Onko tavoiteltavaa olla "superihminen"?
Kommentit (10)
Saako superihminen olla olemassa vai pitääkö sitä pyytää anteeksi?
Jokainen superihminen toivoo vanhempana, että olisi tajunnut kultaisen keskitien jo aikaa sitten.
Tärkeintä on olla tyytyväinen elämäntyyliinsä.
Nytkö sitä kympintyttö syndroomasta kärsivää valehdellaan jollain tapaa superihmiseksi?
"Superhuman" tarkoittaa suomeksi yli-ihmistä. Haluatko yli-ihmiseksi?
Vierailija kirjoitti:
"Superhuman" tarkoittaa suomeksi yli-ihmistä. Haluatko yli-ihmiseksi?
Tämähän on yleensä muiden näkemys, ei oma. Ihmiset ovat erilaisia. Itse kuulun siihen lahkoon, jotka saavat energiaa tekemisestä ja näkyvistä tuloksista. Mutta pakkososiaalisuus ihmisten kanssa, joista en edes erityisemmin pidä, esimerkksi syö energiaani. Perinteiset häät typerine leikkeineen ovat kauhistus.
On tavoiteltavaa olla itselleen rehellinen. Jos joku haluaa olla/on ns superihminen, niin en näe siinä mitään väärää. Ainoastaan silloin, kun vedetään väkisin lapset tms siihen mukaan heitä kuuntelematta.
Itse en henkilökohtaisesti ole kovin kunnianhimoinen vaan enemmän jopa laiska. Työni teen hyvin, mutta en yritä ylittää itseäni tai muita siinä mitenkään. Mua inhotti eksässä hänen tarve suorittaa esim taiteen tekemistä ja hän yritti mua pukeakin. Tehdä musta sen ah niin kuuluisan paremman version itsestäni. Mä en tuota kestänyt ja totesin, että olen ihan hyvä näin ja jos se ei riitä niin herra on hyvä ja hankkii vaikka barbien puettavaksi.
Nähtävästi ei. Kun tekee asioita, joista pitää, saa kuulla olevansa ylisuorittava superihminen, joka kuolee sydänkohtaukseen viisikymppisenä.
Esim. Ei saa:
-herätä vapaapäivänä ennen klo yhdeksää
-leipoa huvikseen
-tehdä hyvää ruokaa
-harrastaa
-nauttia lastensa seurasta
-opiskella
-pitää koti siistinä
-olla vaativassa työssä ilman burnout-oireita
Enkä edes tarkoita, että näitä ei saisi tehdä samana päivänä, vaan yksikin tekee sinut superihmiseksi, jolla on varmasti joku outo trauma, joka saa käyttäytymään noin epäilyttävästi.
Jokainen eläköön voimavarojensa mukaan. Ei meistä kaikista ole superihmisiksi.