Onko ok puhua vanhempansa menettäneen seurassa omista vanhemmista ja ongelmista vanhempien kanssa?
Esimerkiksi että on ystävä jonka isä on kuollut ja itsellä on vaikea suhde omaan isään. Onko ok puhua tästä hänen kuullen?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun isä on kuollut mutta en näe siinä mitään ongelmaa jos joku minulle kertoo omasta isästään hyvässä tai pahassa. En ymmärrä miksi tämä olisi jollekkin ongelma?
Joillekin vanhemman kuolema on rankka paikka.
Ja toiset ei ikinä jatka elämää.
En näkisi mitään syytä miksi ei voisi. Vinkin jos kyseessä on jo vanha juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti, kyllä.
Mutta aina löytyy näitä mielensäpahoittajia joiden mielestä kukaan ei saa sanoa mitään negatiivista omista vanhemmistaan jos näiden oma vanhempi on kuollut. Yhden tutun molemmat vanhemmat oli kuollut pari vuotta aiemmin ja puhuttiin vanhemmista yleisesti, mainitsin minun ja pikkusiskoni "isän", joka oli just silloin tuomittu teoistaan siskoani kohtaan. Tämä vanhempansa menettänyt alkoi paasata, että teillä sentään on isä elossa.
Kuolema ja suru ovat jokaisella oma prosessinsa. Jotkut selviävät nopeammin kuin toiset, joten olipa sinun tilanteesi isäsi suhteen mitä tahansa voi se vaan jollekin olla vaikeaa kuunneltavaa. Etenkin, jos tuot esille ahdistavan aiheen ja joka sinällään kuormittaa surevaa entisestään. Ehkä voisit jutella asiasta jossakin muua
No kokeilisi se isänsä menettänytkin elää sellainen ihminen isänsä jotai ei voi edes isäksi sanoa. Saattaisi loppua parkuminen.
Vanhemman kuolema on aina trauma. Yrittäisit välttää.
Minä puhun kaiken mitä mieleen tulee ei ole yleensä mitään suodattimia
Vierailija kirjoitti:
Vanhemman kuolema on aina trauma. Yrittäisit välttää.
Jokaiselta meiltä kuolee joskus joku läheinen, sitä ei oikein voi välttää. Vanhemmat, sisaruksia, ystäviä, puoliso tai jopa oma lapsi. Trauma tai ei, se pitää hyväksyä eikä alkaa rajoittaa muita ihmisiä vuosikausiksi sen vuoksi.
Joillekin vanhemman kuolema on rankka paikka.