Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

45-vuotiaana luomuna raskaaksi

Vierailija
13.11.2024 |

Hei! Olemme mieheni kanssa ajatelleet, että saa tulla vielä iltatähti, jos on tullakseen. Mitään hoitoja ei aiota käyttää. Toukuussa otettiin kierukka pois, sen jälkeen olen oireitten perusteella ollut ainakin kolmesti raskaana, mutta kaikki ovat päättyneet ennen kuin on plussaa tullut (aiemmissa raskauksissa testit ovayät näyttäneet plussaa todella myöhään, noin viikko siitä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa). Ja ikää minulla 45v, aiempia lapsia on, joista nuorin 8v. Ja tiedetään kyllä biologiset "faktat", mutta voihan sitä antaa tilaisuuden. 

Onko kohtalontovereita? Onko onnistunut saada vauva tässä iässä? Miten pitkään yrititte? Onko lapsi ollut terve? Kun aina niillä riskeistä kerrotaan... Onnistumiset tervetulleita, mutta myös, jos ei ole onnistunut. Kun kuulemma tämän ikäisen täytyy käyttää ehkäisyä, jos ei halua tulla raskaaksi! 

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1:35 on downin riskiluku jos tulee raskaaksi noin 45-vuotiaana. Vertauksena 20-vuotiaana riskiluku on 1:1500 

2,86 % todennäköisyys ei ole suuri. Suomessa syntyy vuosittain noin 70 lasta, joilla todetaan Downin oireyhtymä.

Se voidaan seuloa jo raskauden aikana ja tehdä raskaudenkeskeytys hyvissä ajoin.

Jotenkin julmalta kuulostaa.. voidaan yrittää ja jos on tulossa down nii keskeytys.. voihan tämän nyt muutaman kerran tehdä 😞

Vierailija
62/72 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin lapsi 45v kuin 20v tai alle. Se nyt vaan on fakta, että aivotkin kehittyvät vielä 25v. asti. Lapsen sivuilla voi kyllä kasvattaa lapsen, mutta kaikki koulutus, elämänkokemus puuttuu ja omakin kehitys on vielä.täysin kesken. Lapsi saa paremmat eväät elämään kun vanhemmat ovat aikuisia. Ja niinhän se on, että heikko-osaisuus periytyy. Harva 40+ synnyttänyt on heikko-osainen. Samaa ei voi sanoa teiniäideistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hyvinkin voi onnistua, vaikka vähän kestäisi. 

Itse tulin raskaaksi kuopuksen kanssa, kun olin 44v ja 'yritystä' oli 3kk. Sitä edeltävän 9v aikana olimme saaneet kolme muuta lasta, eli en kovin aikaisin edes saanut esikoista. Nyt olen 54v ja vuosi sitten loppuivat kuukautiset, enkä käytä mitään hormonihoitoja. Tiedän paljon naisia, jotka ovat synnyttäneet yli 40v ja kaikilla on täysin terveet lapset. En usko, että on yleistä ollenkaan nykymaailmassa, että vauvalla olisi joku vialla jos äiti on yli 40v.

Vierailija
64/72 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1:35 on downin riskiluku jos tulee raskaaksi noin 45-vuotiaana. Vertauksena 20-vuotiaana riskiluku on 1:1500 

2,86 % todennäköisyys ei ole suuri. Suomessa syntyy vuosittain noin 70 lasta, joilla todetaan Downin oireyhtymä.

Se voidaan seuloa jo raskauden aikana ja tehdä raskaudenkeskeytys hyvissä ajoin.

Niin ja tuokaan seula ei ole 100% luotettava 

Totta, terve lapsi saatetaan sitten abortoida.

Vierailija
65/72 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ihminen on yksilö ja erilainen. Jos edes miettii, että lapsi olisi kiva vanhallakin iällä, niin todennäköisesti se ihminen on vielä varsin hyvässä kunnossa. En tajua sellaista luovuttamisen mentaliteettia, mikä minun mielestä on enne vanhenemisesta, että "ei jaksa, ei enää tässä iässä". Jaksaa jos haluaa, oppii jos haluaa, pystyy jos haluaa. 

Ei kyse ole luovuttamisesta, jos toteaa yli nelivitosena, että lapsia ei enää hankita, vaikka joskus mieli tekisi vielä yhtä vauvaa. Kyse on tosiasioiden tunnustamisesta. 

Vierailija
66/72 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin ehkäisyn pois 44-vuotiaana ja tulos: useita raskauksia, jotka päätyi keskenmenoon. Yksi epämiellyttävimmistä kokemuksista oli keskeytynyt keskenmeno viikolla 8. Siinä sikiö kuolee kohtuun, mutta jää sinne vaikka maailman tappiin saakka olemaan. Hoitona on sairaalassa ja kotona napattu lääke, jotta synnytys käynnistyy. Pari tuntia kipua ja plöts, kohdun sisusta tyhjeni ja kivut lakkasi.

Jotkut raskaudet eteni noin viikolle 5 saakka, eli juuri ehdin tehdä positiivisen raskaustestin kun vuoto alkoi parin päivän päästä. Näitä raskauksia on ollut mulla kai jotain lähemmäs 10 nyt. Alussa harmitti, mutta nyt ei tunnu oikeastaan miltään. Ymmärtää iän merkityksen ja hyväksyy vanhenemisen elämään kuuluvana asiana.

Sanoisin ap:lle, että anna palaa vain, yritä, mutta elä elättele liika toiveita, muuten pettymyksistä tulee liian raskaita. Ajoitus on tärkeä. Jos mies on sinun  ikäinen, niin hänen siittiöt ei enää elä niin pitkään kuin nuoremman miehen.

Tsemppiä ja hyvää lykkyä 🤗

Vierailija
67/72 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ihminen on yksilö ja erilainen. Jos edes miettii, että lapsi olisi kiva vanhallakin iällä, niin todennäköisesti se ihminen on vielä varsin hyvässä kunnossa. En tajua sellaista luovuttamisen mentaliteettia, mikä minun mielestä on enne vanhenemisesta, että "ei jaksa, ei enää tässä iässä". Jaksaa jos haluaa, oppii jos haluaa, pystyy jos haluaa. 

Ei kyse ole luovuttamisesta, jos toteaa yli nelivitosena, että lapsia ei enää hankita, vaikka joskus mieli tekisi vielä yhtä vauvaa. Kyse on tosiasioiden tunnustamisesta. 

Tarkoitan sellaista luovuttamista mikä monilla ihmisillä tulee kun he ylittää 40 v ja vielä enemmän vuosien myötä, että on jo liian vanha tekemään jotain. Liian vanha opiskelemaan, vaihtamaan ammattia, oppimaan uusia juttuja, etsimään uutta kumppania, jne. Ja jotenkin piirrellään vuosien päähän, että oltais 60 vuotiaana jotenkin tosi raihnaisia. 

Ehkä se sinun mielestä on tosiasioiden tunnustamista, mutta itse ajattelen mieluummin, että pyörin niin pitkään kunnes alkaa sammal kasvaa. Jotkut pysähtyy tarkoituksella odottamaan sammalta tulevaksi. Heillä ikä todella on este vaikka ei tarvisi fysiikan puolesta olla niin. 

Vierailija
68/72 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jätin ehkäisyn pois 44-vuotiaana ja tulos: useita raskauksia, jotka päätyi keskenmenoon. Yksi epämiellyttävimmistä kokemuksista oli keskeytynyt keskenmeno viikolla 8. Siinä sikiö kuolee kohtuun, mutta jää sinne vaikka maailman tappiin saakka olemaan. Hoitona on sairaalassa ja kotona napattu lääke, jotta synnytys käynnistyy. Pari tuntia kipua ja plöts, kohdun sisusta tyhjeni ja kivut lakkasi.

Jotkut raskaudet eteni noin viikolle 5 saakka, eli juuri ehdin tehdä positiivisen raskaustestin kun vuoto alkoi parin päivän päästä. Näitä raskauksia on ollut mulla kai jotain lähemmäs 10 nyt. Alussa harmitti, mutta nyt ei tunnu oikeastaan miltään. Ymmärtää iän merkityksen ja hyväksyy vanhenemisen elämään kuuluvana asiana.

Sanoisin ap:lle, että anna palaa vain, yritä, mutta elä elättele liika toiveita, muuten pettymyksistä tulee liian raskaita. Ajoitus on tärkeä. Jos mies on sinun  ikäinen, niin hänen siittiöt ei enää

Keskeytyneet keskenmenot on aika raskaita kokemuksia. 

Vierailija
69/72 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkin ketjun negatiivisesti kommentoijat ovat seuraavanlaista ihmisryhmää:katkera yh, lapset tehty lähes teini-iässä, lapsia usealle eri isälle, työtön, köyhä, elää yhteiskunnan tuilla ja puhuu kavereiden kanssa elareista. Bisseä ja röökiä kuluu. Ei koulutusta, el yleissivistystä, ulkoasu tyyliä white trash: shokkivärjätty tukka, lävistyksiä, tatuointeja, pukeutuminen jäänyt sinne 2000-luvun alkupuolelle, turkin matkalta ostettu feikkivuitton olalla. Tunnistatko ihmistyypin?,Kateellinen varakkaalle nelikymppiselle parille jolla on mahdollisuus tarjota lapselle turvallinen ja tasapainoinen lapsuus, aikaa ja yhdessäoloa, antaa  mahdollisuus harrastaa kalliimpaakin harrastusta, mahdollisuus nähdä maailmaa jo pienestä lähtien. 

Vierailija
70/72 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni samalaiset ajatukset, haluaisin vielä yhden lapsen, täytän 45 vuotta ja kierukka on. Mieheni on sitä mieltä, että olemme liian vanhoja hankkimaan lapsia itse olen eri mieltä. Kokemuksia saa jakaa... 

Vierailija
71/72 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ihmiset hyvät odotelko yli 40-vuotiaiksi lapsien hankkimista. 

Ymmärrän tietenkin että elämäntilanteet muuttuvat ja voi olla että vasta pitkällä aikuisuudessa on saatettu kohdata sopiva puoliso jne.

Mutta jos ei halua pettyä, niin ehdottomasti aiemmin.

Vierailija
72/72 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin reilu vuosi sitten just 45-vuotiaana mutta ikävä kyllä just kun tuli se 12 viikkoa täyteen niin meni kuitenkin kesken 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi