Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Tutkijoiden teettämä uhmiskoe osoitti, että lyhytkin yksinolo herkistääahdistukselle eikä puhelin auta helpottamaan sitä

Vierailija
15.11.2024 |

Uusi tutkimus yksinolon vaikutuksista saattaa selittää nuorten psyykkistä oireilua kuten lisääntynyttä ahdistuneisuutta, mielenterveysongelmia, stressiä ja masentuneisuutta.

https://www.hs.fi/tiede/art-2000010832934.html

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään olla rauhassa ja yksinäni - välillä sitten lähden jonnekin tai kutsun kotiini muutaman ystävän. Mutta muutama päivä ihan omassa rauhassani ja omia hommia ja harrastuksia tehden virkistää minua. Ei puhettakaan ahdistuksista. Luulen, etten ole ikinä ollut ahdistunut yhtään mistään. Onko ahdistuminen joku muotitauti? 

Vierailija
22/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiantakaa kaikki kielioppi- ja kirjoitusvirheet ylläpidolle suomen kielen vastaisena vihapuheena ja misinformaationa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

konehan julkaisi rahoittamansa tutkimuksen jossa kurpitsan työntäminen peppuun on kulttuuri teko joka rauhoittaa mielen.

Vierailija
24/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksessa ei sitten ollenkaan otettu huomioon sitä että pitkään yksin ollut ahdistuu lyhyestäkin lisäyksinolosta ja eristämisestä sen yleisen yksinolon päälle koska on jo valmiiksi satuutettu.

Vierailija
25/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas vihataan introverttejä ja hyökätään henkilökohtaisesti meitä vastaan.

Vierailija
26/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikot ei kestä, jotkut on vuosia omissa oloissa eikä masennu.

Introvertit kestävät yksinäisyyttä paljon paremmin, kuin ekstrovertit. Ekstrovertille jatkuva yksin olo vastain tahtoa on sielun kuolema.

Ekstroverttien on aika opetella löytämään oma sisäinen introvetti, lisäämään resilienssiä ja kasvattamaan selkäranka sen sijaan että alkavat itkeä ja uhriutua.

Kusipäiden olisi korkea aika puhua itsestään oikealla nimellä. Selkärankaa tuskin sinulla on ollut alunperinkään.

T. Oikeasti introvertti, jolla ei ole mitään ongelmia ekstrovertteja kohtaan

Vierailija
27/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikot ei kestä, jotkut on vuosia omissa oloissa eikä masennu.

Vetävät koko ajan nappeja ahistukseen 

Vierailija
28/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis tutkittavia on rääkätty kovilla ja yllättävillä äänillä, kun he ovat nautiskelleet omaa aikaa? Kas kun eivät antaneet sähköshokkeja. Ja sitten tuloksista vedetään näitä johtopäätöksiä.

Vierailija
29/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo vuosiin käyny missää enkä näe kuin korkeintaa kaupan kassan kasvotusten. Ei ahista yhtään mikään ja haluan jatkaa tätä loppuelämän.

Vierailija
30/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voi sanoittaa noin, tai sitten yksinäisyydessä ihminen kokee nimenomaan turvaa joka saa varomaan vuorovaikutusta ulkopuolisten kanssa, joka taas ei ole turvallista

Vierailija
31/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi kiinnostamaan tuo, että miten stressitila liittyy ihon sähkönjohtavuuteen. Stressiäkin on monenlaista: herkkyyttä, tai sitten oikeaa paniikkia joka johtuu esim. aggressiivisen ihmisen läheisyydestä

Vierailija
32/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tuohon vähän skeptinen, nimittäin sitä kohtaan onko se sitten paha asia. Meinaan joo, kyllä mua teininä ahdisti kun olin yksin, mutta silti se yksinolo oli ihan äärettömän tärkeää. Siinä juuri tuli käsiteltyä niitä nuoruuden kehityshaasteita ja myös ihan sitä että kestää pahojakin oloja ja pärjää oman mielensä kanssa.

Nuoruus ON useimmiten myös kipeää aikaa, kun tapahtuu henkistä irtautumista vanhemmista, itsenäistymistä, ehkä ensimmäiset sydänsurut eroista tai jos ei saa sitä kumppania johon on ihastunut. Ei ole mitään järkeä juosta pakoon ahdistusta näistä asioista hääräämiseen ja ihmisten kanssa koko ajan olemiseen. Antaa ahdistuksen tulla ja mennä vaan. Se ei ole vaarallista millään tapaa,vaan normaali osa ihmisen elämää.

Vierailija
33/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joku väitti ettei tieteessä ole rakenteellista vihaa ja syrjintää introverttejä kohtaan.

Vierailija
34/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän sitä kokee ahdistusta ja turvattomuutta jos ympärillä tai lähistöllä on muita ihmisiä etenkin silloin jos he haluavat tervehtiä tai puhua. Sen sanon että paras asumismuoto ihmiselle on se kun saa asuavyksin metsässä kaukana sivistyksestä ja muista ihmisistä.

Vierailija
35/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän sitä kokee ahdistusta ja turvattomuutta jos ympärillä tai lähistöllä on muita ihmisiä etenkin silloin jos he haluavat tervehtiä tai puhua. Sen sanon että paras asumismuoto ihmiselle on se kun saa asuavyksin metsässä kaukana sivistyksestä ja muista ihmisistä.

Tuota voi kutsua jo vakavaksi mielenterveysongelmaksi.

Vierailija
36/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoli on lähinnä huu haa seuroilla ja yhdistyksillä nyt kun täysin turhat valtion ja kuntien avustukset tippuvat mistä saadaan tarpeettomalle toimarille ja hallitukselle palkkiot HEPÄ KEKSIVÄT ETTÄ SYYTETÄÄN INTROVERTTEJÄ HEISSÄ ON JOTAKIN VIKAA KUN PAS... LÄSSYTYS EIKÄ YHDISTYKSEN SEURAN TOIMINTA KIINNOSTA. EI OLE PAKKO KUN EI TAHO.

Vierailija
37/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään olla rauhassa ja yksinäni - välillä sitten lähden jonnekin tai kutsun kotiini muutaman ystävän. Mutta muutama päivä ihan omassa rauhassani ja omia hommia ja harrastuksia tehden virkistää minua. Ei puhettakaan ahdistuksista. Luulen, etten ole ikinä ollut ahdistunut yhtään mistään. Onko ahdistuminen joku muotitauti? 

Aika monella ei ole muutamaa ystävää, joiden kanssa viettää aikaa. Itse asiassa, ei edes yhtä, aitoa kaveria.

Onko epäempaattisuus joku muotitauti? Siltä vaikuttaa.

Vierailija
38/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäi kiinnostamaan tuo, että miten stressitila liittyy ihon sähkönjohtavuuteen. Stressiäkin on monenlaista: herkkyyttä, tai sitten oikeaa paniikkia joka johtuu esim. aggressiivisen ihmisen läheisyydestä

Esim. hipaisukytkimet ja näytöt ei usein toimi mun sormenpäillä.  Pitää eka kastella sormi, että saan esim. liesitason kytkettyä päälle.

Totaaliyksinäinen hikkynainen

Vierailija
39/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonon itsetunnon omaavat ekstorvertit huolissaan kun ei ole kehujia joo joo henkilöitä turvana. mikähän oli tämänkin 0 tutkimuksen tarkoitus???

Vierailija
40/51 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti älylaitteeseen kantsii hommata liittymä, niin voi sisällön kautta löytää niitä sopivia juttuja. Muuten voikin kokea yksinäisyyttä, vaikka olisi kuinka hieno möllykkä.

Täh...

Moni on löytänyt ihmeellisiä asioita elämäänsä.