HUS Suunnittelee 800 irtisanomisia
Kommentit (152)
Mä olen keikkalaikkari toisella pahoinvointialueella, enkä ole yli 20-vuotisen työurani aikana nähnyt vielä tällaista käymistilaa. Keikat loppuivat, määräaikaisia ulos, vakituisia siirrellään paniikinomaisesti, mitään ei kerrota kenellekään, päätökset tehdään yhtäkkiä, kokonaisia vuoroja poistetaan säästösyistä, yt:itä on ollut ainakin viidet peräkkäin, tuskin riittävät.
Meidän töistä osa on sellaisia, joita ei voi jättää tekemättä, mm. potilasruokien tarjoilu ja puhtaiden potilaspaikkojen järjestäminen. Siivous on jo tingitty, ei sillä ole väliä. Työnkuvaa on supistettu ja ammattitaitovaatimukset ovat lattianrajassa. Nyt on ensimmäistä kertaa vuosiin vahva tunne siitä, että lähdetään tekemään samaa kuin privaatissa jo 20 v sitten eli meidän muut työt työnnetään hoitajille ja siivoamaan tulee sitten joku kielipuoli nälkäpalkkaorja.
Täällä ei muuten ole meikäläisille töitä, ja ollaan soten suuria ammattiryhmiä.
Onko tästä tänään jotakin sisäistä infoa?
Kerrotaanko tänään, että mistä leikataan vai ihmetelläänkö tätä sitten ensi viikolla ja myöhemmin?
Vierailija kirjoitti:
HUS:n nykyinen tj on tehnyt koko työuransa ennen muutamaa HUS vuotta Mehiläisessä. Vallassa kokoomus joka tunnetusti antaa pörriäisten laatia hallitusohjelman. Tässä tulos.
Säästötavoite muuten on 50 miljoonaa. Apottiin mennyt jo yli 1000 miljoonaa.
Tämä mua eniten ärsyttää. Apottiin tuhlattiin törkeä määrä rahaa ja nyt syyttömät työntekijät saa lähteä.
Miksei niitä potkita jotka on vastuussa Apotin hankinnasta?
Vierailija kirjoitti:
Kerrotaanko tänään, että mistä leikataan vai ihmetelläänkö tätä sitten ensi viikolla ja myöhemmin?
Ilmeisesti HUS tiedottaa lopulliset päätöksensä vasta 28.11.
Tämänpäiväinen tieto on TEHY:ltä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi potilasturvallisuus ei vaarannu ;D
Toisin kuin silloin hoitajien työtaisteluiden aikana
Niitä hoitojonoja ei koskaan pureta jotka hoitajat aiheuttivat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti HUS tiedottaa lopulliset päätöksensä vasta 28.11.
Tämänpäiväinen tieto on TEHY:ltä.
Okei. Ajattelin jo, että olisi jotakin konkreettista.
En ymmärrä tätä nyt yhtään. Eikös tuolla ole työvoimapula? Ja nyt potkitaan pihalle. Ilmeisesti hoidot jätetään retuperälle. Kyllä on hullua. Kaikki paskaksi.
Vierailija kirjoitti:
Petteri Orpon Suomi antaa potkut 800 suomalaisille. Se on Suomen kiitos panostuksestanne. Työtä ette tule helposti saamaan, koska työttömyys on kasvanut hurjiin lukemiin.
Jää sinne vielä lähes 27000 tekijää,rahaa ei nyt ole määräänsä enempää.
Palkkojen harmonisointi on hyvä niille,joilla työt säilyy.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä nyt yhtään. Eikös tuolla ole työvoimapula? Ja nyt potkitaan pihalle. Ilmeisesti hoidot jätetään retuperälle. Kyllä on hullua. Kaikki paskaksi.
Tilanne on täysin kestämätön. Todennäköisesti johdolla ei ole mitään käsitystä miten tärkeitä jokainen työntekijä on. Heille ne ovat vain pelinappuloita.
Onneksi lakot on ehditty jo kieltää. Vahva ja välittävä Suomi.
jokapuolella,rakennusalalla, kaungintyöntekijöitä,yrityksiä nurin. sitten haukutaan työtön on rotta loinen eutanasiaa oikein jos ite ymmärrä poistua. nuo haukkujat eivät erota oikeita työttömiä ja niitä marginaalia joilla ei olisikaan edellytyksiö työllistyä,eli tarvitsisivat jonkun eläkepäätöksen. mutta he eivät seuraa edes alueuutisia. märäntyvät omaan räkäänsä
eivätkä ymmärrä sitä ristiriitaa-jos henkilö on kouluttautunut,ammatti, opintovelkaa, akateemista työttömyyttä, 5-8v opintoja. ei siksi opiskellut ja velkaa,että joku nimittelee -loinen,rotta, joukkohautaan.
Vierailija kirjoitti:
Orpo jää historiaan järkyttävästä sadismistaan ja ihmisvihasta
ei hän yksin ole vastuussa. mutta nyt rikollisuus lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petteri Orpon Suomi antaa potkut 800 suomalaisille. Se on Suomen kiitos panostuksestanne. Työtä ette tule helposti saamaan, koska työttömyys on kasvanut hurjiin lukemiin.
Persujen mukaan julkisella työskentelevät ansaitsevat kaikki potkunsa.
Ovat tuottamattomia. Varmaan heiluttelevat käsiä päivät pitkät...
Vierailija kirjoitti:
Mä olen keikkalaikkari toisella pahoinvointialueella, enkä ole yli 20-vuotisen työurani aikana nähnyt vielä tällaista käymistilaa. Keikat loppuivat, määräaikaisia ulos, vakituisia siirrellään paniikinomaisesti, mitään ei kerrota kenellekään, päätökset tehdään yhtäkkiä, kokonaisia vuoroja poistetaan säästösyistä, yt:itä on ollut ainakin viidet peräkkäin, tuskin riittävät.
Meidän töistä osa on sellaisia, joita ei voi jättää tekemättä, mm. potilasruokien tarjoilu ja puhtaiden potilaspaikkojen järjestäminen. Siivous on jo tingitty, ei sillä ole väliä. Työnkuvaa on supistettu ja ammattitaitovaatimukset ovat lattianrajassa. Nyt on ensimmäistä kertaa vuosiin vahva tunne siitä, että lähdetään tekemään samaa kuin privaatissa jo 20 v sitten eli meidän muut työt työnnetään hoitajille ja siivoamaan tulee sitten joku kielipuoli nälkäpalkkaorja.
Täällä ei muuten ole meikäläisille töitä, ja ollaan soten
Tässä käy vielä huonosti. Jos perusasioista aletaan tinkimään, se heijastuu todellisuuteen esim sairaalabakteereina ja ties minä. Erittäin vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
"Tehyn tietojen mukaan työnantaja on irtisanomassa enemmänkin ihmisiä, jos tietyt työntekijäryhmät eivät ota vastaan heille tarjottuja uusia työntekopaikkoja muualta Uudeltamaalta."
Ketkä työntekijäryhmät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Orpon syytä tämä. Vuosikausia on julkist sotea ajettu alas, sekä toisekseen erilaisiin sosiaalitukiin menee ihan liikaa rahaa. Myös terveydenhuollossa on hoidettu järjettömän kalliilla potilaita. Toisaalta toiset jäävät ilman hoitoa ja toisaalta esim. 90v, valtavan, peruuttamattomat tuhot aiheuttaneen aivoverenvuodon saanut potilas saatetaan tuoda peräkyliltä yliopistosairaalaan tehohoitoon.
100 % Orpon päätös, miten niin sanotut säästöt toteutetaan. On leikattu, mutta säästöjä ei ole syntynyt. Velka on kasvanut.
Tästä kyllä varoiteltiin,kun julkiselle sektorille luotiin käsittämättömän kallis palkkaharmonisointi soteuudistuksen kuohuissa,kun sitä rahaa ei nyt vain ole määräänsä enempää.Julkinen sektori palkankorotusten 1:n
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei muuten ole meikäläisille töitä, ja ollaan soten
Vaasassa laikkarit siirretään PAM:in sopimuksen alle (en tiedä onko jo päätetty lopullisesti).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanne on täysin kestämätön. Todennäköisesti johdolla ei ole mitään käsitystä miten tärkeitä jokainen työntekijä on. Heille ne ovat vain pelinappuloita.
Hallinto on laajentunut ja palkat ovat liian kovia, mutta onko noin? Mitä olen Jodelissa lukenut (joo ei oo faktaa välttämättä) niin kyllä sielläkin hoitajat puhuu, että saikuttajat ja muut lorvijat ulos. Joo, hoitoalalla sairastuu helpommin, mutta yhdessä keskusteluissa osa kertoi ihan jäätävistä saikkumääristä ja muut kommentoi, että joo, vähän on. Ja oon siis itse ollut myös sairaalassa töissä, tosin en hoitajana mutta altistuin yhdelle jos toiselle, mutta en tosiaankaan ollut vuoden aikana kymmeniä pätkiä pois.
HUS:n nykyinen tj on tehnyt koko työuransa ennen muutamaa HUS vuotta Mehiläisessä. Vallassa kokoomus joka tunnetusti antaa pörriäisten laatia hallitusohjelman. Tässä tulos.
Säästötavoite muuten on 50 miljoonaa. Apottiin mennyt jo yli 1000 miljoonaa.