Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

200.000e perintö. Mitä tekisit minun tapauksessa?

Vierailija
12.11.2024 |

Ikää 55v. Pari avioeroa, 4 lasta kasvatettu aikuisiksi, sairastuminen. Ei mitään omaisuutta tai säästöjä, minimi työkyvyttömyyseläke. Nyt vanhemmilta perintö, kun äitikin kuoli. Verojen jälkeen jää tuo 200.000e. Saisin asunnon ja auton ja siinäpä se. Kannattaako sittenkin vaan asua vuokralla? Auton hankin, helpottaa elämää. Asumistuki taitaa loppua.

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaa ne. Ystäväni hassasi rahapeleihin ja alkoholiin vielä suuremman summan. Sen jälkeen yritti lainata minulta, mutta en suostunut. Katkaisi välit ja sain kuulla olevani julma ihminen. Myöhemmin kuulin että hän oli auki joka suuntaan.

Vierailija
82/106 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta espanjaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin pienen asunnon, antaisin lapsilleni sen verran, ettei tarvitse opintolainoja ottaa. Veisin lapset ulkomaille johonkin kivaan kohteeseen lomalle. Sitten uusisin kodinkoneita ja surkeaa vaatevarastoani. Sijottaisin jotain.

Olen myös 55v yh työkyvyttömyyseläkkeellä, joten tiedän hwti mihin käyttäisin ;)

Rahat olisi siis käytetty vuodessa. Asunto toki jäisi, mutta ei edelleenkään säästöjä

Vierailija
84/106 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kun sain perintöä, rahat oli tilillä yli vuoden ennenkuin verot tuli maksuun. Joku huithapeli olisi ehtinyt tuhlata rahat tuossa ajassa moneen kertaan.

Ei hyvä jumala 😅 Olen aina ihmetellyt, miten ihmiset edes keksivät näitä itsekehujensa lähteitä! Tämä oli taas pitkästä aikaa huippu! *Minä osasin pitää perintörahas tilillä, ei olisi moni osannut - niiiiiin!*

Mun veli sijoitti perintönsä. Ajatteli tekevänsä voittoa siinä välissä. No ei tehnyt.

Vierailija
85/106 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäisin vuokralle, ostaisin auton, antaisin hieman lapsille, jättäisin jonkin potin tilille, ja loput rahat sijoittaisin hyvin osinkoa tuottaviin osakkeisiin.

Vierailija
86/106 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin halvan asunnon jossa pienet asumiskulut ja max 5000e pienikuluisen auton. Loput elämiseen.

Max 1000e asunto. Vaikka 100 000 kämppä ja loput indekrahastoon.

Vierailija
87/106 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin halvan asunnon jossa pienet asumiskulut ja max 5000e pienikuluisen auton. Loput elämiseen.

Max 1000e auto

Vierailija
88/106 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa tapauksessani sijoittaisin kaikki. Jäisi lapsille perintöä. Tuotosta osan sijoittaisin ja osan ottaisin omaan elämiseeni.

Miksi pitää jättää lapsille perinnöksi ? Hankkisin edullisen vuokra-asunnon ja jos terveys/sairaus antaa mahdollisuuden, talvella jollekin Atlantin saarelle ulkoilemaan, suosittelen Portugalia.

Ap sai itse 200 000 e perintöä. Ja kysyt, miksi häben pitäisi jättää perintöä. No ei mikään pakko ole, mutta aika itsekästä käyttää kaikki. Sivusta

Vierailija
89/106 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Max 1000e auto

Montako vuotta 1000e auto mahtaa kestää, vuoden? Tosin 20.000e autokaan ei kestä kuin ehkä 10 vuotta

Vierailija
90/106 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa tapauksessani sijoittaisin kaikki. Jäisi lapsille perintöä. Tuotosta osan sijoittaisin ja osan ottaisin omaan elämiseeni.

Miksi pitää jättää lapsille perinnöksi ? Hankkisin edullisen vuokra-asunnon ja jos terveys/sairaus antaa mahdollisuuden, talvella jollekin Atlantin saarelle ulkoilemaan, suosittelen Portugalia.

Ap sai itse 200 000 e perintöä. Ja kysyt, miksi häben pitäisi jättää perintöä. No ei mikään pakko ole, mutta aika itsekästä käyttää kaikki. Sivusta

Höpö höpö ole itsekästä. Ja jäähän häneltä se mahdollinen omistusasunto sitten lapsille jos sellaisen päätyy hankkimaan. Perintö on _hänelle_ - ei lapsenlapsille. Jos vanhemmat olisivat halunneet toisin, he olisivat tehneet testamentin.

Vierailija
91/106 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö ole itsekästä. Ja jäähän häneltä se mahdollinen omistusasunto sitten lapsille jos sellaisen päätyy hankkimaan. Perintö on _hänelle_ - ei lapsenlapsille. Jos vanhemmat olisivat halunneet toisin, he olisivat tehneet testamentin.

Moni ajattelee silti, että lasten jälkeen varallisuus jää lapsenlapsille. Muutaman kymmenen vuoden päästä joku ap:n lapsista voi olla työkyvyttömänä. Sitäkin kannattaa pohtia. Silloin 200 000 sileäksi pistänyt vanhempi näyttäytyy aika mulkkuna. 

