Mitä voi uudelle kumppanille kertoa edellisestä parisuhteesta?
Olen kuullut ja lukenut, että pahin moka uudessa suhteessa on puhua exästä uudelle kumppanille. Mutta onko sekään hyvä - tai edes realistista- , että teeskentelee, ettei mitään edellistä elämää ole ollutkaan?
Toki on ihan eri asia, ollaanko parikymppisiä ja takana muutama lyhyt suhde vai viisikymppisiä ja takana neljännesvuosisadan mittainen suhde, josta kolme lasta, koti, jossa on asuttu yhdessä 15 vuotta jne.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Minä menin nuorena avioon ja ero tuli 20 v jälkeen. Kun aloin uudelleen seurustelemaan niin tajusin, että kaikki mitä kerron omasta elämästäni, kertoo myös eksästäni. Jos olin ollut matkalla - niin eksän kanssa. Jos minulka oli ollut auto - niin eksän ostama. Jne. Eli pakko siitä eksästä oli jonkinnverran puhua. Vasta vuosia eron jälkeen tuli tilanne, että minulla on myös omia muistoja.
Autosta puhuessa ei tarvitse kuitenkaan erikseen mainita, että se oli exän ostama. Eikä reissusta puhuessa tarvitse alkaa erikseen korostamaan, että exän kanssa. "Oltiin perheen kanssa Rodoksella vuonna 2012" riittää ellei toinen kysy tarkentavia kysymyksiä.
Kaikilla on menneisyys mutta sen voi kertoa monella tapaa.
Olis ihan kiva jos ei leviteltäis yksityisasioita ja seksiasioita tai suoranaisesti valehteltais exästä. Terveisiä vaan exälle joka mm. valehteli nuoremmalle ihastukselleen, että vongun seksiä koko ajan ja että hän itse ei enää minua haluaisi. Tietäisipä nainen, millainen kiimahinkkari oli iltaisin kyseessä, no ehkä nykyään tietääkin. Minä lähdin, löytäjä saa pitää.
Vierailija kirjoitti:
Olis ihan kiva jos ei leviteltäis yksityisasioita ja seksiasioita tai suoranaisesti valehteltais exästä. Terveisiä vaan exälle joka mm. valehteli nuoremmalle ihastukselleen, että vongun seksiä koko ajan ja että hän itse ei enää minua haluaisi. Tietäisipä nainen, millainen kiimahinkkari oli iltaisin kyseessä, no ehkä nykyään tietääkin. Minä lähdin, löytäjä saa pitää.
Mistä sä tällaiset puheet olet saanut tietää?
Niin ja joku tuollaista kysyy niin on ihan saletti ettei saa oikeaa vastausta. Jo nuorena vanhemmat tytöt opetti, etta vastaus on aina maksimissaan kolme (siis kun oltiin päälle ja alle parikymppisiä)