Suomalaiset saavat palkallaan nyt niin vähän ostettua, että se on jo sukupolvikokemus, kuvailee asiantuntija
ostovoima on kadonnut, siltä se on tuntunutkin
Kommentit (10)
Niin siinä käy, kun inflaatio on monta kertaa tulojen nousua suurempaa.
Jännä miten nämä asiantuntjat aina sivuuttaa kolmasosan työvoimasta eli työttömät joista moni yli 100 000 saa tulla toimeen 590 euron korvauksella suomen hintatasossa.
Aamulehti - eläkeläiset ovat kärsineet inflaatiosta HYVIN VÄHÄN. Miksi näitä kermaperseitä paapotaan täällä ja muut saavat kärsiä. Inhoan eläkeläisiä.
Mitä sillä palkalla pitäisi saada? Olen keskituloinen ja osittaisella hoitovapaalla, samoin mies, kolme lasta. Vaatteet kirpparilta, ruoaksi paljon papua ja kaalia nykyisten suositusten mukaan ja pikkuisen lihaa tai kalaa. Rahat riittävät lasten harrastuksiinkin, tärkeintä on hyvä arki.
Olen saanut tänä vuonna palkkaa enemmän kuin koskaan. Laskelmieni mukaan olen tienannut noin 57000 nettona. 2021 tienasin jotain 22000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sillä palkalla pitäisi saada? Olen keskituloinen ja osittaisella hoitovapaalla, samoin mies, kolme lasta. Vaatteet kirpparilta, ruoaksi paljon papua ja kaalia nykyisten suositusten mukaan ja pikkuisen lihaa tai kalaa. Rahat riittävät lasten harrastuksiinkin, tärkeintä on hyvä arki.
Ei kaikki ole valmiita antamaan suurinta osaa elämänsä parhaista vuosista siitä ilosta, että vaatteet kirpparilta ja kaali riittää järsittäväksi.
No miten tuo on mahdollista? Meillä ei ole vielä näkynyt missään. Ostin juuri äsken joululahjoja netistä monella sadalla eurolla ja roudasin kaksi isoa kassillista ruokaa viikonlopuksi.
Oliko pakko alottaa yusi ketju samasta aiheesta josta on jo aikaisemmin keskusteltu jo useiden satojen kommenttien verran aikaisemmissa kuudessa ketjussta?
Ostovoima on vuoden 2011 tasolla