HUS Suunnittelee 800 irtisanomisia
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi lakot on ehditty jo kieltää. Vahva ja välittävä Suomi.
Ei väliä. Tuohon työmäärään, mikä koituu jäljelle jääneille, ei tule moni jäämään. Itsekin nyt eräällä vuodeosastolla työskentelevänä olen viittä vaille valmis irtisanoutumaan järkyttävän työtaakan vuoksi. Jos ei ei tule näissä neuvotteluissa monoa, niin lähden vapaaehtoisesti. Ollaan vastuussa ihmisten terveydestä, mutta työnantaja antaa aina vaan surkeammat työkalut työn tekemiseksi eikä taatusti kanna vastuutaan, jos ja kun jotain sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän HUS:n oma tiedottaminen on näin surkeaa, kaikki tehdään salassa.
AY porukan huutoa tämä on,jos asiat ovat keskeneräisiä,niin niistä ei ole vielä tiedotettavaa,AY väen öyhötyksellä tässä nyt mennään.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen keikkalaikkari toisella pahoinvointialueella, enkä ole yli 20-vuotisen työurani aikana nähnyt vielä tällaista käymistilaa. Keikat loppuivat, määräaikaisia ulos, vakituisia siirrellään paniikinomaisesti, mitään ei kerrota kenellekään, päätökset tehdään yhtäkkiä, kokonaisia vuoroja poistetaan säästösyistä, yt:itä on ollut ainakin viidet peräkkäin, tuskin riittävät.
Meidän töistä osa on sellaisia, joita ei voi jättää tekemättä, mm. potilasruokien tarjoilu ja puhtaiden potilaspaikkojen järjestäminen. Siivous on jo tingitty, ei sillä ole väliä. Työnkuvaa on supistettu ja ammattitaitovaatimukset ovat lattianrajassa. Nyt on ensimmäistä kertaa vuosiin vahva tunne siitä, että lähdetään tekemään samaa kuin privaatissa jo 20 v sitten eli meidän muut työt työnnetään hoitajille ja siivoamaan tulee sitten joku kielipuoli nälkäpalkkaorja.
Täällä ei muuten ole meikäläisille töitä, ja ollaan soten
Koskaan historiassa ei ole tehty näin paskaa soteuudistusta,mitä Marinin hallitus teki,nyt nautitaan tekeleestä.
Vierailija kirjoitti:
Poliittiset lakot rajattu kestämään max 24 h,ja hyvä niin,edelliset kustansi 2 miljardia.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen jos näistä suunnitelmista ei synny isoja mielenosoituksia...
joo. se on nähty, että saikkuhoitajia kiinnostaa lakkoilu ja äitiyslomailu enemmän kuin työnteko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliittiset lakot rajattu kestämään max 24 h,ja hyvä niin,edelliset kustansi 2 miljardia.
Niin, en tiedä mitä se sitten kustantaa, ettei julkisella puolella kohta ole enää hoitajia ja ihmiset jäävät vaille hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Orpo jää historiaan järkyttävästä sadismistaan ja ihmisvihasta
Kaikki pohjaa Marinin hallituksen luomaan sysipaskaan soteuudistukseen,joten haukut väärää puuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen keikkalaikkari toisella pahoinvointialueella, enkä ole yli 20-vuotisen työurani aikana nähnyt vielä tällaista käymistilaa. Keikat loppuivat, määräaikaisia ulos, vakituisia siirrellään paniikinomaisesti, mitään ei kerrota kenellekään, päätökset tehdään yhtäkkiä, kokonaisia vuoroja poistetaan säästösyistä, yt:itä on ollut ainakin viidet peräkkäin, tuskin riittävät.
Meidän töistä osa on sellaisia, joita ei voi jättää tekemättä, mm. potilasruokien tarjoilu ja puhtaiden potilaspaikkojen järjestäminen. Siivous on jo tingitty, ei sillä ole väliä. Työnkuvaa on supistettu ja ammattitaitovaatimukset ovat lattianrajassa. Nyt on ensimmäistä kertaa vuosiin vahva tunne siitä, että lähdetään tekemään samaa kuin privaatissa jo 20 v sitten eli meidän muut työt työnnetään hoitajille ja siivoamaan tulee sitten joku kielipuoli nälkäpalkkaorja.
Täällä ei
Tässä käy vielä huonosti. Jos perusasioista aletaan tinkimään, se heijastuu todellisuuteen esim sairaalabakteereina ja ties minä. Erittäin vaarallista.
Kyllä, perusasioista tingitään nyt ihan uudella tasolla, ja kyllä, tässä käy vielä huonosti. Toki sairaalahygienian tason laskiessa maanrajaan kosketustartuntana leviävät, mutta niistä seuraavia potilasvahinkoja on paljon hankalampi jäljittää kuin sitä, joka ei osaa lukea ruokalistaa ja aiheuttaa potilaalle anafylaksian tarjoilemalla mitä sattuu. Siksi työnkuva pilkotaan osiin. Onnea vaan hoitajille sen työmäärän kanssa, mikä tulee vielä heidän omansa päälle. Lain mukaanhan hoitajien on pakko olla paikalla, meidän muiden ei. Nyt leikitään ihan uusia leikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei
Sipilä laittoi ensitöikseen erään Petteri orpon johtamaan sote-uudistusta. Petteri epäonnistui täysin ja Sipilä kaatoi hallituksen. Sellaista osaamista kokoomuskentällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei
Vaasassa laikkarit siirretään PAM:in sopimuksen alle (en tiedä onko jo päätetty lopullisesti).
Kiinteistöpalveluala? Osanottoni.
Jos olisin sairaanhoitaja kohtalaisella ruotsin kielen taidolla, hakeutuisin työhön Ruotsiin, Norjaan tai Tanskaan enkä suunnittelisi palaavani ihan pian Suomeen, jos koskaan. Ruotsissa arvostetaan suomalaiysta sairaanhoitajaa.
Päättäjät leikkaavat muilta ja itse jatkavat yltäkylläistä elämäänsä. Hehän päättivät palkankorotuksista itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän töistä osa on sellaisia, joita ei voi jättää tekemättä, mm. potilasruokien tarjoilu ja puhtaiden potilaspaikkojen järjestäminen. Siivous on jo tingitty, ei sillä ole väliä. Työnkuvaa on supistettu ja ammattitaitovaatimukset ovat lattianrajassa. Nyt on ensimmäistä kertaa vuosiin vahva tunne siitä, että lähdetään tekemään samaa kuin privaatissa jo 20 v sitten eli meidän muut työt työnnetään hoitajille ja siivoamaan tulee sitten joku k
Kuinka monen hoitajan luulet moiseen myllyyn jäävän töihin? Toki, se odotettu orj alaiva filippiineiltä voisi pelastaa tilanteen jollain lailla. Ainakin joku heistä osaa varmaan sanoa potilaille suomeksi "hei".
Vierailija kirjoitti:
Jäätävä työmäärä jää työpaikkansa säilyttäville. Luojan kiitos, ehdin vaihtaa alaa pois hoitotyöstä jo ennen koronaa. Toinen puoli on se, että täytyy vain toivoa, ettei sairastu nyt vakavasti. Hoitoa eivät kaikki saa.
Hallitus leikkasi ansiosidonnaista ja omaiset eivät voi hoitaa eläkeläisiä, koska he eivät pysty kulkemaan eläkeläisten luo.
Lisäksi ei voi tehdä enää vuorotyö sijaisuuksia, koska linja-autoja ei kulje.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petteri Orpon Suomi antaa potkut 800 suomalaisille. Se on Suomen kiitos panostuksestanne. Työtä ette tule helposti saamaan, koska työttömyys on kasvanut hurjiin lukemiin.
Persujen mukaan julkisella työskentelevät ansaitsevat kaikki potkunsa.
Julkisella sektorilla töissä vuonna 2020- 648900,2023-703800 lisäys julkiselle sektorille 3 vuodessa 55000 työntekijää joten huomaat varmaan miksi kestävyysvaje kasvoi 4,5 prosenttia.Kyseessä siis Marinin hallituksen totaalinen kusetus kuinka hyvin he loivat "työpaikkoja",myös tutkijat olivat kehityksestä kauhuissaan,joten tässä sitä FAKTAA ON TARJOLLA
Ennen oli tehtaita ja ihmiset kävivät lääkärissä yksityisellä työterveyshuollossa.
Nyt eläkkeellä on miljoona kuusisataa tuhatta ja kaikki käyvät julkisella + työttömät palkattomissa työkokeiluissa, mihin ei kuulu työterveyshuoltoa, mutta kela vaatii sairaslomalapun.
Vierailija kirjoitti:
HUS:n nykyinen tj on tehnyt koko työuransa ennen muutamaa HUS vuotta Mehiläisessä. Vallassa kokoomus joka tunnetusti antaa pörriäisten laatia hallitusohjelman. Tässä tulos.
Säästötavoite muuten on 50 miljoonaa. Apottiin mennyt jo yli 1000 miljoonaa.
Tällä taataan mehiläisen, terveystalon, pihlajalinnan ym.hyvä liikevaihto.Edesmennyt äitini oli lekuri ja sanoi jo 90,-luvulla että oikeisto haluaa ajaa julkisen terveydenhoidon vähitellen ihan minimiin.Tämä on ollut kokkareiden ja ekn doktriini jo vuosukymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Petteri Orpon Suomi antaa potkut 800 suomalaisille. Se on Suomen kiitos panostuksestanne. Työtä ette tule helposti saamaan, koska työttömyys on kasvanut hurjiin lukemiin.
Miten se Orpon syy on jos HUS irtisanoo väkeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän töistä osa on sellaisia, joita ei voi jättää tekemättä, mm. potilasruokien tarjoilu ja puhtaiden potilaspaikkojen järjestäminen. Siivous on jo tingitty, ei sillä ole väliä. Työnkuvaa on supistettu ja ammattitaitovaatimukset ovat lattianrajassa. Nyt on ensimmäistä kertaa vuosiin vahva tunne siitä, että lähdetään tekemään samaa kuin privaatissa jo 20 v sitten eli meidän muut työt työnn
Kuinka monen hoitajan luulet moiseen myllyyn jäävän töihin? Toki, se odotettu orj alaiva filippiineiltä voisi pelastaa tilanteen jollain lailla. Ainakin joku heistä osaa varmaan sanoa potilaille suomeksi "hei".
Ei mulla ole turhia luuloja. Sinne jäävät vain ne, joilla ei ole vaihtoehtoja. Sääli heitä. Olen myös nähnyt tuollaisen filippiiniläisen orjalaivan, ei kai siinä kauheasti kielenopikelumotivaatiota ole, kun suunnitelmissa on alun perinkin ollut tehdä vain se pakollinen muutaman kuukauden pätkä ja sen jälkeen paeta vehreämmille laitumille paljon parempien työolojen ja palkkojen pariin. Me ollaan työntekijöille kauttakulkumaa, tämä on ihan selvää muille paitsi päättäjille. Mun hommiiin tulevat sitten ne, jotka jäävät nostelemaan kuiviin puristetun palkkansa lisäksi yhteiskunnan tukia.
Millariikka Rytköstä ei hetkauta,hankkii vaivaiset 220000 liksaa vuodessa.