Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Hyväksyisitkö muslimien halal-lihan ruokakauppoihin?

Vierailija
13.11.2024 |

Yli 50% vastaajista vastustaa muslimien halal-lihaa Suomessa.

---

Onko islamofobiaa vastustaa halal-lihaa? Vai pitäisikö meidänkin alkaa syömään muslimien halal-lihaa? M28

https://yle.fi/a/74-20124135

Kommentit (335)

Vierailija
161/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa, halal mainittu. Niin minä mieleni pahoitin, vaadin 1500 euron korvausta että tämmöistä pitää lukea julkisesta tiedotusvälineestä. Mikä olikaan se tasa-arvo valtuuteten sähköposti?

Vierailija
162/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä menee sekaisin asiat. Halal-teurastuksessa eläin voi olla tainnutettu. Ja Suomessa tavallisessa ja halal-teurastuksessa ei ole eroa kuin rituaali. Mutta teidän rakastaman kansan kosher teurastus kieltää tainnutuksen. 

No kun se ei ole sitä aitoa oikeaa halal-teurastusta. Esim. Ranskassa eläin ei voi olla tainnutettu, sillä se ei olisi sama asia.

Tämä uskonto alkaa yhä enemmän ja enemmän kuulostamaan saatanan palvonnalta. 

Sitä islam nimenomaan on, Saatanan palvontaa.

No siltä tämä uskonto yhä enemmän alkaa kuulostamaan. Olen yrittänyt suvaita ja ymmärtää, mutta tässä on aivan liikaa väkivaltaa, suvaitsemattomuutta ja kaikkea muuta outoa.

Pään leikkaaminen opettajalta oli yksittäistapaus. Nih. T. Maria O. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä muslimi kuolet jos yrität kalifaattia Eurooppaan ja Suomeen.  Minä tapan sinut ja koko sukusi, jos et ymmärrä lopettaa. Kokeile vaan pelle, ja tulet huomaamaan kauhun, joka on pahempaa kuin mitä Gazan terot nyt kokevat. Tämä on kristitty maa, tästä ei tule koskaan muslimien aluetta. 

Oho tuli syyllityttyä pariinkin rikokseen. Eikun nettivinkkiä poliisille 😉 

Vierailija
164/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään saa mämmiä enkä karjalanpiirakoita jos muutan toiselle puolelle maailmaa. Jos joku heikäläinen haluaa perustaa kaupan ja myydä juttujaan niin antaa palaa. 

Suomikauppoja on maassa jos toisessa. 

Vierailija
165/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä muuten ihmiset eivät edes tiedä, että halal-lihaa valmistetaan myös Suomessa ja Alanya Market sitä myy. Teurastukseen tarvitaan vain paikalle eläinlääkäri, joka valvoo ettei eläimelle aiheudu kohtuutonta tuskaa. Tiedän tämän koska ainakin Tampereella heillä on lihatiskin vieressä näyttö jossa kerrotaan lihan alkuperä ja halutessaan he näyttävät halal-todistuksen.

Vierailija
166/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ĥalalissa ei ole mitään mystiikkaa meidän tai eläinsuojelunäkökulmasta.Teurastus tapahtuu laskemalla veret tainnutettuna kuten meillä aina, mutta eläin myös  siunataan.

Soisin yhtä huolellisen ja kunnioittavan kohtelun kaikille teuraseläimille.  Ettei käy kuin lounaissuomalaisessa teurastamossa, jossa hutiloitiin ja kaltattiin eläviä sikoja. Tai broileritalossa, joissa linnut ripustetaan tajuissaan nilkoistaan liukuhihnaan ja koneeseen, joka leikkaa pään irti. 

En halua enää syödä lihaa näiden takia.

(Kalttaaminen on kiehuvaan veteen kastamista.)

Vierailija
167/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö juutalaiset syö jotain vastaavaa?

Olen PS äänestäjä eikä minua ainakaan haitannut kun NYC reissulla hotellin lähikauppa oli joku tuollainen halal tai vastaava, mitä väliä sillä miten teurastettu.

Vierailija
168/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten halal-teurastus eroaa siitä, miten Suomessa ennen vanhaan kotona teurastettiin?

Vierailija
169/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä muslimi kuolet jos yrität kalifaattia Eurooppaan ja Suomeen.  Minä tapan sinut ja koko sukusi, jos et ymmärrä lopettaa. Kokeile vaan pelle, ja tulet huomaamaan kauhun, joka on pahempaa kuin mitä Gazan terot nyt kokevat. Tämä on kristitty maa, tästä ei tule koskaan muslimien aluetta. 

Muslimi paikannettu. Laittele vaan muslimi vinkkejäsi kuinka paljon vaan, ja saan sitä kautta sinun nimesi. Minä en suomalaisena ja kristittynä pelkää teidän perkeleiden uhoamista. Sinä palat vielä Helvetissä. 

Vierailija
170/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatan halalia Suomeen sitten, kun islamilaisissa maissa saa sianlihaa joka paikasta. Heidänkin tulisi oppia suvaitsemaan vieraita kulttuureja maassaan. 

Turkissa sitä ainakin saa monesta ravintolasta...

Vaikuttaa siltä että perusturkkilainen onkin tolkullinen ihminen, myöskään hijabeista ja abayoista ei tykätä.

Vierailija
171/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M28, miksi valitit toisessa ketjussa, että et saa naista?

Onko tämä halal-liha joku sijaiskärsijä nyt?

Vierailija
172/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän tällaisia asioita erikoisena maassa, jossa valtaosa ihmisistä pitää omaakin valtionuskontoaan ihan huuhaana ja satuiluna. Että sitten annetaan kuitenkin toisten elää vastaavanlaista satua, ja hyväksytään siihen kuuluvan esimerkiksi tietyllä rituaalitavalla teurastettujen eläinten lihan myynnin.

Ne on hemmetin taikauskoista porukkaa.   Keskiaikaista ihan suoraan.

Oliko se viime viikko, kun joitain taikauskoisia nyppi uskonnottoman koulussa pakotetusta uskonnonharjoittamisesta saama 1500 euron korvaus?

Vierailija
173/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö juutalaiset syö jotain vastaavaa?

Olen PS äänestäjä eikä minua ainakaan haitannut kun NYC reissulla hotellin lähikauppa oli joku tuollainen halal tai vastaava, mitä väliä sillä miten teurastettu.

Joo Kosher. Paitsi siinä ei saa tainnuttaa eläintä niinkuin Halalissa.

Vierailija
174/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sillä ole mitään eroa tavalliseen lihaan. Ihmisillä on ihan ihmeellisiä käsityksiä ja sitä vastustetaan ainoastaan perustuen näihin rasistisiin mielikuviin jostain barbaarisesta kulttuurista. Teurastus tehdään samalla tavalla kuin Suomen lainsäädännössä sanotaan, mutta siinä välissä lausutaan rukous. Siinä se. Eläin ei kärsi siinä yhtään sen enempää tai vähempää.

Henkilökohtaisesti en haluaisi mitään lihaan mihinkään kauppaan, koska jokaisen riekaleen takana on hirvittävä määrä kärsimystä, ja se myös tuottaa kärsimystä lisää.

Vierailija
175/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hyväksy juutalaisten ja muslimien harrastamaa eläinrääkkäystä.

Menen vielä askelen pidemmälle ja ilmoitan, että lasken poikalapset eläimiksi ja heidän kikkeliensä silpomisen rääkkäykseksi.

-- eri --

Vierailija
176/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon muslimeita käy ihan tavallisissa ruokakaupoissa. Pitäisiköhän narauttaa imaamille, jos he ostavat jotain ihan muuta kuin halal-lihaa...

Vierailija
177/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muslimi paikannettu. Laittele vaan muslimi vinkkejäsi kuinka paljon vaan, ja saan sitä kautta sinun nimesi. Minä en suomalaisena ja kristittynä pelkää teidän perkeleiden uhoamista. Sinä palat vielä Helvetissä.

Olen kantasuomalainen ateisti.

Voi sinua yksinkertaista ja taikauskoista persureppanaa öyhötä virkavallalle sitten lisää😅

Vierailija
178/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itiksessä on

Vierailija
179/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä menee sekaisin asiat. Halal-teurastuksessa eläin voi olla tainnutettu. Ja Suomessa tavallisessa ja halal-teurastuksessa ei ole eroa kuin rituaali. Mutta teidän rakastaman kansan kosher teurastus kieltää tainnutuksen. 

Painu tuon vihamielisyytesi kanssa pois Suomesta takaisin musumaahasi. Siellä saat syödä niin paljon halalia kuin haluat. 

Ohis mutta kukahan tässä on vihamielinen totuuden puhujaa kohtaan?

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/a604266e-20d7-5025-a6e9-ae2…

Ohis ja ohis. Sama saatanan ali-ihminen sinä olet.

Että loppui argumentit kesken ja meni ihan öyhötykseksi? Voi reppanaa 😅 

Sinulta loppui keskustelutaidot ja aloit jauhamaan taas kerran argumenteista ja spämmäämään hymiöitä. Kerrohan vassariluuseri mitä argumentti tarkoittaa. Kerro ihan omin sanoin äläkä kopioi netistä.

Vierailija
180/335 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M28, miksi valitit toisessa ketjussa, että et saa naista?

Onko tämä halal-liha joku sijaiskärsijä nyt?

Se on pannut aiemmin vain sikanautaa niin nyt sitä kiinnostaa tämä.

Anteeksi.