Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteishuoltajuus ja mies ei sovi reissuista etukäteen mitään?!

Vierailija
16.11.2024 |

Mitenkäs tämä nyt oikein menee? Eikös siltä toiselta vanhemmalta pitäisi myös kysyä ajoissa että voitko ottaa vastuun lapsista siltä ajalta kun olen itse matkoilla? Eikö näistä muka yhdessä neuvotella? Nyt on sellainen tilanne että mies ilmoittaa reissuistaan tyyliin edellisenä päivänä ennen lähtöään!!! Minä joudun tämän takia muuttaman kaikki omat suunnitelmani kun olen luullut että mies katsoo lapsien perään. Ja etenkin jos ja kun matka kestää vaikka viikonkin niin se on pitkä aika jos olen luullut että lapset on isällään. Onko jotain ns. virallisia aikoja kuinka ajoissa pitäisi sopia näistä toisen huoltajan kanssa? Mies ei ota nyt yhtään minua huomioon. Tekee niin kuin omaksi ja uuden naisensa parhaaksi sopii lomailut. Itse en tämmöistä voisi tehdä. Pystyykö lastenvalvoja puuttua tähän vai mitä teen??? Mies laittaa vielä minut aina estoon sen jälkeen kun on ilmoittanut lähdöstään, ei ota kritiikkiä vastaan.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos vaan ilmottaisi että lapset tulevat sovitusti luoksesi ja veisi ne ajoissa isälleen? Ennen kuin on kerennyt lähteä matkalleen.

Eli haluat käyttää lapsia pelinappuloina. Tyypillistä palstamamman ajattelua.

Tä?! Tarinan roisto olikaan kuka?

Vierailija
22/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä menee aina huoltajuus ja lapsen asumiset ja tapaamisoikeudet sekaisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos etävanhempi ei halua olla lastensa kanssa tekemisissä niin sille ei kukaan voi yhtään mitään.Sitä ei kannata missään tapauksessa tehdä, että v*ttuillessaan vie lapsen/lapset etävanhemmalle ennen kuin hän kerkeää lähteä reissuihinsa. Siitä tulee vain ongelmia.

Lähivanhemmankaan ei tarvitse olla lastensa kanssa tekemisissä jos hän niin haluaa. Sillekään ei kukaan voi mitään. Ketään ei kuitenkaan saa lain mukaan jättää heitteille, joten ilmoittaa vain sosiaalitoimistoon, että haluaa lapsestaan/lapsistaan eroon. Joku tulee varmasti nopeasti paikalle ja vie jälkikasvun mennessään.

Vierailija
24/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne todelliset kärsijät on loppuviimein lapset.

Vierailija
25/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet lähihuoltaja, niin on sinun velvollisuus huolehtia lapsista aina. Etävanhempi taas voi perseillä ihan miten vaan. Valitettavasti siitä ei edes tule mitään seuraamuksia tässä maassa etävanhemmalle. Jos lähivanhempi ei luovuta lapsia sopimuksen mukaan, hänelle voidaan määrätä uhkasakko, etävanhemmalle ei tule mitään. 

Jos lapset on oaljon enemmän sulla kun etävanhemmalla, niin silloin pyytäisin elatusmaksun tarkistusta. 

Tämähän on aivan persuksista jos näin on! Lapsethan tässä kärsii.

Näin se vaan menee. Itselläni exä hakee lapsen miten sattuu ja myös palauttaa miten sattuu. Tunnin varoitusajalla palauttaa, eli en voi lähteä lähikauppaa kauemmaksi kun lapsi on isällään. Tilanne on ihan perseestä, mutta lastensuojelu vaan taputtaa isää päähän, e

Toihan on tosi törkeää.

Vierailija
26/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi helpompaa, että huolehtisit lapsistasi itse?

Tavallaan kyllä kun nyt tuo isä sotkee vaan asioita. Ottaisin yksinhuoltajuuden mielelläni vaan kun isä ei suostu siihen.  ap

Nyt sinulla on hyvä mahdollisuus hakea yksinhuoltajuutta. Kerää todistusaineistoa siitä, miten isä ei sovi vuoroista ja jättää lapset sinulle hänen vuorollaan kysymättä mitään etukäteen. Isä jättää lapsensa heitteille ja kaikki on sinun hyväntahtoisuutesi varassa. 

Ota yhteys lastenvalvojaan heti maanantaina.

Jos on sovittu viikko-viikko - hoidosta, vaadi elatusmaksut ylimääräisistä hoitojaksoista. 

Jaksamista ikävässä tilanteessa!

Ap:n kertomuksen mukaan isä EI jätä lapsia heitteille. Ota selvää mitä heitteillejättö tarkoittaa.

Vierailija
27/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan kyllä kun nyt tuo isä sotkee vaan asioita. Ottaisin yksinhuoltajuuden mielelläni vaan kun isä ei suostu siihen.  ap

Tähän lastenvalvoja ja käräjäoikeus voi vaikuttaa. Jos on sovittu, että lapset on isällään, ja isä sitten yhtäkkiä vain häipyy matkoilleen ja laittaa sinut estoon, on hän aika todistetusti kyvytön yhteistyöhön lasten edun mukaisesti. On siis perusteet ap:n yksinhuoltajuuteen. Toki isälle tapaamisoikeus ja elatusvelvollisuus silti jää. 

Vierailija
28/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sinulla on hyvä mahdollisuus hakea yksinhuoltajuutta. Kerää todistusaineistoa siitä, miten isä ei sovi vuoroista ja jättää lapset sinulle hänen vuorollaan kysymättä mitään etukäteen. Isä jättää lapsensa heitteille ja kaikki on sinun hyväntahtoisuutesi varassa. 

Ota yhteys lastenvalvojaan heti maanantaina.

Jos on sovittu viikko-viikko - hoidosta, vaadi elatusmaksut ylimääräisistä hoitojaksoista. 

Jaksamista ikävässä tilanteessa!

Jeps, päiväkirjaa vain näistä. Ylös viestit,  soittoyritykset yms. Kuulostaahan se pikkumaiselta, mutta niin on lasten isänkin käytös. Välittävä isä laittaa lapsensa etusijalle, ottaa vaikka reissuun mukaan. Nyt kuulostaahan, että lapset ovat vain pelinappuloita.

Vierailija
29/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän lastenvalvoja ja käräjäoikeus voi vaikuttaa. Jos on sovittu, että lapset on isällään, ja isä sitten yhtäkkiä vain häipyy matkoilleen ja laittaa sinut estoon, on hän aika todistetusti kyvytön yhteistyöhön lasten edun mukaisesti. On siis perusteet ap:n yksinhuoltajuuteen. Toki isälle tapaamisoikeus ja elatusvelvollisuus silti jää. 

Tähän vielä, että tätä varten ap:n kannattaa päivämäärineen ja kellonaikoineen kirjata kaikki ylös. Eli kirjata, mitä oli sovittu, ja miten toteutui. 

Vierailija
30/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on taas näitä ulinoita missä ap ei kerro koko totuutta ja todennäköisesti vielä vastailee itselleen.

Vierailija
31/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos vaan ilmottaisi että lapset tulevat sovitusti luoksesi ja veisi ne ajoissa isälleen? Ennen kuin on kerennyt lähteä matkalleen.

Eli haluat käyttää lapsia pelinappuloina. Tyypillistä palstamamman ajattelua.

Tä?! Tarinan roisto olikaan kuka?

Ei tässä tarinassa roistoja ole. Oletko krapulassa vai jo ihan uudessa nousussa?

Vierailija
32/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä täällä meillä on tämmönen älytön aukko ettei sillä toisella ole mitään velvollisuuksia noudattaa sopimuksia ilman seuraamuksia?!

Voi kuule. Tuo on kovin pieni aukko kun kokonaisuutta katsotaan. Isompi aukko on siinä saako isä nähdä lapsiaan. Se on täysin äidin päätettävissä. Jos haluaa olla ilkeä ja kostaa lasten isälle ja/tai lapsille niin se on yksin äidin päätettävissä.Voit vapaasti käyttää myös väkivaltaa kenenkään siihen puuttumatta jos halua on. Sellaista.

Vierailija
33/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Otan lastenvalvojaan yhteyttä ja laitan yksinhuoltajuuden vireille ja elareihin vaadin korotuksen kun näitä ohareita on jatkuvasti. Elarit oli laskettu alunperin niin että lapset olisivat isällään noin puolet kk. Ei ole olleet kuin muutaman päivän. ap

Vierailija
34/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma menee silviisiin että

Lähivanpempi saa elarit, lapsilisät ja kaikki muut mahdolliset tuet, ja hänellä on velvollisuus huolehtia kaikki lasten asiat.

Etävanhemmalla on velvollisuus maksaa elarit, oikeuksia ei ole.

Joten ap, juu, etävanhempi voi sanoa että sori on reissu, yritä pärjäillä, ja sinun velvollisuutesi on selvitä.

Jos haluat asiaan muutosta niin ryhdy itse etävanhemmaksi.

Sorry nihilismi, mutta yhtälö on tosiaan näin yksinkertainen.

Vierailija
35/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja luulen että siksi ei suostu minun yksinhuoltajuuteen kun se tietäisi enemmän kuluja hänelle. Ja kun esittää vuoden isää muutenkin niin.  ap

No, mutta kun hän ei pysty hoitamaan tuota yhteishuoltajuutta. Kai siellä on joku viranomainen, jolle ilmoitetaan, että homma ei toimi. Merkkaat ylös ne oharit. Ota kuva tekstiviesteistä.

Toki puhu sen äijän kanssa ensin tulosta asiasta, että meinaako hoitaa osansa vai yksinhuoltajuus sinulle?

jos ottaa vastuun, niin sitten ottaa. 

Vierailija
36/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajuutta ei saa mitenkään ellei vanhempi ole lapselle vaaraksi. Tapaamissopimukseen ja elatusavun määrään kuitenkin pitää saada muutos, jos elatus on tapaamisten mukaan laskettu. 

Vierailija
37/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja luulen että siksi ei suostu minun yksinhuoltajuuteen kun se tietäisi enemmän kuluja hänelle. Ja kun esittää vuoden isää muutenkin niin.  ap

Tietäisi enemmän kuluja hänelle? Mitä vi tt ua nyt taas?!

Vierailija
38/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä menee aina huoltajuus ja lapsen asumiset ja tapaamisoikeudet sekaisin. 

Yksinhuoltajuus ei estä mitenkään tätä tapahtumasta, sillä lapsella on edelleen oikeus tavata toista vanhempaansa. Myöskään elatusmaksuihin se ei vaikuta mitenkään. 

Vierailija
39/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ne todelliset kärsijät on loppuviimein lapset.

Really?

Vierailija
40/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Otan lastenvalvojaan yhteyttä ja laitan yksinhuoltajuuden vireille ja elareihin vaadin korotuksen kun näitä ohareita on jatkuvasti. Elarit oli laskettu alunperin niin että lapset olisivat isällään noin puolet kk. Ei ole olleet kuin muutaman päivän. ap

Luonapitovähennys on vuorovanhemmuudessa sen noin 50e kuussa ja vaikka saisit yksinhuoltajuuden lapsella on edelleen oikeus tavata isäänsä. Onko sinulla varaa pitkään ja kalliiseen oikeusprosessiin asiassa asiassa joka ei loppujen lopuksi muuta mitään?