Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puuh, ei meidän 3-vuotiaan kanssa kehtaa enää mennä yhtään minnekään...

Vierailija
20.02.2007 |

Miten voi olla lapsestamme tullut niin " roikkuva" !? Vessaan jos menen kylässäkin. 5 sekuntia ja kauhea itkeminen ja rääkyminen kuuluu perästä. Silmistä ei kestä häipyä yhtään... Heittelee leluja ilmaan, vaikka kuin kiellän. Lasta ei haittaa osuuko toisiin tai ei. Ei ala toisten lapsien kanssa leikkimään, ellen minä siinä leiki samalla. Ei mene ulos toisten lapsien kanssa, ellei näe minua koko ajan.

Mikä on esim. sellaisten perhekerhojen tarkoitus, joissa on vetäjät erikseen? Ovatko vetäjät siellä vanhempia varten vai lapsia varten? Siis kun jos on tarkoitus että lapset leikkivät ja aikuiset juttelevat keskenään? Miten se käytännössä menee, jos oma lapsi ei suostu ilman minua leikkimään? Pitäisikö vetäjien ottaa reippaasti lapsi mukaan? Kun sehän on tasan sama että leikitään kotona kuin että menen jonnekin leikkimään...

Kuinka pitkä aika menee, että lapsi irtautuu äidistä? Mitä voin tehdä, että irtautuisi minusta edes vähän? Esikoinen kyseessä, vuoden ikäinen on toinen lapsi. Lapsi jää kyllä hoitoon mummoille, tädeille, yms, kun tarve vaatii. Miksi on riippuvainen minusta heti, kun olen paikalla? Kotona on myös " hankala" tapaus. Jos tulee vieraita, vaikka heillä olisi lapsia mukana, lapsemme roikkuu minussa vähän väliä tai hokee " tule leikkimään" .

*toivoton(tako)*

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vaikka on pienestä kurissa ja nuhteessa kasvatettu. Uhkailuihin on toki sorruttu kerran jos toisenkin. Mutta johdonmukaisia mielestäni muutoin olemme. Että jos jokin asia nyt kielletään, niin ei sitä viiden minsan kuluttua luvata. Ei lahjota karkeilla. Vaan tietysti olisi helpompi, kun sanoisi aina lapselle " että saat karkin, jos käyttäydyt" ...

Vierailija
2/2 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi tarrautuu äitiin koko ajan? esim kouluiässä viimeistää alkaaa kiinnostus kasvaa kavereihin ja sitten sä parut täällä kun kukuaan ei sun kainaloos tuu.

kyllä se tarrausvaihe jää aikanaan pois. sinun hoivaa hän kaipaa. ja kyllä sinä voit siellä perhekerhossa sanoa asiasta niille ohjaajille että pidättekö seuraa lapselleni kun käyn vessassa jne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi