Millaisesta suvusta sinä tulet?
Kommentit (106)
Isosta lestasuvusta ja pienemmästä lestasuvusta.
Umpisavolaisesta, kummaltakin puolelta. Lisäksi voi olla jotain Tsingis Khanin geenistöä, yhtään en hämmästyisi, jos näin olisi.
Isän suku kepulaisia Kymenlaaksosta, äidin demareita Savosta itse ei kummankaan puolueen kannattaja, ja Uudeltamaalta. Isäni oli suvun ensimmäinen akateemisesti koulutettu.
Yhden isovanhemman osalta karjalaisesta suvusta, muiden osalta satakuntalaisista. Äidin puolella suurimmalla osalla joku diagnosoimaton ADHD tia ADD ja/tai masennus, isän puolella porukka muuten vain jotain burgerijengiä. Lähes kaikki pienviljelijöitä tai tehdastyöläisiä, nykypolvessa osa serkuista ja minä olemme korkeakoulutettuja.
Kauppias- ja maanviljelusuvuista.
Vierailija kirjoitti:
Umpisavolaisesta, kummaltakin puolelta. Lisäksi voi olla jotain Tsingis Khanin geenistöä, yhtään en hämmästyisi, jos näin olisi.
Ulkonäöstäkö arvelet? Täällähän oli kiinalaisia radanrakennustöissä yli sata vuotta sitten. Joskus olen nähnyt ihmisiä, joista on tullut mieleen ettei olisi ihme vaikka olisivat jonkun kiinalaisen radanrakentajan jälkeläisiä.
Äidin puolelta hämäläinen ja akateeminen suku jossa mennään lukiosta yliopistoon ja ollaan lääkäreitä, opettajia yms.
Isän puolelta savolaista duunarisukua joka ansaitsee elantonsa työllä. Siinä oli äidin perheessä kakominen kun lääkäriksi opiskeleva tytär nai raksamiehen kansakoulupohjalla. Eikä kaikki me lapset olla kuten äidin suvussa ollaan.
Köyhästä. Puolet Karjalasta, neljäsosa Pohjois-Karjalasta ja neljäsosa Keski-Suomesta. Puolet punaisia ja puolet valkoisia. Melkein kaikki maanviljelijöitä. Kuriositeettina, melkein 10% perimästä tulee Baltiasta.
Toinen puoli alkoholihohtoinen,
Toinen puoli etäinen, riitaisa.
Siinä sitten nieleskelyä läpi elämän
Putlerin serkku,meillä on valtaa.
Mahtitalonpoikia-sotilaita-käsityöläisiä-pienviljelijä-DI noin järjestyksessä.
Kaikki neljä isovanhempaa edustavat erilaisia sukuja, yksi suku tulee Ruotsista, yksi Venäjältä, yksi Savosta ja yksi Pohjanmaalta. Ovat hyvin koulutettuja, akateemisia, johtavassa asemassa olevia, kapeakatseisia ja enimmäkseen hyvin kovasydämisiä. Isän puolen suvussa alkoholismia ja kommunikaatiovammaisuutta, äidin suvun puolella taipumus vaieta kaikista vaikeista asioista. Epäilen, että on hoitamatonta (tai viinalla hoidettua) masennustakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäöstäkö arvelet? Täällähän oli kiinalaisia radanrakennustöissä yli sata vuotta sitten. Joskus olen nähnyt ihmisiä, joista on tullut mieleen ettei olisi ihme vaikka olisivat jonkun kiinalaisen radanrakentajan jälkeläisiä.
Heh, meilläpäin on pari sukua joissa ratatyöläisiä pääsi siittäjäksi. Toinen jäi jopa vävyksi kun tuleva appensa piilotti sen metsään. Myöhemmin ketään ei enää kiinnostanut. Kaveri kyllä kuoli kohta lavantautiin mutta sukunäköä on.
Ei vaan ole mitään tietoa nimistä tai mistäpäin olivat kotoisin. Vävyksikin joutunut otti väännöksen appensa ruotsinkielisestä nimestä. Appi kun oli alunperin käsityöläinen ja niillä piti olla pitempi ruotsinkielinen nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, tuokin on käynyt mielessä.
Riitaisasta korpikommunistien suvusta.
Puolet suvustani on ortodokseja, puolet luterilaisia ( ja nykyään osa tietysti mihinkään kirkkokuntaan kuulumattomia). Sekä isäni että äitini ovat kasvaneet kaksi uskotoisessa perheessä. Molempien vanhemmat taas olivat omieb sukujensa ensimmäiset seka-avioliiton solmineet .
Isän puolelta karjalan evakoita - suoran isälinjanpuolella maattomia heittomiehiä kunnes joku onnistui naimaan talollisen ainoan tyttären. Isänäidin puolelta ruumiinlaulajien sukua. Äidin puolelta loisia Pohjois-Savosta. Vanhempien sukupolvi muutti maalta kaupunkiin ja kaikki käytännössä duunareita.
Serkkuja on joku pitkälti toistakymmentä - minun ja siskoni lisäksi yksi ainoa akateemisen loppututkinon suorittanut, minä ainoa jatkotutkinnon tehnyt. Muuten kaikenlaista duunariporukkaa, elämämkoululaisia, epäonnistuneita yrittäjiä, alkoholisteja. pikkurikollisia yms. - serkkujen jälkikasvustakaan ei kait ole mitään merkittävää noussut pinnalle, mutta eipä tässä sukuun mitään yhteyksiä oikein pidetä.
Kuninkaan sukua eli Jeesuksen ja myös ruotsin kuninkaan tietysti. Ruotsia koko alue ollut. Ennen luettiin latinaksi isä meitä rukousta. Jeesuksen sukulaisena on aina kuninkaallinen. Luterilaisia toki on muut lahkot kironnut mutta ovat kironneet Jeesuksen siinä. Oma on mokansa.
Täysin turhasta ja k***päisestä. Monia itsemurhia, ja loputki muute vaan sekopäitä, minä myös(eläkkeellä mt-syistä).
Maailma ois vaan enempi plussan puolella vaikkei ois yhtään ketään ollu tästä suvusta koskaan olemassa.