Hoitoalan turmiotila. On pakko ottaa työvoima ulkomailta, näin muuallakin on. Whatsapit toimii puheen kääntäjinä.
Muissa maissa otetaan joka ikinen ulkomailta tuleva, lähes kielitaidoton töihin.
Nyt voi käyttää niitä appeja ja kääntää puheen omalle kielelle.
Tämä KAIKKI siksi, että suomalaiset eivät suostu hoitajiksi. Koulutetaan ja sitten joukko-irtisanoudutaan. On tietysti mies elättäjänä ja saavat korkeat työttömyysrahat.
Väärään menee hoitajien koulutus, kun ei ammatissa pysytä. Joku keksinyt, että on huonot olosuhteet, se ei ole totta.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanotut halutaan ilmeisesti keikkatyöhön ? Ei hyvä.
Eli ei työterveyshuoltoa, sairastavat omaan piikkiin, saavat joka kerrasta lomakorvauksen eli ei tarvitse antaa lomia. Tässäkö syyt ?
Miksi keikkalaisille ei tarvitsisi lomaa antaa? He juuri on nykyisin niitä jotka lomailee ihan juuri silloin kun he haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajiahan on tänäkin syksynä laitettu sairaaloista työttömyyskortistoon. On halvempaa ottaa kielitaidoton hoitaja ulkomailta töihin. Itse haluan hyvää suomea puhuvan lääkärin ja hoitajan, jos tarvitsen.
Lääkärin voi yksityisellä valita.
Yksityisellä ei saa erikoissairaanhoidon, esim. gynekologian leikkaushoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri hiljattain operatiivisessa hoidossa, henkilökuntaa oli sairaanhoitajasta lääkäreihin asti. Sain erinomaisen hoidon, hoitotakuun puitteissa, suomenkielellä.
Mutta maksaa niin paljon, että Suomi on velkasaneerauksessa.
150€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajiahan on tänäkin syksynä laitettu sairaaloista työttömyyskortistoon. On halvempaa ottaa kielitaidoton hoitaja ulkomailta töihin. Itse haluan hyvää suomea puhuvan lääkärin ja hoitajan, jos tarvitsen.
Lääkärin voi yksityisellä valita.
Yksityisellä ei saa erikoissairaanhoidon, esim. gynekologian leikkaushoitoa.
No saa ainakin lähetteen erikoissairaanhoitoon. Se mikä tällä hetkellä on kriisissä on lähiterveyspalvelut ja vanhusten hoivapalvelut ei erikoissairaanhoito.
Missä todellisuudessa sinä elät joka väität ettei erikoissairaanhoito ole kriisissä? :D
"Whatsapit toimii puheen kääntäjinä." MITÄ horiset? EWhatsapp on viestitoiminto, ei kääntäjä!
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän uutisten mukaan Hus kohtelee mm. parhaimmat arvostelut synnytyksestä koko Suomessa saaneen Lohjan synnärin kätilöitä niinkin hienosti että synnärin sulkeutuessa marraskuun lopussa ei kätilöille vieläkään voida kertoa, mikä Hus-yhtymän sairaala on heidän sijoituspaikkansa tulevaisuudessa. Kätilöt pistetään pakkaamaan itse koko osastonsa ja koko joulukuun työvuorot voidaan vaihtaa tai muuttaa työnantajan yksipuolisella ilmoituksella 24h varoitusajalla.
Lähteet: svenska YLE, Milla-Riikka Rytkösen X- ja IG-päivitykset
Niin, miksiköhän me hoitajat ei viihdytä tällä alalla? Liittyisiköhän tämä karjalaumana kohtelu asiaan jollain tavalla?
Mä täällä toisella pahoinvointialueella odottelen sitä, että tarvitaanko mun palveluksiani jatkossa lainkaan, kun mun töideni siirtoa hoitajille ajetaan taas kuin käärmettä pyssyyn. On se hyvä, että teillä on aikaa oman toimen ohella (/s). Privaatissahan niin tehtiin jo parikymmentä vuotta sitten. Terv. laitoshuoltaja
Lapsellista trollaamista kun monessa sairaalassa on rekrykielto ja hoitajia pistetään päivittäin kilometritehtaalle.
Vierailija kirjoitti:
Missä todellisuudessa sinä elät joka väität ettei erikoissairaanhoito ole kriisissä? :D
Luuleehan moni niinkin, että kaikki hoidetaan yksityisellä, sen kun vaan menee ja valitsee lääkärin.
Joo, jos saat vakuutuksen ja jos privaatissa on resursseja vaivasi hoitoon. Aika usein jompikumpi tai molemmat puuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän uutisten mukaan Hus kohtelee mm. parhaimmat arvostelut synnytyksestä koko Suomessa saaneen Lohjan synnärin kätilöitä niinkin hienosti että synnärin sulkeutuessa marraskuun lopussa ei kätilöille vieläkään voida kertoa, mikä Hus-yhtymän sairaala on heidän sijoituspaikkansa tulevaisuudessa. Kätilöt pistetään pakkaamaan itse koko osastonsa ja koko joulukuun työvuorot voidaan vaihtaa tai muuttaa työnantajan yksipuolisella ilmoituksella 24h varoitusajalla.
Niin, miksiköhän me hoitajat ei viihdytä tällä alalla? Liittyisiköhän tämä karjalaumana kohtelu asiaan jollain tavalla?
Naistenklinikalle avautuu marraskuussa uusi synnytysyksikkö Aallokko.
Vierailija kirjoitti:
Todellinen kriisi sinne on vasta tulossa sitten kun niitä lähipalveluita ei ole enää. Sitä joutuu odottamaan vielä vuoden tai ehkä kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama. Yksikään työntekijöitään kunnioittava yksikkö ei toimi tuolla tavalla. Aivan törkeää käytöstä ja moni onkin jo irtisanoutunut - eka aalto kesällä, toinen aalto nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ei työterveyshuoltoa, sairastavat omaan piikkiin, saavat joka kerrasta lomakorvauksen eli ei tarvitse antaa lomia. Tässäkö syyt ?
Miksi keikkalaisille ei tarvitsisi lomaa antaa? He juuri on nykyisin niitä jotka lomailee ihan juuri silloin kun he haluavat.
Lomailevat omalla rahalla, jos ymmärsit mitä edellä kirjoitettu. Niin on ehdot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomailevat omalla rahalla, jos ymmärsit mitä edellä kirjoitettu. Niin on ehdot.
Ihan omia rahojahan ne on vakituistenkin lomarahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On uutisoitu ja tieto löytyy Naistenklinikan sivuilta !
Voidaan samantien ostaa vanhusten hoivapaikat suoraan Filippiineiltä. Saisivat viettää viimeiset vuotensa lämpimässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri hiljattain operatiivisessa hoidossa, henkilökuntaa oli sairaanhoitajasta lääkäreihin asti. Sain erinomaisen hoidon, hoitotakuun puitteissa, suomenkielellä.
Mutta maksaa niin paljon, että Suomi on velkasaneerauksessa.
150€.
Siis sinä maksoit 150e, mutta hoitosi hinta on jotain aivan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Voidaan samantien ostaa vanhusten hoivapaikat suoraan Filippiineiltä. Saisivat viettää viimeiset vuotensa lämpimässä.
Mikä estää sinua ostamasta hoivapaikkaa Filippiineiltä. Ainakaan nykyhallitus tuskin sitä tulee sieltä ostamaan sen paremmin kuin mistään muualtakaan.
Vtun työtötmä syöttiläät. Tuet pois näiltä kermaperseiltä ja HETI!