Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yle: Hyväksyisitkö muslimien halal-lihan ruokakauppoihin?

Vierailija
13.11.2024 |

Yli 50% vastaajista vastustaa muslimien halal-lihaa Suomessa.

---

Onko islamofobiaa vastustaa halal-lihaa? Vai pitäisikö meidänkin alkaa syömään muslimien halal-lihaa? M28

https://yle.fi/a/74-20124135

Kommentit (335)

Vierailija
181/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä muslimi kuolet jos yrität kalifaattia Eurooppaan ja Suomeen.  Minä tapan sinut ja koko sukusi, jos et ymmärrä lopettaa. Kokeile vaan pelle, ja tulet huomaamaan kauhun, joka on pahempaa kuin mitä Gazan terot nyt kokevat. Tämä on kristitty maa, tästä ei tule koskaan muslimien aluetta. 

Oho tuli syyllityttyä pariinkin rikokseen. Eikun nettivinkkiä poliisille 😉 

Muslimi paikannettu. Laittele vaan muslimi vinkkejäsi kuinka paljon vaan, ja saan sitä kautta sinun nimesi. Minä en suomalaisena ja kristittynä pelkää teidän perkeleiden uhoamista. Sinä palat vielä Helvetissä.

Olen kantasuomalainen ateisti.

Voi sinua yksinkertaista ja taikauskoista persureppanaa öyhötä virkavallalle sitten lisää😅

Sinulta reppanalta loppui argumentit ja aloit öyhöttämään persuista. Voi reppanaa. :D

Vierailija
182/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä muslimi kuolet jos yrität kalifaattia Eurooppaan ja Suomeen.  Minä tapan sinut ja koko sukusi, jos et ymmärrä lopettaa. Kokeile vaan pelle, ja tulet huomaamaan kauhun, joka on pahempaa kuin mitä Gazan terot nyt kokevat. Tämä on kristitty maa, tästä ei tule koskaan muslimien aluetta. 

Oi että, luuletko aivokääpiö, muslimisika, että minua pelottaa. Sisaresi ja veljesi kuolevat nyt Gazassa koska hyökkäsivät juutalaisten kimppuun, murhasivat ja raiskasivat. Teidät muslimit tullaan poistamaan Suomesta, te olette vaarallisia ja Saatananpalvojia. Ja nyt minä saan sinun nimesi.

Yksinkertainen persu öyhättömässä. Ihan kuin katsoisi avaraa luontoa paviaaneista. Käytös, ääntely ja ulkonäkö ovat lähes identtisiä 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi että, luuletko aivokääpiö, muslimisika, että minua pelottaa. Sisaresi ja veljesi kuolevat nyt Gazassa koska hyökkäsivät juutalaisten kimppuun, murhasivat ja raiskasivat. Teidät muslimit tullaan poistamaan Suomesta, te olette vaarallisia ja Saatananpalvojia. Ja nyt minä saan sinun nimesi.

Yksinkertainen persu öyhättömässä. Ihan kuin katsoisi avaraa lu

Sinulta reppanalta loppui argumentit ja aloit öyhöttämään persuista. Voi reppanaa. :D

Vierailija
184/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö juutalaiset syö jotain vastaavaa?

Olen PS äänestäjä eikä minua ainakaan haitannut kun NYC reissulla hotellin lähikauppa oli joku tuollainen halal tai vastaava, mitä väliä sillä miten teurastettu.

Joo Kosher. Paitsi siinä ei saa tainnuttaa eläintä niinkuin Halalissa.

Kosher kauppa se olikin hotellin vieressä NYCissä. Ihan hyviä oli liha/kalkkuna-patongit mitä ostin sieltä.

t. PS äänestäjä

Vierailija
185/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen i s l a m i n tukeminen voisi loppua saman tien. Siinä on kulttuuri, jota en vaan ymmärrä. 

Vierailija
186/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassarilta loppui argumentit ja alkoi persuista öyhöttäminen. Voi reppanaa. :D

Vierailija
187/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen persu öyhättömässä. Ihan kuin katsoisi avaraa lu

Katsoisitkin edes sitä avaraa luontoa joskus niin sivistäisit itseäsi edes jollain tasolla. Nyt sinun energiasi menee huumeiden vetämiseen ja palstalla ruikuttamiseen. Voi reppanaa :D

Vierailija
188/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua yksinkertaista ja taikauskoista persureppanaa öyhötä virkavallalle sitten lisää😅

"Sinulta reppanalta loppui argumentit ja aloit öyhöttämään persuista. Voi reppanaa. :D"

Voi pikkupersu ei keksi edes omia punch lineja vaan kopioi minulta. Hyvä kun osaat kunnioittaa älykkäämpiäsi😉

Vierailija
189/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen PS äänestäjä eikä minua ainakaan haitannut kun NYC reissulla hotellin lähikauppa oli joku tuollainen halal tai vastaava, mitä väliä sillä miten teurastettu.

Kosher kauppa se olikin hotellin vieressä NYCissä. Ihan hyviä oli liha/kalkkuna-patongit mitä ostin sieltä.

t. PS äänestäjä

Vierailija
190/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vastasin ei.

Eipä tuossa syytä kyselty.

Mun syy oli pääasiassa se,että ne pienetkin kaupat menestyisi. Töitä ihmisille.

Vähän hölm öä kysellä,jos ei ole edes perustelun mahdollisuutta.

Vierailija
191/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sinulta reppanalta loppui argumentit ja aloit öyhöttämään persuista. Voi reppanaa. :D"

Voi pikkupersu ei keksi edes omia punch lineja vaan kopioi minulta. Hyvä kun osaat kunnioittaa älykkäämpiäsi😉

Vierailija
192/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustan kaikkia muslimien tapoja Suomessa. Se naisviha ja julmuus ei kuulu pohjoismaiseen yhteiskuntaan. 

Vierailija
193/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. PS äänestäjä

Kiva kun kopioit minulta kaikki loukkaukset ja näytät kaikille ette pärjää väittelyssä. Voi yksinkertaista reppana 😂🤣😂

Vierailija
194/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä menee sekaisin asiat. Halal-teurastuksessa eläin voi olla tainnutettu. Ja Suomessa tavallisessa ja halal-teurastuksessa ei ole eroa kuin rituaali. Mutta teidän rakastaman kansan kosher teurastus kieltää tainnutuksen. 

No kun se ei ole sitä aitoa oikeaa halal-teurastusta. Esim. Ranskassa eläin ei voi olla tainnutettu, sillä se ei olisi sama asia.

Me asutaan Suomessa ei Ranskassa mutta onko sinulla laittaa joku lähde väitteellesi? Kosher lihassa eläintä ei saa tainnuttaa mutta halal saa.

Sitä pitäisi ainakin vaatia laissa että eläin on tainnutettu tai kieltää molemmat. Toisaalta täysi kieltä varmaan johtaisi lihan salakuljetukseen molemmillam

Iso-Britannia, Guardian (2014): Contrary to what many assume, an estimated 88% of animals killed by halal methods in Britain are stunned before slaughter. -> eli 12 prossaa ei.

Ranska:

Le pourcentage des animaux abattus sans étourdissement est estimé selon le ministère de lAgriculture, à au moins :

14 % pour la filière bovine

28 % pour la filière ovine et caprine.(source : OABA, 2020 (p. 15)) -> tainnuttamattomien prosentit, yllä naudat ja alla lampaat/vuohet

Taustalla siis pelko siitä, että eläin kuolee tainnutukseen. Eli olin väärässä kun oletin prosentit isommiksi lähinnä polemiikin määrän takia, myönnetään. Mutta siipikarja ei ole näissä Ranskan luvuissa.

Vierailija
195/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai osaan kunnioittaa älykkäämpiäni. Sinua älykääpiövassaria taas pidän lähinnä somaliakin alempana elukkana.

Vierailija
196/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. PS äänestäjä

Kiva kun kopioit minulta kaikki loukkaukset ja näytät kaikille ette pärjää väittelyssä. Voi yksinkertaista reppana 😂🤣😂

Vierailija
197/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi kova "punch line"! Olet varmaan apukoulun kovin servaaja!

Vierailija
198/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialaisen tutkimuksen mukaan kristinuskon kaksituhatvuotisen historian aikana arviolta 70 miljoonaa kristittyä on menettänyt henkensä uskonsa takia, joista 45,5 miljoonaa 1900-luvun aikana.[1] International Society of Human Rights -järjestön mukaan kaikista uskontonsa takia vainotuista maailman ihmisistä kristittyjen osuus on jopa 80 prosenttia.

Nykyaikana kristittyjen vaino on maantieteellisesti voimakkainta Lähi-idässä ja Pohjois-Afrikassa.[3] Open Doors -järjestön mukaan yksittäisistä maista vaino on korkeinta kuitenkin Pohjois-Koreassa, jossa 50 00070 000 kristittyä on joutunut uskonsa takia vankileireille.[4] Seitsemän seuraavaa sijaa ovat maita, joissa ääri-islamistiset tahot vainoavat kristittyjä järjestelmällisesti. Nämä maat ovat Somalia, Irak, Syyria, Afganistan, Sudan, Iran ja Pakistan. Esimerkiksi Sudanissa islamilaiset janjaweed-joukot ovat surmanneet jopa 1,5 miljoonaa kristittyä.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kristittyjen_vainot

Vierailija
199/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itiksessä on

Ja Malmilla on ja vaikka missä on. 

Oletan, että kaikissa muslimien pitämissä ruokapaikoissa on halallihaa. 

Vierailija
200/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maan suurmufti sheikki Abdul Aziz Al-Sheikh on todennut lehtihaastattelussa, että 10-12-vuotiaiden tyttöjen naimisiin meno on ongelmatonta.

Ne, jotka ajattelevat, että he ovat liian nuoria, ovat väärässä, suurmufti perusteli tyhjentävästi näkemystään. 

Tässä näkee miten rasistinen ja suvaitsematon Suomi on.