En taas ymmärrä tätä vouhotusta; Jos koulussa on tunti tai tilaisuus jossa lauletaan Jeesuksesta tai luetaan Raamattua
niin miksei se oppilas joka ei halua osallistua vaan jää pois. Mikä tässä on niin vaikeaa.
Ei tarvitse sen enempää eritellä syytä miksi osallistuu tai miksi jää pois.
Herran jestas tätä uusavuttomuutta!!
Kommentit (389)
Suostuisitko itse lukee tunti koraania ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekö ois susta oikein, että tunnin joku lapsi yksin istuis käytävässä? Siinäpä taas yksi "lasten ystävä".
Onko sinun lapsesi idi ootti? EIkö hän saa tuntia kulumaan ilman että joku käskyttää?
Miten olisa esim vaikka joku kirja?
Tai miten olisi, jos siellä koulussa olisi opetusta eikä jumalien palvontaa? Eikö sinun lapsesi osaa mennä vaikka sen koulun jälkeen kirkkoon palvomaan?
Vierailija kirjoitti:
Millainen poru mahtaisi nousta, jos uskovaisten kristittyjen lapset vietäisiin moskeijaan tai hindutemppeliin harjoittamaan uskontoa?
Se siitä "suvaitsevaisuudesta" sitten.
Kyllä minun aikanani luettiin kaikista uskonnoista. Eikä kukaan ottanut herneitä nenään.
Uhriksi haluaminen on nykyajan trendi ja sikiää vasemmistosta, etenkin naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Miksi asiat pitää tehdä vaikeasti kun ne voi tehdä helpomminkin.
Niinpä, esimerkiksi niin helposti, että uskovaiset harjoittavat uskontoaan vapaa-ajallaan seurakunnassa, eivät kouluajalla julkisessa koulussa. Eikö olisikin kätevää?
Naulan kantaan!!
Nykyisen valtauskontomme tilalle tulee jossain vaiheessa eräs toinen uskonto. Tarvitsee vain katsella ympärillen, niin voi sen voi päätellä. Silloin ei valitettavasti hyödytä yhtään valittaa, sillä muunuskoisia ei luultavasti suvaita uudessa uljaassa Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Koska tasa-arvoisuuden vuoksi pitää olla jotain korvaavaa toimintaa.
Uskonnottomana toivoisin, että olisi vaihtoehto lapsen saada jäädä tilaisuudesta pois, eikä olisi pakko olla mukana missään korvaavassa toiminnassa. Silloin niitä uskonnollisia tilaisuuksia voisi järjestää ilman typerää härdelliä.
Lapsia pitää ohjata ja paapoa ja lailla varmistaa etteivät lumihiutaleet missään vaiheessa vaan tunne itseään syrjityiksi. Nehän eivät osaa itse päättää yhtään mistään. Siksi on täysin mahdoton ajatus että osaisivat oma-aloitteisesti esimerkksi uskonnottomina(?) jäädä pois uskonnon opetuksesta. Näin toimiessaanhan ressukka tuntisi itsensä syrjityksi, kun se enemmistö jääkin kuuntelemaan sitä uskonnollista opetusta.
Kyse oli uskonnonharjoittamisesta, josta ei ollut etukäteen informoitu. Ev. lut. Kirkon käsitys virsistä on, että ne ovat laulettuja rukouksia.
Ehkä sinä et piipittelisi mitään, jos koulussa alettaisiin kesken konsertin harjoitella islamin rukousseremonioita. Minua ne jopa kiinnostaa, koska muslimien rukoushetket on paljon hartaampia kuin ev.lut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekö ois susta oikein, että tunnin joku lapsi yksin istuis käytävässä? Siinäpä taas yksi "lasten ystävä".
Onko sinun lapsesi idi ootti? EIkö hän saa tuntia kulumaan ilman että joku käskyttää?
Tai miten olisi, jos siellä koulussa olisi opetusta eikä jumalien palvontaa? Eikö sinun lapsesi osaa mennä vaikka sen koulun jälkeen kirkkoon palvomaan?
Helppo huomata mistä lapsesi idiotismi on tullut, vanhemmilta. Ota vastuu valinnoistasi ja anna muiden tehdä samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ole mun lapsesta ollenkaan kyse. Mutta ihan oikeasti: oisko se susta reilua? No niin lapset, seuraavaksi laulamme virsiä ja luemme Raamattua. Mutta Timopaavo ja Sinipäivi, te menette nyt luokasta pois. Keksikää jotain, teette vaikka matikan läksyjä. Ei yhtään syrjivää ja leimaavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tasa-arvoisuuden vuoksi pitää olla jotain korvaavaa toimintaa.
Uskonnottomana toivoisin, että olisi vaihtoehto lapsen saada jäädä tilaisuudesta pois, eikä olisi pakko olla mukana missään korvaavassa toiminnassa. Silloin niitä uskonnollisia tilaisuuksia voisi järjestää ilman typerää härdelliä.
Mutta miksi ihmeessä niitä silti järjestettäisiin opetukseen varatulla ajalla koulussa? Eikö Pisa-tulosten romahtaessa olisi hyvä, jos siellä koulussa opiskeltaisiin lukemista ja laskemista eikä laulettaisi Kumbaijaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen poru mahtaisi nousta, jos uskovaisten kristittyjen lapset vietäisiin moskeijaan tai hindutemppeliin harjoittamaan uskontoa?
Kyllä minun aikanani luettiin kaikista uskonnoista. Eikä kukaan ottanut herneitä nenään.
Uhriksi haluaminen on nykyajan trendi ja sikiää vasemmistosta, etenkin naisista.
Mun aikanani luettiin Raamattua, laulettiin virsiä ja opeteltiin Isä meidän. 2000-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Meidät vietiin kouluaikana moskeijaan ja imaamilta sai kysyä, jos ihmetteli jotain. Sitä ennen oltiin koulussa kuultu islamin pääasioista, että heidän pitää rukoilla kasvot Mekkaan päin joka päivä 5 kertaa ym sääntöjä. Suomessa oli silloin vain vähän tulokkaita. Oli lähinnä venäläisiä emigrantteja tai näiden lapsia ja pienj ryhmä tataareja sekä yksittäisiä avioliiton tai opiskelun kautta tulleita.
No juuri noin sen on tarkoituskin mennä. Tätä varten vaan täytyy etukäteen ilmoittaa tällaisista uskonnollista sisältöä sisältävistä tilaisuuksista. Se on siis se, mistä on ollut kyse, että tästä ei ole ilmoitettu.
Ei liity suoraan aiheeseen, mutta voi sanoa ettei uskonnon tunnit kiinnostaneet minua peruskoulu aikana. Tunnit piti kuitenkin käydä ja tentit läpäistä jotta pääsi peruskoulusta läpi. Joillekin oppilaille jotka eivät osallistuneet uskonnon tunneille järjestettiin jotain muuta opetusta. En muista mitä se oli.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia pitää ohjata ja paapoa ja lailla varmistaa etteivät lumihiutaleet missään vaiheessa vaan tunne itseään syrjityiksi. Nehän eivät osaa itse päättää yhtään mistään. Siksi on täysin mahdoton ajatus että osaisivat oma-aloitteisesti esimerkksi uskonnottomina(?) jäädä pois uskonnon opetuksesta. Näin toimiessaanhan ressukka tuntisi itsensä syrjityksi, kun se enemmistö jääkin kuuntelemaan sitä uskonnollista opetusta.
Juuri näin. Heidän aivopestään avuttomiksi uhreiksi yhä nuorempana ja istuvat kädet puuskassa odottamassa että joku mielummin yhteiskunta ratkaisee heidän KAIKKI ongelmansa, mieluiten rahaa ojentamalla.
Olemme tuhon tiellä näiden viherfeministien kanssa.
Me ollaan uskovia kristittyjä ja mun lapsista kaikki on joutuneet osallistumaan meditaatio- ja jooga-harjoituksiin koulussa, sekä liikunnantunneilla, että opon tunneilla että muillakin.
En ole tajunnut hakea korvauksia enkä jaksanut edes valittaa koululle, vaikka ihan aidosti pidän noita asioita vieraan uskonnon harjoittamisena, mitä ne ovat ja vahingollisina uskovalle ihmiselle, vaan olen ihan arkijärjellä sanonut lapsille että ei tee niitä harjoituksia vaan istuu hiljaa ja esittää osallistuvansa ja miettii vaikka Aku Ankkaa.
Tällä on pärjätty, mut mun lapset ei olekaan kovin uniikkeja lumihiutaleita ja heille on opetettu, että maailmaan mahtuu jos jonkunlaista vakaumusta. Ilmeisesti kaikki ateistit ei sitten tähän kasvatuksessa kykene. Onneksi mun tuntemat ateistit on fiksuja ja toimii samoin kun minä, heidän lapset laulelee tilanteen tullen enkeli taivaat joulujuhlassa ilman ongelmia, eikä ole muuttuneet himouskovaiksiksi, ei vaikka ovat jopa mun uskovien lasten kavereitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Heidän aivopestään avuttomiksi uhreiksi yhä nuorempana ja istuvat kädet puuskassa odottamassa että joku mielummin yhteiskunta ratkaisee heidän KAIKKI ongelmansa, mieluiten rahaa ojentamalla.
Olemme tuhon tiellä näiden viherfeministien kanssa.
Siis oikeasti syytät "viherfeministejä" aivopesusta, kun he eivät halua, että julkisessa perusopetuksessa oppitunneilla palvotaan jumalia? Nyt on kyllä taas sellainen looginen kärrynpyörä, että saat täydet tyylipisteet ja vaikeuskerroin 1,5!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ole mun lapsesta ollenkaan kyse. Mutta ihan oikeasti: oisko se susta reilua? No niin lapset, seuraavaksi laulamme virsiä ja luemme Raamattua. Mutta Timopaavo ja Sinipäivi, te menette nyt luokasta pois. Keksikää jotain, teette vaikka matikan läksyjä. Ei yhtään syrjivää ja leimaavaa?
Koeta nyt vähän tajuta että kaikki ei ole sinun kaltaisia idi ootteja. Paavot ja sirkat tietävät jo kesällä ettei tarvitse osallistua niille tunneille JOS EIVÄT HALUA.
Niin helppoa se on. Oma valinta ei uhriutumista vaan valinta. Opeta se lapsillesi.
Voisitko raivoava uskovainen nyt sen verran rauhoittua, että saisit kerrotuksi MIKSI niitä jumalanpalveluksia pitäisi järjestää koulussa kesken koulupäivän? Kun senkin ajan voisi tehdä sitä, mitä varten koulussa ollaan, eli opiskella.
Todellakin on, koska mistäpä hiljattain tulleet meidän perustuslakimme vakaumuksenvapauspykälän tuntisivat? Ethän sinäkään tunne, vaikka olet syntymäjuntti.