Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muit tsunamista selvinneitä?

Vierailija
15.11.2024 |

Vuoden 2004 Kaakkois-Aasian. Missä olitte ja mitä tapahtui? Me Khao Lakissa. Kukaan meidän porukasta ei loukkaantunut vakavasti jotkut meistä oli rannalla mutta lähdettiin muut oli matkalla.

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsitykseni mukaan kaikki täällä nyt olevat ovat selvinneet tsunamista. Ne, kutka eivät selvinneet, kuolivat jo parikymmentä vuotta sitten.

Ehkäpä tarkoitettiin niitä tsunamialueilla silloin olleita, ei täällä pohjolassa loikoilleita.

Vierailija
102/112 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kotona täällä Tampereella, ei käynyt onneksi kuinkaan.

Just. Tätähän tässä tarkoitettiin varmaan

TOSIKKO.

Kyllähän se varmaan on hauskaa tai naurattaa kun ei ole menettänyt läheisiä Kaakkois-Aasian tsunamissa eikä tiedä miltä se tuntuu. Minä tiedän. Se on surullista, ahdistavaa ajatella mitä läheiset on kokeneet, odotusaika läheisen takaisin saamisessa oli omaisille kohtuuton. Lisäksi kaiken julkisuus ja mediassa aihetta revitään esille joka vuosipäivä.

Et nyt vain mahda sille mitään, että maailmassa on mustaa huumoria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TOSIKKO.

Kyllähän se varmaan on hauskaa tai naurattaa kun ei ole menettänyt läheisiä Kaakkois-Aasian tsunamissa eikä tiedä miltä se tuntuu. Minä tiedän. Se on surullista, ahdistavaa ajatella mitä läheiset on kokeneet, odotusaika läheisen takaisin saamisessa oli omaisille kohtuuton. Lisäksi kaiken julkisuus ja mediassa aihetta revitään esille joka vuosipäivä.

Et nyt vain mahda sille mitään, että maailmassa on mustaa huumoria.

Mustalle huumorille on aikansa ja paikkansa. Ja se ei ole läheisensä menettäneen seurassa asiasta vitsailu.

Vierailija
104/112 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TOSIKKO.

Lohdutukseksi saat imeä minun suonikasta kyr#ää.

Vierailija
105/112 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestettiinkö tsunamissa olleille ja siitä selviytyneille samanlaisia vertaistukitapaamisia kuin tsunamissa läheisiään menettäneille? Luulisi tuon olevan sellainen aihe mistä ei voi puhua ihan jokaisen kanssa.

Vierailija
106/112 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TOSIKKO.

Höpönlöpön

Vierailija
107/112 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut korostaa sitä että selviytyivät? Eihän se omasta toiminnasta ollut kiinni kenelläkään.

Vierailija
108/112 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saulin luulisi olevan täällä.

Vierailija
109/112 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin Khao Lakissa myös, oltiin aamulla rannalla ja hotellin uima-altaalla. Nähtiin kyllä aalto kauempana merellä, mutta ei tullut suoraan sanoen mieleenkään, että se voisi olla jotain vaarallista tai että aalto yltäisi edes uima-altaalle asti, ei sitä aallon voimaa ollut mitenkään mahdollista hahmottaa rannalta katsoen. Olin sisarusten kanssa, vaikka lähdettiin varmuuden vuoksi kauemmas, vielä tässäkin vaiheessa ei osannut pelätä mitään, keräilin ihan rauhassa mukaan tavaroita, kameran ja vaatteita. Vasta siinä matkalla kun käveltiin lähemmäs hotellia alkoi ihmiset hätääntyä ja huutaa, sitten eksyttiinkin jo toisistamme. Päästiin kaikki lopulta turvaan, vähän naarmuja ja tikkejä vaatineita haavoja.

Vierailija
110/112 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TOSIKKO.

Aina ihmetyttää, että mitä liikkuu (vai liikkuuko mikään) tuollaisia kirjoittavan aikuisen ihmisen pääkopassa?

Antaa kyllä todella yksinkertaisen kuvan ihmisestä. 

Vierailija
111/112 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestettiinkö tsunamissa olleille ja siitä selviytyneille samanlaisia vertaistukitapaamisia kuin tsunamissa läheisiään menettäneille? Luulisi tuon olevan sellainen aihe mistä ei voi puhua ihan jokaisen kanssa.

Käsittääkseni vertaistukea tarjottiin kaikille, mutta ryhmittäin, esimerkiksi vanhempansa menettäneet, lapsensa menettäneet, loukkaantuneet mutta ei läheisiään menettäneet jne.

Ainakin itselleni parasta oli puhua siitä sisarusten kanssa. Toisaalta, puhuminen yleensäkin helpotti, tuntui että se auttoi selvittämään tapahtumia ja omia ajatuksia. Ei siis mitenkään erikseen istuttu alas puhumaan, vaan ne tilanteet tuli aika spontaanisti, esimerkiksi ennen nukkumaan menemistä tai sohvalla istuessa telkkaria katsellessa, tai vaikka automatkalla.

Vierailija
112/112 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut korostaa sitä että selviytyivät? Eihän se omasta toiminnasta ollut kiinni kenelläkään.

Ihan sattumaa mitä kenellekin tapahtui, missä sattui olemaan. Ei siihen voinut itse vaikuttaa.