Mitä tehdä kun tajusin liian myöhään ettei minusta ole isäksi?
Naimisissa kaksi vuotta, ensimmäinen lapsi synytyi keväällä. Tajusin vasta nyt, että en ole vielä valmis isäksi. Haluan vielä seikkailla, nähdä maailmaa, kokea sen huuman kun saa vieteltyä naisen sänkyyn.
Vaimo on aika tylsä ja lihonut raskauden myötä/jälkeen.Hankin yksinkertaisesti lapsen ja menin naimisiin liian aikaisin. Olen pettänytkin pari kertaa, en ole jäänyt kiinni. Miten kertoa asiasta?
M32
Kommentit (63)
Ja sitten ihmetellään kun suomalaiset naiset ei halua lapsia tai parisuhdetta.
Säälin todella aloittajan vaimoa jos tämä on tosi tarina. Kehoitan aloittajaa kertomaan samat asiat kun aloituksessa niin nainen saa tarpeeksi motivaatiota jättää sinut, kasvattaa lapsen yksin jaltilaisuuden löytää arvoisensa puolison miettimättä ikinä mitä JOS sittenkin aloittaja olisikin ollut se elämän suuri rakkaus. Tuon jälkeen ei tarvi jossitella.
Sopeutumisvaikeuksia vaan. Kyllä 32-vuotias kestää vanhemmuuden. Olethan elänyt pitkään vapaata elämää. Se on tätä nyt hetken. Kaikkeen sopeutuu. Tehkää sisaruskin. Menee samaan konkurssiin..
Kyllä minäkin, aina lapsia halunnut, ihan oikeasti olin aivan ihmeissäni esikoisen kanssa. Jotenkin tuntui, että koko elämä oli tässä ja mä vaan passaan pientä ihmistä. Rakas vauva se oli, mutta samalla haaveilin edes hetkestä laiskasti sohvalla, nukkuen pitkään ja vain ollen. Pikkuhiljaa sitä tottui siihen, että elämä on muuttunut ja lapset kasvaa. Et usko, mutta se on hujaus, kun se soma vauva onkin päiväkodissa ja sitten koulussa. Elämä vapautuu pikkuhiljaa takaisin. Yhtäkkiä lapsesi osaa mennä nukkumaan, ottaa itselleen syömistä, antaa nukkua ja harrastaa.
Tutkimusten mukaan alle 7-vuotiaiden vanhemmat on onnettomampia kuin ne, joilla ei ole lapsia. Sen jälkeen tilanne on tasautunut ja onni lapsista kasvaa vaan. Isovanhempi-iässä lapsia saaneet on superpaljon onnellisempia kuin lapsettomat. Voit ajatella sen niin, että jos elät 50 vuotta, niin siitä 43 vuotta olet plussalla ja joka vuosi vaan vanhemmiten enemmän.
Omani ovat nyt 15 ja 20. Tavallaan koen jo surua, että "tässäkö tää oli". Ei ne tule syliin enää, ei ole pientä huollettavana ja paijattavana. Isompi antaa sentään silitellä jo teini-iän mentyä, nuorempi kieltää paitsi joskus tulee vierelle tarjoutumaan paijattavaksi. Lapsista ei ole yhtään mitään haittaa, vain iloa. He eivät rajoita minua mitenkään, mutta samalla saan heistä ihan aidosti jo seuraakin. Vanhemman lapsen kanssa matkustetaan ja on tosi kiva, kun kaupunkilomalla kyllästyn shoppailuun ja tyttö jää yksin pyörimään kauppoihin. Ei tarvitse enää paimentaa ja vahtia. Iso tyttö osaa tulla itse hotellille, kun ehtii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun menit naimisiin, lupasit tahtoa. Nyt on sen tahtomisen aika.
Ei ole pakko tahtoa jos ei halua olla enää yhdessä. Silloin voi erota. Se on täällä ihan luvallista jos et tiennyt.
Tahtominen tarkoittaakin sitä ettei ihan ensi mielijohteesta voi olla eroamassa. Vaan tutkiskellaan voisiko se rakkaus kuitenkin vielä löytyä. Ei sen enempää, mutta ei myöskään tippaakaan vähempää.
Ei muuta kuin, että muista kondomi jatkossa.
No ei todellakaan pidä tuohon tilanteeseen tehdä yhtään enempää lapsia. Äly hoi nyt. Lapset eivät ole mitään nukkeja, joita vain tehtaillaan 'samaan konkurssiin' seurauksia miettimättä. On kyse ihmishengestä, jota ei voi peruuttaa ja jolla itsellään ei ole mitään osaa eikä arpaa siinä haluaako syntyä.
Et sitten jälkiehkäisystä ole kuullut...?
Meillä sama, siis että mies päätti jo meidän kotiuduttua synnäriltä, että ei tää oo hänen juttu. Loukkaannuin niin, että päätin että tämö suhde ei ole ikuinen. Ei kuulema lasta kadu, mutta 2v aikana ei ole kertaakaan hoitanut, ruokkinut, vaihtanut vaippaa, halannut, hellinyt, lukenut, leikkinyt... minä olen käytännössä yh tässä suhteessa ja voin sanoa, että vaikka lapsi on helppo kuin mikä, niin onhan se rankkaa silti. Varsinkin kun hoitaa sen lapsen ohella myös kodin ja omankin päivätyön ihan itse. Jospa tuo mies älyäisi itse lähteä, tosin jos tunnin illalla on vaan kotona ja muun ajan harrastaa omia juttujaan, niin ei sitä käytännössä täällä näy. Siksi kai näinkin pitkään jatkunut. Lapsi vierastaa isäänsä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vahinkohan on jo tapahtunut, ja sen seurauksena tässä maailmassa on jälleen yksi ihminen jonka isä ei välitä.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa siellä aikaas tuhlaat, lähde meneen.
Niinkö sinä teit? Lähdit meneen, koska oman lapsesi syntyminen ja olemassaolo olivat sinulle ajan tuhlausta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahinkohan on jo tapahtunut, ja sen seurauksena tässä maailmassa on jälleen yksi ihminen jonka isä ei välitä.
Siksi sanoinkin jatkossa. Ilmoitti jo haluavansa vietellä naisen sänkyyn.
Olet 32-vuotias, etkä mikään teini. Mitäpä jos ottaisit vähän vastuuta omista tekemisistäsi ja hoitaisit omaa lastasi, että vaimosi pääsee vaikkapa lenkille ja kuntoilemaan. Ja voit kertoa vaimollesi syrjähypyistäsi ihan suoraan. Hän ansaitsee paremman miehen ja on lopulta varmasti ihan tyytyväinen, että pääsee tuollaisesta epäluotettavasta limanuljaskasta eroon.
Olisit ajatellut etukäteen. Hankit lapsen kuin kesäkissan. Nyt olet jumissa sen kanssa 18v.
Kerta olet petturi, niin jätä vaimosi ja päästä hänet vapaaksi. Hän ansaitse paremman miehen. Pilaat nyt molempien elämän.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmetellään kun suomalaiset naiset ei halua lapsia tai parisuhdetta.
Säälin todella aloittajan vaimoa jos tämä on tosi tarina. Kehoitan aloittajaa kertomaan samat asiat kun aloituksessa niin nainen saa tarpeeksi motivaatiota jättää sinut, kasvattaa lapsen yksin jaltilaisuuden löytää arvoisensa puolison miettimättä ikinä mitä JOS sittenkin aloittaja olisikin ollut se elämän suuri rakkaus. Tuon jälkeen ei tarvi jossitella.
Entinen kumppanini muutti suunnitelmaa ja halusi hypätä kaikki aiemmin sovitut välivaiheet yli lähes vuosikymmenen jälkeen. Minulle se ei käynyt, mutta pidin suuni kiinni nähdäkseni, oliko hetkellinen mielenhäiriö vai paljastiko todellisen luontonsa. Paljastui, että ei vain halunnut lasta ilman muita asioita vaan ajatteli mm., että isyysloma on turha ja laiskoille, päiväkoti kyllä hoitaa lapsen äidin ollessa töissä jne.
En kadu tippaakaan, että tuhlasin lähes vuosikymmenen tuon ihmisen kanssa, koska väistin vielä isomman luodin olemalla kiirehtimättä.
Joo oikeassa olet, lapsi adoptioon jotta isä saisi vielä elää toisen nuoruutensa.
Vierailija kirjoitti:
Kakara adoptioon.
Lähde hyvä nainen menemään. Ei mitään hyötyä tuollaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tyhmempi mies, sitä enemmän sille synnytetään. Tyhmä mies ei tajua ehkäistä.
Väestön ÄO on laskenut sukupolvien ajan.
Tämä. Itsekin onnistuin lisääntymään miehelle joka ei lapsia halua.
Mieskö valehteli että haluaa lapsia vai sinä suostuttelit?
Moni jättää osallistumatta. Miehenä helppoa.