Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En taas ymmärrä tätä vouhotusta; Jos koulussa on tunti tai tilaisuus jossa lauletaan Jeesuksesta tai luetaan Raamattua

Vierailija
15.11.2024 |

niin miksei se oppilas joka ei halua osallistua vaan jää pois. Mikä tässä on niin vaikeaa.

Ei tarvitse sen enempää eritellä syytä miksi osallistuu tai miksi jää pois.

Herran jestas tätä uusavuttomuutta!!

Kommentit (389)

Vierailija
381/389 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Miksi asiat pitää tehdä vaikeasti kun ne voi tehdä helpomminkin.

Niinpä, esimerkiksi niin helposti, että uskovaiset harjoittavat uskontoaan vapaa-ajallaan seurakunnassa, eivät kouluajalla julkisessa koulussa. Eikö olisikin kätevää?

Ja sinä jätät kaikki uskonnolliset pyhät viettämättä eikös niin? Niin joulut kuin loppiaiset ja pääsiäiset menee mukavasti töissä.

Ei voi napsia vain rusinoita pullista.

Minä ainakin mielelläni olisin nuo päivät töissä ja ottaisin ne vapaat itselleni paremmin sopivaan aikaan vaikkapa kaikki peräjälkeen. Siten ehtisi vaikkapa lomamatkalle! Ja vielä halvempaan aikaan kuin aina kiireisimpänä kautena. Se olisi minulle rusinat pullasta, nykytilanne on typerä. 

Joulu on muuten pakanajuhla kuten juhannuskin. Ja kevät- ja syyspäiväntasaukset myös, eli pääsiäinen tipuineen ja pupuineen ja uuden elämän juhlimisineen, ja kekri elojuhlan ja kuoleman juhlana.

Mutta nekään tosiaan eivät minulle kovin tärkeitä ole, tosin huomattavasti mieluisampia kuin kristilliset versiot. 

Minulle olisi oikein hyvä ratkaisu jos voisin itse valita milloin kristillisiin pyhiin varatut lomapäivät viettäisin. 

Vierailija
382/389 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiiä miten tämä meno on mennyt tämmöseksi. Itse peruskoulun kauan sitten käyneenä ihmettelen tätä kohua uskonnosta. Omana kouluaikana olivat kaikki uskontotunneilla mukana, kukaan ei saanut erivapautta jäädä pois tunneilta eikä ollut mitään elämänkatsomusoppia korvaavana aineena. Kenestäkään en edes tiennyt millaisesta perheestä kukin oli, kuuluiko kotiväki kirkkoon vai ei. Kukaan ei traumatisoitunut, kaikkien piti mennä kirkkoon, jossa keväisin laulettiin helein äänin Suvivirttä. Aika oli ihanaa, kaiholla muistelen ja kaipaan, kun luen näitä tämän päivän yököttäviä uutisia. 

Miksi kaipaat aikaa kun lain rikkominen on hyväksytty?

Katsos kun jotkut lait vain ovat typeriä ja haitallisia. Onneksi ne on mahdollista kumota myöhemmin 😉

Jotkut toki ovat, mutta tämä kyseinen ei. On hyvin tärkeä laki, jopa lukisin kaikkein tärkeimpien ihmisoikeuksien joukkoon. Ketään ei saa väkisin käännyttää mihinkään uskoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/389 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kouluissa ei demokratia toimi? Koska emme elä autoritaarisessa maassa, pitää asioissa noudattaa demokratiaa, ei harvain valtaa. Jos enemmistö haluaa kuunnella uskonnollisia lauluja ei kenelläkään pitäisi olla vastaan sanomista. Ellei sitten joku suostu tunneille, poistukoon hän koulun tiloista ja alueelta kokonaan. Myös koulun sääntöihin pitää kaikkien alistua, tai poistukoon koulusta pois.Nyt tapahtumista välittyy käsitys, että olemme siirtyneet harvain valtaan ja oikeuksiin, jossa yhden tahto muodostuu kaiken ehdoksi. Niin ei voi jatkua.

Suomessa on demokraattisesti päätetty että uskontojen harjoittamiseen ei kouluissa tarvi osallistua. Sinun on siihen tyydyttävä. Olet demokratian vastainen jos yrität pakottaa muita väkisin kuulemaan uskonnollista sanomaa. 

Vierailija
384/389 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän uskonnottomilla ole sielua .. joten vainajan tuhkat  ovat aika merkityksetön juttu. Nehän voi heittää vaikka kaupan pihalle.

Pois kaikki tunteilu , kirkosta eronneet.

Kaikki kirkkoon vähänkin liittyvä tulee kirkosta eronneille maksulliseksi.

Koulujen uskontotunneille sekä RIPPILEIREILLE    heillä on pääsy kielletty. 

Kirkkoon 100€ pääsymaksu, sieltä eronneille. Siistii ja  suotavaa 💪

Minä olisin oikein iloinen jos tuhkiani käytettäisiin vaikkapa niityllä tai puuta istutettaessa lannoitusaineena. Se olisi hyödyllisempää kuin hautuumaalle tukkiminen joka on ympäristölle haitallista. 

Uskontotunneille ja rippikouluun en lastani laittaisi ja kirkkoissakaan en viihdy, paitsi ostin upean vanhan 1700-luvulla rakennetun kappelin itselleni ulkomailta ja muutin sen loma-asunnoksi. Upeat koristeelliset ikkunat, seinät ja korkeat katot ovat kyllä ihania. Onneksi uskonnollisia viittauksia ei tarvinut sälyttää, lahjoitin jotain juttuja museoon. 

Vierailija
385/389 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervassarien täytyy uhriutua kaikessa.

Minä ainakin olen pesunkestävä  kokkari, joskin sitä puolueen liberaalimpaa laitaa. Ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että kaikki tunnustuksellinen uskonto pois kouluista, sisältäen myös ns. oman uskonnon opetuksen. Lapsia ei tule jaotella eri ryhmiin missään muussa kuin valinnaisaineissa.

Vierailija
386/389 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa Maamattua ja puhukaa Meesuksesta niin kukaan ei triggeröidy ja pöllämysty.

Vierailija
387/389 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lapsi itse ymmärrä sitä. Vanhempien kuuluu tietää, milloin aletaan aivopesta heidän lapsiaan, etukäteen järjestää asia.

Vierailija
388/389 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, esimerkiksi niin helposti, että uskovaiset harjoittavat uskontoaan vapaa-ajallaan seurakunnassa, eivät kouluajalla julkisessa koulussa. Eikö olisikin kätevää?

Ja sinä jätät kaikki uskonnolliset pyhät viettämättä eikös niin? Niin joulut kuin loppiaiset ja pääsiäiset menee mukavasti töissä.

Ja sinä pakerrat lauantait töitä? Ei ole kristillisissä teksteissä mitään mainintaa lauantaivapaista.

Vierailija
389/389 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä pakerrat lauantait töitä? Ei ole kristillisissä teksteissä mitään mainintaa lauantaivapaista.

No, jos oikein ruvetaan perinteitä noudattamaan, niin kunnon kristitynhän pitäisi viettää pyhänsä lauantaina ja olla sitten töissä sunnuntaina, joka oli aiemmin viikon ensimmäinen päivä. Sunnuntain vapaapäivällähän ei ole mitään tekemistä raamatun kanssa vaan kyse on siitä, että yksi Rooman keisareista päätti julistaa viikon ensimmäisen päivän kaikille vapaapäiväksi.

Mitenkäs on palstan tiukat kristityt - noudatatteko sitä mitä pidätte jumalanne sanana - vai oletteko nöyrtyneet jonkun ammoisen keisarin päähänpistoon ja vietätte sapattianne vääränä päivänä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan