Millaisesta suvusta sinä tulet?
Kommentit (106)
Savolainen mies on varmasti yhtä kelpo kuin
etelän ja lännen urhot. Ei epäilystäkään.
Tosin ilman sitä > päihdetaipumustaan.
Se heissä on, ja se on syy miksi EI kiinnosta.
Miten savuton absolutisti juopon
pössyttelijän kanssa kotinsa jakaa voisi?
Jo tuo nortin kessuttelu on minulle
total turn off. Ja niin amista.
~Staditar Savossa
Isän puolelta alkoholismia, isänisä oli talvisodassa ja uskovainen, isänäiti persoonallisuushäiriöinen.
Veli sairastui vanhemmalla iällä ja kuoli, sisar on valitettavasti perinyt persoonallisuushäiriön.
Äidinisä oli kapinassa, äidinäiti kuoli syöpään, äiti lapsuustraumainen.
Itse olen syntyjäni monivammainen. Harmi kun vanhemmat eivät käyttäneet ehkäisyä, olisin päässyt syntymästä.
Ei siis ole geeneissä kehumista. Täällä sitä rämmitään kuin mummo lumessa, kun ei muutakaan voi.
Molemmilta puolilta suku ollut maanviljelijöitä, toisen puolelta alkoholisoituneita kommunisteja ja toiselta puolelta työtä tekeviä orjapiiskureita. En kannata itse mitään puoluetta enkä juo alkoholia ja loppuunpalamisen myötä olen opetellut hillitsemään itseni työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Äiti suomenruotsalaisesta suvusta eteläisestä Suomesta ja isä maanviljelijä suvusta itäisestä Suomesta.
Meillä juuri toisinpäin. Hyvä yhdistelmä kyllä. Ruotsi (kieli) tuli siinä ilmaiseksi lahjaksi meille lapsille. Äidin puolelta (hänen äitinsä opettamana) teen piirakat ja karjalanpaistin vaikka simät ummessa, rakastan lehmiä ja hevosia ja kanoja. Isän äiti opetti korttipelejä, lautapelejä, vei museoihin ja teatteriin, ja joka kesä Ahvenanmaalle.
Julkisten henkilöiden kohdalla, otetaan vaikka Suomen tunnetuin musiikkisuku. Lapsenlapsenlapsissakin tuodaan esiin vain tunnettu isoisoisä, ehkä joskus vielä hänenkin vanhasta suvusta olevan puolisonsa tausta.
Mutta lapsenlapsenlapsen kohdalla mainitaan vain yhteys tähän henkilöön, unohtaen täysin hänen isovanhempiensa ja vanhempiensa tuntemattomamman puoliskon sukutausta