Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitoalan turmiotila. On pakko ottaa työvoima ulkomailta, näin muuallakin on. Whatsapit toimii puheen kääntäjinä.

Vierailija
14.11.2024 |

Muissa maissa otetaan joka ikinen ulkomailta tuleva, lähes kielitaidoton töihin.

Nyt voi käyttää niitä appeja ja kääntää puheen omalle kielelle.

Tämä KAIKKI siksi, että suomalaiset eivät suostu hoitajiksi. Koulutetaan ja sitten joukko-irtisanoudutaan. On tietysti mies elättäjänä ja saavat korkeat työttömyysrahat.

Väärään menee hoitajien koulutus, kun ei ammatissa pysytä. Joku keksinyt, että on huonot olosuhteet, se ei ole totta.

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on mahdollista hoitoalalla. Koulutetut suomalaiset, huom koulutuksen hinta, eivät suostu työskentelemään.

Vierailija
2/83 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin hoitoalalle pääsee tällä hetkellä töihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vttuako sinä niistä olosuhteista tiedät,kun et ole päivääkään tehnyt. Nyt on sitäpaitsi yt-neuvottelut käynnissä hyvinvointialueilla. Tuhansia irtisanotaan.

HALLITUS HALUAA EDELLEENKIN SUTÄ HALPATYÖVOIMAA TÄNNE, MYÖS HOITOALALLE, JOTTA VOI ROMUTTAA KOKO ALAN PALKKATASON. SEHÄN LAITROI JO PALKKAKATONKIN JULKISTEN ALOILLE.

Vierailija
4/83 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on mahdollista hoitoalalla. Koulutetut suomalaiset, huom koulutuksen hinta, eivät suostu työskentelemään.

Päteekö tämä myös muille aloille, vai vain hoitoalalla?

Vierailija
5/83 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri hiljattain operatiivisessa hoidossa, henkilökuntaa oli sairaanhoitajasta lääkäreihin asti. Sain erinomaisen hoidon, hoitotakuun puitteissa, suomenkielellä.

Vierailija
6/83 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä irtisanotaan hoitajia isolla kädellä. Ei ole enää varma työllistyminen edes suomalaiselle pätevälle tekijälle. 

Vierailija
7/83 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanotut halutaan ilmeisesti keikkatyöhön ? Ei hyvä.

Vierailija
8/83 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänpä tiedät todellisuudesta yhtään mitään. 

Vierailija
9/83 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Ja vaikka haluaisikin mistä sellaista löytyy tällä hetkellä?

Vierailija
10/83 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hoitajat täälläkin itkee, kun ei ole aikaa pitää taukoja ja hirveä vastuu painaa jne..

Itse työskentelen raksalla. Kaikki tauot saa ja kerkeää pitämään, ei paina vastuu eikä tarvitse tehdä saikuttajan hommia vaan riittää että teen omani.

Miksi vaihtaisin alaa?

Vierailija
11/83 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hoitajat täälläkin itkee, kun ei ole aikaa pitää taukoja ja hirveä vastuu painaa jne..

Itse työskentelen raksalla. Kaikki tauot saa ja kerkeää pitämään, ei paina vastuu eikä tarvitse tehdä saikuttajan hommia vaan riittää että teen omani.

Miksi vaihtaisin alaa?

Jää aikaa palstalla?

Vierailija
12/83 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajiahan on tänäkin syksynä laitettu sairaaloista työttömyyskortistoon. On halvempaa ottaa kielitaidoton hoitaja ulkomailta töihin. Itse haluan hyvää suomea puhuvan lääkärin ja hoitajan, jos tarvitsen. 

Vierailija
13/83 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajiahan on tänäkin syksynä laitettu sairaaloista työttömyyskortistoon. On halvempaa ottaa kielitaidoton hoitaja ulkomailta töihin. Itse haluan hyvää suomea puhuvan lääkärin ja hoitajan, jos tarvitsen. 

Lääkärin voi yksityisellä valita.

Vierailija
14/83 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta usean vuoden ajan näin, mihin hoitajat käyttävät aikaansa. Huono informaatio on yksi.

Olen järjestänyt ja pitänyt ohjelmaa 12-15 vanhukselle. Ihan liikaa yhden henkilön tekemisiin. Sinä aikana hoitajilla oli aikaa kokoontua keskenään. Kun vanhus halusi vessaan, niin hoitajat eivät tulleet, ja seurauksena oli paljon siivoamista myös istuin likaantui monelta.

Vierailija
15/83 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä irtisanotaan hoitajia isolla kädellä. Ei ole enää varma työllistyminen edes suomalaiselle pätevälle tekijälle. 

Yksityistäminen on ja keikkahommat siihen johtavat. Paras olisi, että hoitajat pysyisivät yhdessä hoitolaitoksessa.

Sairaalat ovat eri asia, joku kommentoi siitä ja sekoitti sairaalat vanhustenhoitoon.

Vierailija
16/83 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaihtaisin alaa?

Jää aikaa palstalla?

Edes hoitajat eivät ole 24/7 töissä. 

Vierailija
17/83 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaihtaisin alaa?

Jää aikaa palstalla?

Edes hoitajat eivät ole 24/7 töissä. 

No koita edes päättää oletko hoitoalalla tai vaihtumassa sinne.

Vierailija
18/83 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri hiljattain operatiivisessa hoidossa, henkilökuntaa oli sairaanhoitajasta lääkäreihin asti. Sain erinomaisen hoidon, hoitotakuun puitteissa, suomenkielellä.

Mutta maksaa niin paljon, että Suomi on velkasaneerauksessa.

Vierailija
19/83 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ei työterveyshuoltoa, sairastavat omaan piikkiin, saavat joka kerrasta lomakorvauksen eli ei tarvitse antaa lomia. Tässäkö syyt ?

Vierailija
20/83 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Yksityistäminen on ja keikkahommat siihen johtavat. Paras olisi, että hoitajat pysyisivät yhdessä hoitolaitoksessa.

Sairaalat ovat eri asia, joku kommentoi siitä ja sekoitti sairaalat vanhustenhoitoon."

Johtavat mihin? Ja kyllä nimen omaan sieltä vanhuspuolelta tällä hetkellä karsitaan niin työvoimaa kuin niitä hoitopaikkojakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän