Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tässä työjutussa oikein tapahtui? Voiko joku selittää? (varsinkin joku mies)

Vierailija
14.11.2024 |

Olin kauan aikaa sitten työkuvioista tuntemaani mieheen yhteydessä laittamalla LinkedIn-kutsun. Mikä nyt ei ole muuta kuin ammatillista verkostoitumista.

Mies laittoi heti innokkaasti monta viestiä ja kun vastasin, että mennään vaikka kahville joku päivä, niin kutsui heti lounaalle ja näki ison vaivan.

Tarjoutui olemaan mentorini ja auttamaan urallani ja näki sitten tosi paljon vaivaa eteeni. Kiittelin suuresti ja olin jo ajatellut pyytää häntä uudestaan kahville kiitoksena. Mutta mies hävisi täysin.

Mitä ihmettä tässä tapahtui? Niin omituinen kokemus. Kaikki kun vielä tapahtui hyvin nopeasti.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatko tapahtuman kun selvisi että olette sinkkuja? Kumpi kyseli tai johdatteli tähän?

Totta puhuen, en. Ja nyt kun kysyit, niin en ole varma teinkö sitä omassa tilanteessani selväksi. Hän teki omalta puoleltaan. En vain ajatellut sen olevan mitenkään relevanttia koska kuvittelin kyseessä olevan vain työtuttavuuden, eli ex-kollegan. Hän kysyi, onko minulla nyt elämässäni uralla mentoria ja sanoin että ei, mistä nyt voi kai päätellä että ei ole miestä kuvassa.

Vierailija
22/39 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistatko tapahtuman kun selvisi että olette sinkkuja? Kumpi kyseli tai johdatteli tähän?

Totta puhuen, en. Ja nyt kun kysyit, niin en ole varma teinkö sitä omassa tilanteessani selväksi. Hän teki omalta puoleltaan. En vain ajatellut sen olevan mitenkään relevanttia koska kuvittelin kyseessä olevan vain työtuttavuuden, eli ex-kollegan. Hän kysyi, onko minulla nyt elämässäni uralla mentoria ja sanoin että ei, mistä nyt voi kai päätellä että ei ole miestä kuvassa.

Eli sama suomeksi. Mies kysyi onko sulla ukkoa. Elätti toiveita parisuhteesta. On vähän epätoivoinen ollut sinkku vuosia.

Tajusin että sua ei kiinnosta. Ajattelee että käytit hyväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis kun nainen sanoo että mennään kahville niin kyllähän siinä mies innostuu. Keskustelun lomassa taisit sitten sanoa jotain joka musersi miehen haaveet täysin.

Niin. Toi Mies ajatteli kahvi kutsun tarkoittavan jotain ja pettyi kun ei. Näin tää menee aina

No mutta hullua on, että se olisi voinut päätyä tarkoittamaan jotain. Mutta en todellakaan kehtaa nyt ottaa yhteyttä kun toinen hävisi yllättäen. Neutraalimmassa tilanteessa olisin saattanut ihan vain peruskohteliaisuutena.

Vierailija
24/39 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis kun nainen sanoo että mennään kahville niin kyllähän siinä mies innostuu. Keskustelun lomassa taisit sitten sanoa jotain joka musersi miehen haaveet täysin.

Niin. Toi Mies ajatteli kahvi kutsun tarkoittavan jotain ja pettyi kun ei. Näin tää menee aina

No mutta hullua on, että se olisi voinut päätyä tarkoittamaan jotain. Mutta en todellakaan kehtaa nyt ottaa yhteyttä kun toinen hävisi yllättäen. Neutraalimmassa tilanteessa olisin saattanut ihan vain peruskohteliaisuutena.

Eli sä olet kiinnostunut tästä miehestä? Ootko flirtti?

Vierailija
25/39 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sama suomeksi. Mies kysyi onko sulla ukkoa. Elätti toiveita parisuhteesta. On vähän epätoivoinen ollut sinkku vuosia.

Mutta mistä ihmeestä toinen voi tuollaisen johtopäätöksen vetää kun en ole tehnyt mitään?

Vierailija
26/39 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten tuo mentorikysymys ja poikaystävän olemassaolo muka korreloivat? Miksi poikkis olisi mentori? Luulen, että mies ajatteli hyötyvänsä sinusta jonkin työkuvion tiimoilta, joka ei sitten toteutunutkaan.

Vierailija
27/39 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mixed signals tää aiheuttaa miehille haasteita.  Monesti naiset tietämättään antavat signaalia ettei kiinnosta tai kiinnostaa ja puheet sitten sotivat tätä vastaan.  Ukko lähtee ns karkuun kun ei halua nolata itseään.

Vierailija
28/39 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sä olet kiinnostunut tästä miehestä? Ootko flirtti?

Voisin olla kiinnostunut. En ole flirtti eikä koko ajatus tullut edes mieleen ennenkuin toinen vähän antoi ymmärtää että olisi kiinnostunut niin katsoin silloin vähän niin, että mielelläni tapaisin uudestaan ja voisin olla kiinnostunut. En kyllä mielestäni antanut ymmärtää sitä että tuskin mies sitä pelästyi.

Vierailija
29/39 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mistä ihmeestä toinen voi tuollaisen johtopäätöksen vetää kun

Pyysit kahville. Aloitte viettää aikaa.

Oikeasti toi voi olla eka x kun tota miestä on kahville pyytänyt kukaan.

Me miehet oletetaan helposti ihan liikaa.

Olen itsekkin joutunut monesti pettymään.

Vierailija
30/39 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten tuo mentorikysymys ja poikaystävän olemassaolo muka korreloivat? Miksi poikkis olisi mentori? Luulen, että mies ajatteli hyötyvänsä sinusta jonkin työkuvion tiimoilta, joka ei sitten toteutunutkaan.

Voi olla. Itselläni taas entinen kumppani oli keskeinen myös työelämässäni kun meillä oli yhteinen firma niin jotenkin itselleni tuo ajatus oli selvä.

Vierailija
31/39 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi päätellä, että sinulla ei ole miestä, jos sinulla ei ole mentoria? Eikö nainen voi olla mentori? Ja mitä ihmeen tekemistä miesystävällä ja mentorilla on keskenään? Onko aviomieheni mentorini? En ymmärrä.

Vierailija
32/39 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli varmaan kiinnostunut, mutta sitten tapasi jonkun toisen naisen. Ei halunnut päättää juttua kanssasi eikä toimia uuden naisen seläntakana niin ghostasi sinut. Jos ei onnistu sen uuden naisen kanssa hommat niin voi palata muinamiehinä jatkamaan sinun kanssasi. Ole hyvä 😁 olen valitettavan usein törmännyt tähän kuvioon. Unohda se mies.

Vierailija
33/39 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysi jonkun toisen paremman panon.

Palaa asiaan sitten kun on kuiva kausi.

Panon??

Vierailija
34/39 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi päätellä, että sinulla ei ole miestä, jos sinulla ei ole mentoria? Eikö nainen voi olla mentori? Ja mitä ihmeen tekemistä miesystävällä ja mentorilla on keskenään? Onko aviomieheni mentorini? En ymmärrä.

Ehkä sitten ei ole kaikille mitään tekemistä keskenään. Itselläni miesystävä on ollut myös keskeinen henkilö uralla joten itselleni se ehkä oli niin selvää että ne liittyvät toisiinsa. Olisi ollut outoa ottaa jotakuta melko vierasta ihmistä (kun emme ole pitkään olleet enää samassa työpaikassa) neuvomaan minua hyvin keskeisten asioiden kanssa elämässä. Ne olivat työpaikan ulkopuolella aina juttuja joita juteltiin mieheni kanssa ja etäisemmät työkontaktit olivat sitten vain kohteliaita.

Itselleni kun on melko intiimiä ryhtyä avaamaan elämääni muuten kuin läheiselle tai ammattilaiselle (kuten uravalmentaja, joku tiiviisti tekemisissä olevan työkaveri) mitä tuollainen ihan oman itsen ja uran syvällinen miettiminen vaatii mihin hän minua rohkaisi kanssaan. Siksi tämä tuntuu ehkä niin omituiselta kun tuntuu että avasin hyvinkin yksityisiä asioita (minulle ura on tärkeä ja keskeinen asia elämää ja itseäni) ja sitten toinen vain hävisi ilman edes mitään kohteliasta "nyt on kiire, hauskaa talvea" -tyylistä viestiä.

Vierailija
35/39 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 x toiminut noin. 

1 kerta en pitänyt naisesta kuka vaikutti ihastuneen.

2. Kerta tajusin että mua käytetään hyväksi

Vierailija
36/39 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 x toiminut noin. 

Mutta kai siinä jotain voisi viestittää? Varsinkin kun kuviot nyt ovat sen verran pienet, että ammatillisesti olemme kuitenkin jossain määrin tuttuja.

Ja en siis tarkoita mitään kummempaa kuin jotain "hauskaa talvea ja tsemppiä työkuvioihin". Siis jotain sellaista yleisluontoista josta kyllä ymmärtää, että toinen haluaa tilanteen olevan vain sellainen että hymyillään kun tavataan mutta ei muuta. Nyt tuntuu siltä, että olenko tehnyt jotain tai hän googlannut minusta jotain tai muuta että laittoi vain välit poikki.

Vierailija
37/39 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se luuli että olet ihastunut ja säikähti.

Luuli sinun luulevan että hän on ihastunut sinuun myös.

Vierailija
38/39 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 x toiminut noin. 

Mutta kai siinä jotain voisi viestittää? Varsinkin kun kuviot nyt ovat sen verran pienet, että ammatillisesti olemme kuitenkin jossain määrin tuttuja.

Ja en siis tarkoita mitään kummempaa kuin jotain "hauskaa talvea ja tsemppiä työkuvioihin". Siis jotain sellaista yleisluontoista josta kyllä ymmärtää, että toinen haluaa tilanteen olevan vain sellainen että hymyillään kun tavataan mutta ei muuta. Nyt tuntuu siltä, että olenko tehnyt jotain tai hän googlannut minusta jotain tai muuta että laittoi vain välit poikki.

2. Mä ärsyynnyin niin paljon tosta hyväksikäytöstä et ainut viesti mitä teki mieli laittaa oli hv. Pienet piirit meilläkin en reagoi tähän ihmisen enää ollenkaan.

Vierailija
39/39 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitystä tähän. Mies on eronnut avioliitosta, mutta seurustelee jo uuden kanssa, ei siis täysin sinkku. Ihastunut minuun mutta tuon seurustelusuhteen takia ei voi edetä mihinkään.