Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synttäreiden järjestäminen maksaa 30€ per lapsi + tarjoilut, onko lapsen ok viedä 3€ lahja

Vierailija
15.11.2024 |

Itse aina yrittänyt miettiä että vie sen arvoisen mitä juhlan järjestäminen maksaa. Olisi omasta mielestäni vähän noloa viedä 5-15€ lahja. Suurin osa toi omalle lapselle kyllä 30€ lahjan mutta yksi toi n. 5€ arvoisen. Ei siis itselleni ole väliä mut huolehdin et oma lapsi vie juhlan arvoisen lahjan.

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää kärjestää synttärit niin, että niihin on varaa.

Ai jos lapsi saa barbin niin aikuinen jotenkin saa sitä rahaa synttäreiden järjestämiseen? Kyllä se aikuiselle maksaa aina saman toi vieras lahjan tai ei. Itse olen lähtöisen erittäin köyhästä perheestä mutta sen verran opetettiin ennen aikuisikää että lahjan arvon tulee vastata ainakin sitä mitä juhlissa kulutat. Siis venhempani yirttivät kasvattaa fiksua ja toisia ihmisiä kunnioittavaa elämäntapaa. Näin koen että on oikein ja omien lasten kaverit tuovat aina noin 30€ kaverilahjat paitsi yksi eikä hän sen huonompi ole ja tiedän että ovat varakkaita niin koen vain etteivät niin välitä ilahduttaa ainakaan lahjalla, toki osallistuminen tärkeintä ja mukava yhdessäolo. Itse olen kokenut että 30€ kaverilahjat vähän liian kalliita, 20€ lahja ja siihen kortit ja pieni karkki olisi sopiva hoplop arvoisiin synttäreihin. 30€ jos tiedetään että on erityisen kalliit järjestää ja oma lapsihan saa siinä kallista huvia. Vähän tulee ajatus että synttäreiden kautta jotkus saa lapsensa halvalla huvitteluihin ja se ei vaan sovi omaan ajatusmaailmaan että lapseni pääsisi tekemään jotain mikä maksaa vielä enemmän kuin 30€ järjestejälle niin lapseni pääsisi pilkkahinnalla mukaan. Mut nämä on vaan kohteliaisuussääntöjä joita meilläpäin noudattaa 99% väestöstä. Vauvapalsta on oma maailmansa ja omanlaisensa lukijat. Ja on toki ok osallistua pienemmällä lahjalla jos ei oikeasti ole rahaa, se on selvä mutta kyllä on toisia kunnioittavaa ostaa tilaisuuten nähden sopivanarvoinen lahja.

Vierailija
62/95 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jos lapsi saa barbin niin aikuinen jotenkin saa sitä rahaa synttäreiden järjestämiseen? Kyllä se aikuiselle maksaa aina saman toi vieras lahjan tai ei. Itse olen lähtöisen erittäin köyhästä perheestä mutta sen verran opetettiin ennen aikuisikää että lahjan arvon tulee vastata ainakin sitä mitä juhlissa kulutat. Siis venhempani yirttivät kasvattaa fiksua ja toisia ihmisiä kunnioittavaa elämäntapaa. Näin koen että on oikein ja omien lasten kaverit tuovat aina noin 30€ kaverilahjat paitsi yksi eikä hän sen huonompi ole ja tiedän että ovat varakkaita niin koen vain etteivät niin välitä ilahduttaa ainakaan lahjalla, toki osallistuminen tärkeintä ja mukava yhdessäolo. Itse olen kokenut että 30€ kaverilahjat vähän liian kalliita, 20€ lahja ja siihen kortit ja pieni karkki olisi sopiva hoplop arvoisiin synttär

No onneksi meilläpäin kunnioitus tarkoittaa eri asioita, en ole kuullut tällaisesta ajattelutavasta kuin tällaisilla palstoilla. Itsekin olen keskiarvoa köyhemmistä olosuhteista, joten turha vedota siihen. Jos vieraiden tulee "maksaa" oma osuutensa kulutuksesta niin tulisko suuriruokaisen sitten maksaa vähän enemmän, tai entäs erityisruokavaliot, pitäisikö keliaakikon tuoda arvokkaampi lahja, koska gluteeniton kakku on maksanut enemmän? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu kirjoitus. 

Pahinta on, jos kirjoittaja on oikeasti tuota mieltä. 

Vierailija
64/95 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järjestänyt lapsilleni kaikenlaisia synttäreitä tosihalvoista kalliisiin enkä koskaan ole miettinyt hintaa vaan lasten viihtymistä. Parhaita on olleet merirosvosynttärit, joissa on etsitty vihjeiden perusteella merirosvoaarretta ja säntäilty päättömästi pitkin pihaa päätyen lopulta suklaakolikkoaarteen äärelle. Niitä lapset (myös vieraina olleet) on muistelleet vuosia, vaikka hintana on ollut kaikkiaan noin 4 e/lapsi ja aika lailla etukäteissuunnittelua.

Lapsi tuo sen lahjan, minkä tuo, ei sitä arvoteta. Paitsi että kerran olen lahjanantajalle antanut paketin takaisin kotiinvietäväksi ja soittanut äidilleen, että antoi olla viimeinen kerta, kun tyttösi tuo likaisen tiskirätin ja nauraa päivänsankarille pitäen lahjaansa erittäin hyvänä pilana.

Vierailija
65/95 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en tunne ap'n kaltaisia ihmisiä. Meillä on aina lähipiirissä viety ihan minkä arvoinen lahja tahansa ja jopa ilman lahjaakin on ok tulla koska pelkkä korttikin riittää eikä olla mietitty että "voihan prkl, toi lapsi toi vaan 5 euron arvoisen lahjan mun mukulalle ja nää synttärit maksaa niin ja niin paljon per lapsi".

Vierailija
66/95 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok. 

Synttärijuhlien ei ole tarkoitus tehdä tuottoa synttärisankarille tai hänen vanhemmille. Pitäisin erikoisena jos he laskisivat saamiensa lahjojen arvon. 

Mulle henkilökohtaisesti on tärkeintä se, että tuodaan jotakin mukavaa, jolle on käyttöä. Meillä on h*lvetisti kaikenlaista krääsää ja turhanpäiväistä härpäkettä, joten jotkut edullisemmat lahjat, kuten tarrat tai vastaavat askartelutarvikkeet, ovat enemmän kuin toivottuja. 

Vierailija
67/95 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hoplop tms edulliset vaan spessua ohjelmaa

Jos haluaa järjestää lapselleen eritys-spessut synttärit, pitää olla valmis maksamaan niistä. Ne lapsen kaverit eivät ole "maksuvelvollisia" kalliiden lahjojen muodossa mitenkään.

Ok eli ihmiset on just niin juntteja kun epäilinkin.

se kelle opetettu juhlan arvon mukainen lahja periaate jo lapsena.

Tuolla tyylillähän lapsesta kasvaa epäempaattinen nirppanokka ja ehkä jopa kiusaaja, joka arvottaa ihmiset sen mukaan, millaiset vaatteet, titteli, talo ja auto niillä on. 

Vierailija
68/95 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"yksi toi n. 5€ arvoisen. Ei siis itselleni ole väliä "

Kyllä sillä tuntuu sul väliä olevan kun tulit siitä palstal avautumaan ja vastauksistasikin kyllä näkee että väliä on

Vierailija
69/95 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en tunne ap'n kaltaisia ihmisiä. Meillä on aina lähipiirissä viety ihan minkä arvoinen lahja tahansa ja jopa ilman lahjaakin on ok tulla koska pelkkä korttikin riittää eikä olla mietitty että "voihan prkl, toi lapsi toi vaan 5 euron arvoisen lahjan mun mukulalle ja nää synttärit maksaa niin ja niin paljon per lapsi".

En ikinä itse ajattelisi noin tai pitäisi huonompana, toki ihmetyttää jos varakkaat antaa tyyliin tikkarin ja 10 muuta tuo 30€ arvoisen lahjan. No mulle sama mitä muut tekee. Itse arvostan juhlan järjestäjää ja vien jatkossakin juhlan arvoisen lahjan ja saman opetan lapsillekkin. Se on kohteliasta ja kohteliaisuutta ei tällä palstalla tunneta. Sama koskee kun pyydetään kylään niin vien tuliaiset, jos tarjotaan ruokaa niin vien vielä enemmän, jos pyydetään mökkiviikonloppua viettämään, vien punkki ja valkkaripönikät, kuohareita ja lisäksi teen erilaisia salaatteja ja vien paljon grillattavaa, kahvia, herkkusämpylöitä ja toki pienen lahjan kuten kauniita saippuoita, kynttilöitä tms.

Vierailija
70/95 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta ei kiinnosta lahjan arvo!sitä kiinnostaa se , että juhliin tullaan. Eikä kukaan voi olla noin mäntti ku sinä, että miettii jotain lahjan arvoa! Kunhan muistaa,jokainen oman maksukykynsä mukaan 

Vierailija
71/95 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun lapset oli kaverisynttäri-iässä, niin pidin 10 euroa rajana. Ihan sama oliko synttärit sankarin kotona vai jossain maksetussa tilassa.

Mikä tää kaverisynttärit -termi on? Esiintyy av:lla nykyään jatkuvasti.

Sellainen, jonne ei tule samaan aikaan mummot, kummit, ja Hilma-tädit.

Vierailija
72/95 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma valinta jos pitää liian kalliit synttärit. 

Juu itse valittu ohjelma. Mietin vaan et eikö ihmiset mieti yhtään juhlan arvoa? Esim. itselle opetettu jo lapsena et juhlan arvoinen lahja viedän eli esim häälahjan mietin paljonko minun osuus on vuokrasta, ruuista ja juomista. Eli ihan pientä häälahjaa en vie vaan mietin kuin menisin hienoon ravintolaan kolmen ruokalajin illallisrlle viinipaketteineen ja siihen lasken vielä paljon lisää ajatellen tilavuokraa, ohjelmaa ja juomia.

Tämä on just se syy miksi en enää koskaan osallistu mihinkään juhliin. Kaikki olettavat että juhlan järjestämisen maksaa vieraat. Eräs hääpari kehui että kannatti järjestää isot häät, tienasivat tuhansia euroja enemmän kuin järjestelyt maksoivat. Häälahjan piti olla vähintään se mitä se maksoi per henkilö järjestää. Kyllä on ahneeksi mennyt nykyään kaikki, kaikessa vain rahastus mielessä, taka-ajatuksena. Kuvottavaa!

Vierailija
73/95 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua että lapseni syntymäpäiville ystävättuovat lahjoja , eiköhän tuota tavaraa ole yllinkyllin jo,. Isovanhemmat, kummit , sukulaiset saavat laittaa lahjan, jos siltä tuntuu.

Meillä saa kyllä kakkukahvit ilman tukiaisiakin tai tuliaisiakin.

Vierailija
74/95 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut lähes aina nyyttärit tai lahjattomat synttärit. En halua pientä muovitilpehööriä kasapäin enkä myöskään sitä että joku ei tule koska lahjaan ei ole rahaa. Jos tietää että kavereiden vanhemmilla on rahaa niin joku yhteislahja on kiva idea tai vähän vanhemmat voi mennä vaikka porukalla elokuviin, meillä on ollut leffasynttärit myös kotona kun ei olla rikkaita. Synttäreiden kuuluu olla kivat eikä lapsia pidä liikaa rasittaa maailman murheilla mutta toisaalta jatkuva tavaran vinkuminenkin on rasittavaa. 

Vierailija
75/95 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hirveä  vaatimus 30 euroa kaverilta. Mennyt ylettömyyksiin.  Ei ihme etyä mummoilta vaaditaan sitten tosi arvokasta että raatsitaan se kahvikuppi tarjota.

10 vuotta sitten, siitäkin siis aika muuttunut, yhdessä tilanteessa olin lapsen perheessä alle 10-vuotiaiden kanssa apuna kun toinen vanhempi ulkomailla töissä.  Synttärikutsuja tuli tiheään ja ohjeeksi sain enintään 15 euroa kun kävin kaupoilla. Summittaiset ohjeet mitä suunnilleen ostan.   Hyvätuloisten ihmisten alue.

Vierailija
76/95 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lasten syntymäpäiville pääsymaksua, esim. 30 € per osallistuja.  Ne lapset ja aikuiset, jotka eivät näytä tositetta tms. pääsymaksusta, käännytetään pois.

Ja kutsuun tietenkin  riittävän kalliit lahjatoiveet.

Vierailija
77/95 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla bailut menollaan ja kammarissa vedellään naimatonta naista perseeseen niin että tuntuu!

Ja paljaalla isolla pitkällä vähäsen kippurakärkisellä munalla!

Vierailija
78/95 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdääs laskutoimitus. Lapsen luokalla on 40 oppilasta, lapsi saa kutsun 34 oppilaan juhliin vuoden aikana. Jokainen synttärisankarin mamma päättää myös pitää spessut synttärit lapselleen ja hintaa per naama tulee 30 euroa. Kutsutun vanhempi kiikuttaa lastaan jokaiseen synttäriin vuoden aikana ja antaa 34 kertaa tion 30 euron lahjan. tästä tulee yhteensä 1020 euroa vuodessa yksistään lahjoihin.

Sitten voidaankin laskea, että tässä vieraan perheessä on kolme lasta. 1020 euroa kertaa 3 lasta on 3060 euroa vuodessa. 

Vanhemman nettotuntipalkka on  70 euroa ja jokaiseen synttärijuhlaan kaikkinensa voi laskea yhden tunnin logiatiset asiat eli lahjan hankkiminen ja lapsen kuljettaminen. Nyt kun lastetaan yksi tunti per syntymäpäivä, vuodessa 34 syntymäpäivät ja joka kerta vanhempi käyttää 70 euron arvoisesti omaa aikaansa tuleekin 2380 euroa. Jos per

Sukupuoliko määrittää kaverit? Surullista.

Vierailija
79/95 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hoplop tms edulliset vaan spessua ohjelmaa

Jos haluaa järjestää lapselleen eritys-spessut synttärit, pitää olla valmis maksamaan niistä. Ne lapsen kaverit eivät ole "maksuvelvollisia" kalliiden lahjojen muodossa mitenkään.

Ok eli ihmiset on just niin juntteja kun epäilinkin.

se kelle opetettu juhlan arvon mukainen lahja periaate jo lapsena.

Nyt ihan uteliaana kysyn, että miten vanhemmat voivat tietää millaisen summan olet erityis-special-juhliisi upottanut? Lukeeko se kutsussa?

Kaverisynttäreille lahjan arvo meillä on ollut n. 10€.

Vierailija
80/95 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jos lapsi saa barbin niin aikuinen jotenkin saa sitä rahaa synttäreiden järjestämiseen? Kyllä se aikuiselle maksaa aina saman toi vieras lahjan tai ei. Itse olen lähtöisen erittäin köyhästä perheestä mutta sen verran opetettiin ennen aikuisikää että lahjan arvon tulee vastata ainakin sitä mitä juhlissa kulutat. Siis venhempani yirttivät kasvattaa fiksua ja toisia ihmisiä kunnioittavaa elämäntapaa. Näin koen että on oikein ja omien lasten kaverit tuovat aina noin 30€ kaverilahjat paitsi yksi eikä hän sen huonompi ole ja tiedän että ovat varakkaita niin koen vain etteivät niin välitä ilahduttaa ainakaan lahjalla, toki osallistuminen tärkeintä ja mukava yhdessäolo. Itse olen kokenut että 30€ kaverilahjat vähän liian kalliita, 20€ lahja ja siihen kortit ja pieni karkki olisi sopiva hoplop arvoisiin synttär

Lahjan rahallinen arvo ei takaa sitä, että se on saajalleen mieleinen. Varsinkin lapsille joku 5€:n lelu voi olla ihan paras juttu. Vanhemmat sitten laskeskelevat minkä hintaisen lahjan kukin toi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän