Uskallatko mennä pimeällä, marraskuussa, kello 3 kävelylenkille?
Omassa asuinympäristössäsi? Kun on todella hiljaista, pimeää ja aavemaista. Vai olisiko se liikaa tai liian vaarallista, riippuen alueesta. Saa ottaa taskulampun taskuun. Silloin kun ei mene postinjakajat. Entä puhelin auki vai kiinni. Ei niin että tippuu jorpakkoon tai ojaan.
Kommentit (65)
En kovin mielelläni, täällä on ollut susihavaintoja pihoissa lähiaikoina ja itsekin näin pihan laidalla ilveksen päiväsaikaan. Tervetuloa todellisuuteen, missä cityvihreät saivat suurpedot ihmisten keskuuteen tappamaan koirat remmin päästä.
Uskaltaisin tässä kotinurkilla. Rauhallinen pikkupaikkakunta. Todennäköisyyksien valossa mitään ei käy, ja sillä lohduttaisin itseäni. Olen kyllä arempi kuin nuorena, esimerkiksi siksi että en pääsisi juoksemaan lujaa karkuun ja muutenkin voimat on heikot verrattuna johonkin nuoreen vahvaan ihmiseen.
Vieraassa kaupungissa en vaan enää uskaltaisi, on tosi epämiellyttävä ajatuskin.
Vierailija kirjoitti:
En kovin mielelläni, täällä on ollut susihavaintoja pihoissa lähiaikoina ja itsekin näin pihan laidalla ilveksen päiväsaikaan. Tervetuloa todellisuuteen, missä cityvihreät saivat suurpedot ihmisten keskuuteen tappamaan koirat remmin päästä.
Asuin miehen työn vuoksi 3 vuotta Keniassa Nairobin esikaupunkialueella ja siellä oli järjestelmä mikä varoitti aina kun alueella oli nähty leijonia. Keniassa leijonat tappaa joka vuosi kymmenittäin ihmisiä, tarkka lukema toki vaihtelee vuodesta toiseen. Nyt kun ollaan tskaisin Suomessa niin kieltämättä tuntuu pikkaisen liioitellulta tämä ihmisten susipelko..
Ihan aikuisten oikeastiko joku pelkää myös ilveksiä?
Olin vauvan synnyttyä aika sekaisin unirytmin kanssa. Kävin juurikin kolmen maissa yöllä rauhallisella kävelyllä.
Tuli sellainen tunne, että on pakko mennä. Helsinki.
Jos on ollut myöhään bussista kotiin ja pelottanut, niin olen ottanut kiven varoiksi käteen. Tai olen juossut.
Puhelin tietenkin mukaan.
Eipä täällä maalla ole juuri eroa kävelylenkillä klo 3 ja klo 15. Uskaltaisin siis, mutta nukun mieluummin.
Vierailija kirjoitti:
Ruputuspatukka leijuu ilmassa, hui!
???
Vierailija kirjoitti:
Aha.
Vierailija kirjoitti:
HUI!
Uskaltaisin, mutta en ihan noin aikaisin vielä lähde. Yleensä lähden lenkille noin neljän viiden aikaan aamulla. Silloin on vielä pimeää, mutta silmä tottuu helposti, kun ei ole katu- eikä muuta valaistusta. En käytä otsalamppua tai muuta valaisinta, tietenkään! Mutta heijastimet on, olen kokonaan heijastettu.
Jos asuisin kaupunkimaisessa ympäristössä, niin saattaisi vähän hirvittää lähteä tuohon aikaan lenkille, kun kaikenlaiset juopot ja muut hörhöt ehkä silloin saapuvat yöriennoistaan kotiin.
Launeen patukka-armeija iski jälleen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin miehen työn vuoksi 3 vuotta Keniassa Nairobin esikaupunkialueella ja siellä oli järjestelmä mikä varoitti aina kun alueella oli nähty leijonia. Keniassa leijonat tappaa joka vuosi kymmenittäin ihmisiä, tarkka lukema toki vaihtelee vuodesta toiseen. Nyt kun ollaan tskaisin Suomessa niin kieltämättä tuntuu pikkaisen liioitellulta tämä ihmisten susipelko..
Suomalaiset äänestävät itselleen lisävaikeuksia. Tännekin pitää saada lisää susia, ilveksiä, leijonia tai vaikkapa tupajumeja, jos omat loppuvat. Ennen oli liian helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset äänestävät itselleen lisävaikeuksia. Tännekin pitää saada lisää susia, ilveksiä, leijonia tai vaikkapa tupajumeja, jos
Ahne sukupolvi oli se "timanttiliiga" joka alkoi 80-luvun lopulla toteuttaa Suomen tuhoamista ihan tosissaan. Aikaisemmin rintamalla olleet olivat pitäneet terveen "hajuraon" kaikkeen liian sairaaseen ja vieraaseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta liikkua missään kaupungilla klo 3 selvinpäin. Metsässä on paljon turvallisempaa pimeällä, ellei asu susien tai karhujen lähellä.
Jos täytyisi liikkua turvattomaksi koetussa ympäristössä keskellä yötä, niin mieluummin tekisin sen kuitenkin selvin päin kuin umpituiterissa.
Leijuuko ruputuspatukka ilmassa taas iltojen pimetessä?
Muutaman kerran olen käynyt ajamassa naapurin pihasta hiippareita pois joskus klo 2-3 aikoihin, havahduin ääniin.
Samoin joskus nuorempana miehenä ajoin takaa jotain rosvoja pimeässä metsässä. Olin varikolla tankkaamassa, kun kuulin jotain liikettä metsänrajasta. Seuraavana aamuna vasta selvisi, että olivat murtautuneet muutamaan kiinteistöön alueella ja poliisit tulivat kyselemään.Ja niin, karkuun pääsivät minulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta liikkua missään kaupungilla klo 3 selvinpäin. Metsässä on paljon turvallisempaa pimeällä, ellei asu susien tai karhujen lähellä.
Susia ja karhuja on kaikkialla Suomessa, näitä moniosaaja taksikuskeja on lähinnä kaupungeissa. Yleensä metsästävät yökerhoissa tai niiden lähettyvillä.
Metsässä on paljon turvallisempaa tuohon aikaan. Susia ja Karhuja on kuitenkin todella vähän.
Olen uskaltanut ja tehnyt niin. Mutta en yksin. Koiran kanssa jos ollut tarve viedä yöllä ulos. Koirani on iso ja syö välillä keppejä ja rohmuaa luita joten joskus yöllä pakko viedä ulos kun vatsa sekaisin.
Terveisiä Pohjois- Helsingistä
Uskallan. Tosin mulla on aina kättäpidempää mukana. Autossa karambit ja kävelyllä stiletti. Ei oo ikinä ollut tarve käyttää, mutta riskiä en ota. En ainakaan itkien ala uhriksi vaan taistelen loppuun asti.
Nukun tuohon aikaan.