Vierailija
92/106 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö ole itsekästä. Ja jäähän häneltä se mahdollinen omistusasunto sitten lapsille jos sellaisen päätyy hankkimaan. Perintö on _hänelle_ - ei lapsenlapsille. Jos vanhemmat olisivat halunneet toisin

Ei hyvää päivää! Minä olen työkyvytön ja vaikeasti sairas. Elän hyvin pienesti. Olen vauraasta suvusta, jossa on peritty isosti aiemmissa sukupolvissa. Nytkö tässä miettisin, että perkele sentään isä peri aikoinaan maat ja mannut ja nyt minä olen köyhä ja sairas 😅 En tunnista logiikkaa omakseni.

Vierailija
93/106 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö ole itsekästä. Ja jäähän häneltä se mahdollinen omistusasunto sitten lapsille jos sellaisen päätyy hankkimaan. Perintö on _hänelle_ - ei lap

Ei tarvita kuin yksi mulkku, joka katkaisee sukupolvien aikaisen perinnön. Sen jälkeen kaikki ovat nollapisteessä. Näinhän se menee.

Vierailija
94/106 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö ole itsekästä. Ja jäähän häneltä se mahdollinen omistusasunto sitten lapsille jos sellaisen

Oletko sinä siis sitä mieltä, että perintö on jokin kiertopalkinto, jonka tehtävä on pysyä samanauuruisena - mieluiten kasvatettuna - seuraavalle sukupolvelle? Kenenkään siitä ei mieluusti tule saada henkilökohtaista hyötyä?

Vierailija
95/106 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelle rapsahti vuonna 2004 euroissa 250000€ plus velaton kolmio.

Perintöveroa piti maksaa ihan helv-kutisti ja elämiseenhän rahat meni ja ihan uuteen autoon.Auto omistettiin 17vuotta.

Sai tarjottua lapsille matkoja ulkomaille ja asioita mitä ei muuten välttämättä olisi voinut toteuttaa tai tehdä.

Kannattaa sijoittaa ja säästää eikä törsätä kaikkea ajan kanssa.

Vierailija
96/106 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä siis sitä mieltä, että perintö on jokin kiertopalkinto, jonka tehtävä on pysyä samanauuruisena - mieluiten kasvatettuna - seuraavalle sukupolvelle? Kenenkään siitä ei mieluusti tule saada henkilökohtaista hyötyä?"

Todellakin olen. Paitsi että jokainen polvi silti hyötyy siitä, kunhan osaa hallinnoida sitä oikein.

Vierailija
97/106 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itelle rapsahti vuonna 2004 euroissa 250000€ plus velaton kolmio.

Perintöveroa piti maksaa ihan helv-kutisti ja elämiseenhän rahat meni ja ihan uuteen autoon.Auto omistettiin 17vuotta.

Sai tarjottua lapsille matkoja ulkomaille ja asioita mitä ei muuten välttämättä olisi voinut toteuttaa tai tehdä.

Kannattaa sijoittaa ja säästää eikä törsätä kaikkea ajan kanssa.

Mutta itsehän sinä juuri kerroit törsänneesi? Auto ja matkoja - voiko surkeampia sijoituskohteita olla?

Vierailija
98/106 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä siis sitä mieltä, että perintö on jokin kiertopalkinto, jonka tehtävä on pysyä samanauuruisena - mieluiten kasvatettuna - seuraavalle sukupolvelle? Kenenkään siitä ei mieluusti tule saada henkilökohtaista hyötyä?"

Todellakin olen. Paitsi että jokainen polvi silti hyötyy siitä, kunhan osaa hallinnoida sitä oikein.

Ok. Minä olen aivan toista mieltä. Osittain tähän kierrättämiseen tulee myös ilmeisesti yhteiskunnankin puolelta ainakin osalle stoppi, kun kaikki vanhuspalvelut alkaa lähteä omista varoista mikäli omaisuutta on. Isokin (satojen tuhansien) omaisuus on tällä konstin sileänä muutamassa vuodessa.

Vierailija
99/106 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin pienen asunnon, antaisin lapsilleni sen verran, ettei tarvitse opintolainoja ottaa. Veisin lapset ulkomaille johonkin kivaan kohteeseen lomalle. Sitten uusisin kodinkoneita ja surkeaa vaatevarastoani. Sijottaisin jotain.

Olen myös 55v yh työkyvyttömyyseläkkeellä, joten tiedän hwti mihin käyttäisin ;)

Rahat olisi siis käytetty vuodessa. Asunto toki jäisi, mutta ei edelleenkään säästöjä

Ei olisi käytetty vuodessa, höpsis, tekisin kaiken vähitellen. Lapsilla ei olisi velkaa valmistuessaan= säästö, pieni velaton asunto=säästö. Nuo mahdollistaisivat parempaa elämää, mihin pitäs edes lisäksi säästää?

Vierailija
100/106 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Minä olen aivan toista mieltä. Osittain tähän kierrättämiseen tulee myös ilmeisesti yhteiskunnankin puolelta ainakin osalle stoppi, kun kaikki vanhuspalvelut alkaa lähteä omista varoista mikäli omaisuutta on. Isokin (satojen tuhansien) omaisuus on tällä konstin sileänä muutamassa vuodessa.

Minun sukuni lähtee ulkomaille siinä tilanteessa. Suvussani tarkoitus nimenomaan on varojen pysyminen suvussa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme