Mistä olet joutunut luopumaan hallituksen leikkauksien vuoksi?
Kommentit (119)
Työssäkäynnistä olen luopunut suojaosan poiston jälkeen. Kun tarjotaan vaan muutamaa vuoroa kuukaudessa pitkän matkan päässä, jään tappiolle jos kuljen siellä. Harmi kyllä, nuo vähäisetkin vuorot piti aiemmin kiinni työelämässä ja rahat riitti paremmin.
Vauvapalstalla ei käy monikaan leikkausten kohteeksi joutunut köyhä ihminen. Täällä pyörii se oma vaki pöhkö porukka.
Monestakin asiasta, kun menetän palkkani nykyään, koska suojaosan poisto :/
Työpaikasta, koska kulttuurialalla osallistujille edullisissa harrastuksissa osa palkasta tulee valtionrahoituksesta/apurahoista ja vain osa kurssimaksuista, eivätkä ne enää riittäneet.
Työpaikasta, sitä myötä kodista ja lasten harrastuksista.
En vielä mistään. Koko hommeli ei näy arkielämässä mitenkään. En ihan tajua ruikuttajia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukku? Tilanne ei ole mukava, suorastaan epäreilu. Suomessa työllistyminen tällä hetkellä on tosi vaikeaa. Työpaikat ovat kiven alla. Miehen työ ei riittänyt asuntolainan maksuun yksin ja jouduttiin myymään tappiolla.
En mistään kun olen aina osannut hoitaa omat asiani, niin pitäis muittenkin opetella niin ei tarvitsisi ulista ja muita syytellä.
Paljosta työpaikan menetyksen jälkeen. Sosiaalisista verkostoista ja työidentiteetistä. Jää todella paha maku monella suomalaisella hyvin pitkäksi aikaa.
Ei tee hyvää oikeistoaatteelle eikä Kokoomuksen kannatukselle.
Vierailija kirjoitti:
En mistään kun olen aina osannut hoitaa omat asiani, niin pitäis muittenkin opetella niin ei tarvitsisi ulista ja muita syytellä.
Tällä hetkellä yrityksissä ja julkisella monet menettävät työpaikkansa riippumatta omista ponnisteluista. Kommenttisi oli typerä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukku? Tilanne ei ole mukava, suorastaan epäreilu. Suomessa työllistyminen tällä hetkellä on tosi vaikeaa. Työpaikat ovat kiven alla. Miehen työ ei riittänyt asuntolainan maksuun yksin ja jouduttiin myymään tappiolla.
Tämä on Suomen ja suomalaisten yhteinen asia ja huoli. Mihin työttömäksi tehdyt ihmiset menevät töihin ja veroja maksamaan?
Kaikki on kallistunut. Ruoasta, matkoista ja hyvästä elämästä on mennyt siivu.
Hyvinvointivaltion rapistuminen ja siitä leikkaaminen satuttaa, koska itse olen saanut pitkän koulutuksen, terveydenhuollon jne.
Vierailija kirjoitti:
Lautajonnet asuvat kylläkin kotona ja äiti hoitaa ruoat ja pyykit.
Kavereilla ei ole varaa tulla ravintolaan
Vierailija kirjoitti:
Vauvapalstalla ei käy monikaan leikkausten kohteeksi joutunut köyhä ihminen. Täällä pyörii se oma vaki pöhkö porukka.
Kuvittelisin että työssäkäyvillä perheellisillä on kaikkein vähiten aikaa pyöriä millään palstalla.
Itse en ole joutunut leikkaamaan mistään. Laskimme eilen puolison kanssa, että polttoainemenot ovat pudonneet 700-800 euroa vuodessa. Töihin on pakko ajaa, ei mahda mitään, työpaikkojen välinen etäisyys on viitisenkymmentä km ja julkista liikennettä ei alueella perille saakka operoi. Lapsen koulu on toisen työpaikan lähellä.
Melkein kaikista palveluista esim. elokuvateatterit, ravintolat, urheilutapahtumat, taksin käyttö jne.
Punavihreästä unelmasta. 😭