Uskallatko mennä pimeällä, marraskuussa, kello 3 kävelylenkille?
Omassa asuinympäristössäsi? Kun on todella hiljaista, pimeää ja aavemaista. Vai olisiko se liikaa tai liian vaarallista, riippuen alueesta. Saa ottaa taskulampun taskuun. Silloin kun ei mene postinjakajat. Entä puhelin auki vai kiinni. Ei niin että tippuu jorpakkoon tai ojaan.
Kommentit (65)
Kyllä.
Päivisin on tapahtunut pahimmat, kuten ryöstöt, myrkytykset, koiran hyökkäämiset.
Asun yhteisöllisessä maahanmuuttajalähiössä jossa joku on aina hereillä ja bussit kulkevat läpi yön vuorotyöläisten takia. Todellakin uskaltaisin kulkea mihin aikan tahansa.
Olen miettinytkin lähteväni joku yö tietylle metsän ympäröimälle lenkkipolulle yökävelylle, tod.näk. saisin kävellä rauhassa mutta se itsensä voittaminen olisi siinä voimaannuttavaa. Näin tietysti mukava ollut miettiä lämpimän peiton alla yön pimeydessä. Muuten tuossa ei ollut minulle ennen mitään ongelmaa, oli tavallista liftata yksin tuohon aikaan kotiin ravintolaillan jälkeen, olihan siinä riskinsä mutta niitä oli otettava. Matkat olivat pitkiä ja metsän ympäröimiä...
En, viimeksi otin taksin, kun hain klo 2 lisää juotavaa juhliin alle kilometrin päästä. Taksinkin tilasin netistä firmasta, joka antaa arvion etukäteen. Taksi odotti, kun kävin ostoksilla ja takaisin kotiin. Ehkä porukalla olisi voinut lähteä, mutta nopeammin meni taksilla.
Jos olisi enemmän aikaa, voisin mennä koirani kanssa varta vasten kävelemään vaarallisiin paikkoihin ja hyökkääjät saisivat pienen opetuksen. Seisottaisin paikoillaan poliisin tuloon asti koiran avulla ja vastustaa ei kannata eikä koiraa pääse mitenkään karkuun. Tällaisia partioita voisi vaikka järjestää joukolla ja tehdä kaduista ja puistoista turvallisempia.
Juu, ei pelota miehet kaupungissa tai eläimet metsässä. Parasta kun saa olla yksin.
Uskaltaisin, ei siihen aikaan kukaan muu olisikaan liikkeellä. Sinne missä minä kävelen ja lenkkeilen ei raiskarit ja muut hörhöt vaivaudu kyllä tulemaan passiin.
Olen kävellyt aikoinaan 7 km työmatkan tuohon aikaan. Koskaan ei ole pelottanut eikä pelota. Sua pelottaa, koska sun ei edes tarvitse pakosti mennä sinne ulos kävelemään ja luet ihmisten pelotteluja
Uskaltaisin, mutta pitäisin "silmät auki". Voisi olla myös aika mielenkiintoinen kokemus jos ei ole koskaan siihen aikaa käynyt kävelyllä.
Uskallan, vaikkei ole tarvetta tuohon aikaan liikkua. Täällä on metsänelävät vain ympärillä ja tähän vuodenaikaan on yhtä pimeää illalla kello kuusi, joten ei eroa. Koiran kanssa liikutaan päivittäin.
Käyn paria kolmea tuntia aikaisemmin, puolenyön ja yhden maissa usein kävelyllä täällä Helsingin lähiössä. Tuskin kauhean erilaista, ehkä vielä vähän hiljaisempaa, on sitten vähän myöhemmin, mutta ei ihan istu enää omaan vuorokausirytmiin.
Tässä lähellä on pari isoa 24 h markettia ja niissähän on aina asiakkaita ja autoja kyllä liikkuu teillä aina.
Joo, mutta harvemmin on tarvetta.
Omilla kulmilla on henkirikoksia ym. sattunut, joten olisi tyhmää tehdä niin. Muuhunkin aikaan voi olla vaarallista kulkea. Mutta isoin riski on tietysti yöllä ja pimeään aikaan.
Tottakai uskallan. Asutaan 20km päässä taajamasta. Metsän eläimiä täällä pelkästään on ja nekin lähtee kyllä karkuun ihmistä.
Ei täällä ole edes öisin kovin pimeää jos kuu paistaa. Nytkin on ollut pari yötä kirkas kuunvalo kun olen käyttänyt koiraa yöllä pihalla kun sillä on parhaillaan ripuli.
Uskaltaisin , asun tampereella keskusta-alueella, hyvin valaistu alue ja olen asunut näillä kulmilla pitkään. Päivisin puistossa voi olla narkkeja, mutta eivät nekään yleensä tuohon aikaan enää "päivystä". Mulla on myös vuorotyö, joten joudun liikkumaan pimeään aikaan myöhäänkin työmaalle, sekä myös aamusta aikaisin. Asun ratikkalinjan vieressä, jos sillä nyt jotain merkitystä on tähän kyselyyn.
Miksi en uskaltaisi? Mitä pelottavaa on kuutamossa tai yöusvassa?
Ennen uskalsin mutta tilanne on muuttunut. Kaduilla on liian paljon tiettyä porukkaa eikä ainuttakaan suomalaisen näköistä.
Hyvin voi lähteä siihen aikaan liikkeelle. Enpä ole koskaan pelännyt.
N Vantaa