvojaan heti maanantaina.

Jos on sovittu viikko-viikko - hoidosta, vaadi elatusmaksut ylimääräisistä hoitojaksoista. 

Jaksamista ikävässä tilanteessa!

Ap:n kertomuksen mukaan isä EI jätä lapsia heitteil

Hmmm. Sulkee puhelimen sen jälkeen, kun on yksipuolisesti ilmoittanut, että ei otakaan lapsia sovittuun aikaan. Lähtee vaan menemään.

Vierailija
48/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos vaan ilmottaisi että lapset tulevat sovitusti luoksesi ja veisi ne ajoissa isälleen? Ennen kuin on kerennyt lähteä matkalleen.

Eli haluat käyttää lapsia pelinappuloina. Tyypillistä palstamamman ajattelua.

Tä?! Tarinan roisto olikaan kuka?

Psykoottinen ap joka todennäköisesti valehtelee avauksessaan. Veikkaan että lapset ovat täysin isänsä varassa kun ap vetää viikkojen päihdeputkia. 

Vierailija
49/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos vaan ilmottaisi että lapset tulevat sovitusti luoksesi ja veisi ne ajoissa isälleen? Ennen kuin on kerennyt lähteä matkalleen.

Eli haluat käyttää lapsia pelinappuloina. Tyypillistä palstamamman ajattelua.

Tä?! Tarinan roisto olikaan kuka?

Psykoottinen ap joka todennäköisesti valehtelee avauksessaan. Veikkaan että lapset ovat täysin isänsä varassa kun ap vetää viikkojen päihdeputkia. 

Lopeta jo. Mee muualle jauhaa skeidaasi!

Vierailija
50/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä sunkaan sitten tarvi pitää sovitusta kiinni. Tee samoin. Ilmoitat vaan, että ei lapset nyt tulekaan sun luo ja estot päälle. Lähdette vaikka sukulaisiin, niin ei auta tulla sitten oven taakse koputtelemaan.

Lopettaisin tapaamiset kokonaan, kunnes asia on sovittu esim lastenvalvojan kanssa. Noin törkeälle ukolle luu kurkkuun vain. Ei tuollaista lapsellista käytöstä tarvitse hyväksyä.