Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sossu nostaa kädet pystyy, sanoo että mun pitäis vaan olla syömättä 2,5 viikkoa joulukuun alkuun kunnes saan kelasta rahaa. 0,00e tilillä

Vierailija
14.11.2024 |

Miten selviän 2,5 viikkoa syömättä? Ei ole edes mitään vitamiineja.

Kommentit (225)

Vierailija
201/225 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko sinä ap siis vain 344,69 euroa kuussa perustoimeentulotukea? Ja miksi sinulta vähennetään 31% siitä. Käsittääkseni tuo on laitonta. Kerrotko vähän tarkemmin. Asia kiinnostaa kovasti. T: sosionomi

Vierailija
202/225 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatko sinä ap siis vain 344,69 euroa kuussa perustoimeentulotukea? Ja miksi sinulta vähennetään 31% siitä. Käsittääkseni tuo on laitonta. Kerrotko vähän tarkemmin. Asia kiinnostaa kovasti. T: sosionomi

587 x 0.69 = 405e

"Liian kalliin" asunnon takia.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/225 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska hän asuu liian kalliissa vuokra-asunnossa. Toimeentulotuen vuokranormi jos ylittyy, niin ylimenevän osan maksat itse tai muutat halvempaan asuntoon.

Vierailija
204/225 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppis👴🏻🧡

Vierailija
205/225 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi tuhlata 595 euron työttömyysrahan  alle 10 päivässä ettei rahaa ole edes ruokaan. Minulla rahat riittää helpostii kuukauden ja säästöön jaa ainakin 80 euroa joka kuukausi.

Jos saiain 595e/kk niin ongelmaa ei olisi.

Minä saan 400e.

Ap

Okei, eli sinulla on käytössä ruokaan 200e ja muihin menoihin toiset 200e. 

Huolehdi että ruokarahat jakautuvat tasaisesti koko kuukauden ajalle, kuun puolivälissä pitää olla jäljellä vähintään 100e. 

Vierailija
206/225 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sulla voi kuukaudesta toiseen olla ruokakaapit aivan tyhjät? Etkö osaa ostaa varastoa silloin kun tilillä on vähän enemmän rahaa? Eikö yhtä linssipakettia eikä makaronipussia varalla? Miksi ei ? Vastaapa tähän .

Niin mikä tähän oli vastaus? En ole huomannut mitään selitystä. Voisitko vastata.

Miksi ihmeessä sulla ei löydy edes lihaliemikuutioita pakettia? Tomaattimurskaa ja linssejä? Eikö ole ollut päivääkään rahaa ostaa edes kauraryynejä pari pakettia? Miten se on edes mahdollista ettei mitään murustakaan ole varastoa? Miten?

Olen jo selittänyt moneen kertaan;

Kun lähtee minimitoimeentulosta joka kk 31% pois, niin se johtaa velkakierteeseen.

Joka kk pitää lainata/saada ruoka-apuna puuttuva summa,

Sinun pitää nyt sopeuttaa menosi siihen että tulot ovat pudonneet. Jatkuva lainaaminen ei ole ratkaisu, millä muka maksat takaisin?

Vierailija
207/225 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi tuhlata 595 euron työttömyysrahan  alle 10 päivässä ettei rahaa ole edes ruokaan. Minulla rahat riittää helpostii kuukauden ja säästöön jaa ainakin 80 euroa joka kuukausi.

Minä saan 400e.

Ap

Huolehdi että ruokarahat jakautuvat tasaisesti koko kuukauden ajalle, kuun puolivälissä pitää olla jäljellä vähintään 100e. 

En pärjää 200 eurolla kuussa syömisten suhteen.

Peeustoimeentuliotukilaskelmassa ruokaan on laskettu 290e/kk, eli se on minimisumma. Minulla menee jopa enemmän, koska olen iso mies.

Ap

Vierailija
208/225 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sulla voi kuukaudesta toiseen olla ruokakaapit aivan tyhjät? Etkö osaa ostaa varastoa silloin kun tilillä on vähän enemmän rahaa? Eikö yhtä linssipakettia eikä makaronipussia varalla? Miksi ei ? Vastaapa tähän .

Niin mikä tähän oli vastaus? En ole huomannut mitään selitystä. Voisitko vastata.

Miksi ihmeessä sulla ei löydy edes lihaliemikuutioita pakettia? Tomaattimurskaa ja linssejä? Eikö ole ollut päivääkään rahaa ostaa edes kauraryynejä pari pakettia? Miten se on edes mahdollista ettei mitään murustakaan ole varastoa? Miten?

Olen jo selittänyt moneen kertaan;

Kun lähtee minimitoimeentulosta joka kk 31% pois, niin se johtaa velkakierteeseen.

Joka k

Sopeuttaminen näin pienellä summalla ei ole mahdollista pitkäaikaisesti.

AP

Vierailija
209/225 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan 400e.

Ap

En pärjää 200 eurolla kuussa syömisten suhteen.

Peeustoimeentuliotukilaskelmassa ruokaan on laskettu 290e/kk, eli se on minimisumma. Minulla menee jopa enemmän, koska olen iso mies.

Ap

No sitten käytät 290e ruokaan ja 110e muihin kuluihin.

Vierailija
210/225 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee sama kuin viime kuussa, sitä edeltävä ja sitä edeltävänä. Hyvin on toiminut aiemminkin, joten sulla on hyvä konsepti pärjätä ja aiempaa kokemusta!

Enää ei kaverit lainaa, ja nyt rahat loppuu koko ajan aiemmin ja aiemmin kun vajetta syntyy joka kk 180e

ap

Lopeta siellä ylihintaisella kuntosalilla käyminen helvetin va jakki. Etkä tarvitse päivässä 3000-4000 kaloria. Vi tun paskapäätrolli.

Tänään olen syönyt 70 kaloria. Miltä se kuulostaa?

ap

Mää syön ruokaa

Vierailija
211/225 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasu pois! 👴🏻🧺

Vierailija
212/225 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyt tavaroitasi niin kauan kun niitä riittää. Sitten kun kämppä on tyhjä, niin irtisanot sen ja ryhdyt kodittomaksi. Helppo muutto. Jää joka kuu paljon rahaa ruokaan. 

Vierailija
213/225 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri meni päivystyksen Jorvissa koska ei ollut ruokaa kahteen päivään syönyt eikä Sossu maksa. Päivystyksestä meni, siis lähettivät  sos.päivystykseen ja sieltä hoidettiin koti hoidon ruoka palvelun kautta hänelle 400€ ruoka kuponki S-marketiin loppu kuin ajaksi. Epikriisissä oli että on kykenevä menemään itse kauppaan kun maksu vaan hoituu. On tää yhteiskunta ihmeellinen välillä. Kaveri sanoi että meinaa kokeilla uudestaankin kun noin helposti sai kupongin ( tosin sillä saa vaan ruokaa ja hygieniatuotteiden juttuja , ei saa alkoholia tai tupakkaa harmi ).

Vierailija
214/225 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee sama kuin viime kuussa, sitä edeltävä ja sitä edeltävänä. Hyvin on toiminut aiemminkin, joten sulla on hyvä konsepti pärjätä ja aiempaa kokemusta!

Enää ei kaverit lainaa, ja nyt rahat loppuu koko ajan aiemmin ja aiemmin kun vajetta syntyy joka kk 180e

ap

Lopeta siellä ylihintaisella kuntosalilla käyminen helvetin va jakki. Etkä tarvitse päivässä 3000-4000 kaloria. Vi tun paskapäätrolli.

Tänään olen syönyt 70 kaloria. Miltä se kuulostaa?

ap

hyvältä! mä syön mitä huvittaa koska olen hyvä palkkainen. kuole perkeleen jankuttaja kusipää.

Vierailija
215/225 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sossu sanoi että mene leipäjonoon ja diakonin pakeille kelan päätöksiä odotellessa. 

Vierailija
216/225 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua sossun akka pani perseeseen.

Vierailija
217/225 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokailtainen tuki itku numero 1672

Vierailija
218/225 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sanoit, että saat vain 400€/kk toimeentulotukea. Etkä saa asumistukea päälle? Vai onko vuokra jo hoidettu yhteiskunnan puolesta ja tuo 400€ on pelkkää ruokaan ja laskuihin?

Mietin kun opiskelujen aikana maksoin tuosta 400€ kimppakämpän vuokrankin plus muun elämisen... 

Vierailija
219/225 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele hallitsemaan talouttasi äläkä vingu.

Vierailija
220/225 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuen lisäksihän sinä saat myös asumistukea sekä työttömyystukea tmv. Eli ihan itse olet rahasi hassannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme