Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

200.000e perintö. Mitä tekisit minun tapauksessa?

Vierailija
12.11.2024 |

Ikää 55v. Pari avioeroa, 4 lasta kasvatettu aikuisiksi, sairastuminen. Ei mitään omaisuutta tai säästöjä, minimi työkyvyttömyyseläke. Nyt vanhemmilta perintö, kun äitikin kuoli. Verojen jälkeen jää tuo 200.000e. Saisin asunnon ja auton ja siinäpä se. Kannattaako sittenkin vaan asua vuokralla? Auton hankin, helpottaa elämää. Asumistuki taitaa loppua.

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet onnistunut ryssimään lähes kaiken? Pari avioeroa? Mikä ihmisiä vaivaa!

Vierailija
2/106 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä sinun tapauksessa kannattaisi tehdä. Mutta minun tapauksessani joisin itseni hengiltä ! Kippis..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin halvan asunnon jossa pienet asumiskulut ja max 5000e pienikuluisen auton. Loput elämiseen.

Vierailija
4/106 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuisin vuokralla. Jakaisin enemmistön lapsille. Sijoittaisin maailman indeksiin. Ja tämä ei ole suositus eikä kehotus. Ainoastaan kommentti, mitä minå tekisin.

Vierailija
5/106 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli summa ennen veroja?

Vierailija
6/106 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuosta kannattaa joku 30% vähintään sijoittaa. Asunto ja edullinen auto siihen päälle. Jää reilusti käyttörahaakin,  jos ei asu Helsingissä.

Vierailija
7/106 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain itse suunnilleen samankokoisen perinnön jo pari vuotta sitten, mutten ole vielä tehnyt sille mitään. Mulla iso asuntolaina, jota maksan perheasunnosta yksin eron jälkeen. Voisin sitä lyhentää, mutta sitten ei jäisi mitään puskuria yllättäviin tilanteisiin. Putkiremppaa tms voi tulla kohta eteen, voin jäädä työttömäksi tai sairastua. Koen, että äitini on täällä vielä tukenani tämän perinnön myötä, eli ei tarvitse öitä valvoa rahahuolia pohtiessa. Varmaan olisi järkevintä rahat johonkin pistää: asuntoon, sijoituksiin tms eikä makuuttaa tilillä. Mutta ainakin on nyt tämä mielenrauha.

Vierailija
8/106 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 42 v kun äiti kuoli ja sain 460000 perinnön verojen jälkeen. Ostin kaksion ja veneen ja siinäpä se. Säästelen rahaa enkä tuhlaile, 8 vuotta mennyt kivasti. Töissäkin olen ollut mutta en enää tänä vuonna ole töitä saanut.

Vierailija
9/106 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ostaisin asunnon. Sinulla jää siten joka kuukausi monta monta sataa enemmän käyttöön ja sijoittamiseen vaikka eläkeaikoja ajatellen kuin vuokraa maksamalla. 

Vierailija
10/106 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tapauksessani sijoittaisin kaikki. Jäisi lapsille perintöä. Tuotosta osan sijoittaisin ja osan ottaisin omaan elämiseeni.

Vierailija
11/106 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin osakkeisiin ja rahastoihin. Nauttisin pääomatuloista ja toisinaan ostaisin niillä jotain mukavaa itselleni. Automaattinen rahasampo.

Vierailija
12/106 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin osakkeisiin ja rahastoihin. Nauttisin pääomatuloista ja toisinaan ostaisin niillä jotain mukavaa itselleni. Automaattinen rahasampo.

Ääni tälle. 

Vierailija
13/106 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittamalla 5% tuotolla ja siitä verot 30%. Tällöin saa 580e käyttörahaa per kk ja pääoma säästyy

Vierailija
14/106 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko seudullasi maksaa pieni asunto? Itse ostaisin (riippuen missä asun) esimerkiksi noin 50 000 Euron pienen kaksion tai ison yksiön. Miettisin sitä auton ostamista tai jos ostaisin, niin halvan. Sijoittamaan pyrkisin noin 150 000 Euroa. Laitat vakaisiin ja hyvätuottoisiin osakkeisiin, voit hyvin saada pääomatuloja nettona 5% pääomasta eli 7500 Euroa/vuosi. Tuo 7500 vuodessa leventää kummasti elantoasi.  Se on kuitenkin noin 600 Euroa/kk lisää käyttövaroja.

Vierailija
15/106 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa äitisi kuoleman johdosta. Onneksi sulla ei ole kiire päättää, mitä rahoilla teet. Tee se, mistä tulet itse onnelliseksi, se on ainoa neuvoni. 

Vierailija
16/106 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoita! Saat kinkkua leipäsi päälle ja jää lapsille sitten aikanaan, jos ei tarvita vanhuudenhoitoihin.

Vierailija
17/106 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko seudullasi maksaa pieni asunto? Itse ostaisin (riippuen missä asun) esimerkiksi noin 50 000 Euron pienen kaksion tai ison yksiön. Miettisin sitä auton ostamista tai jos ostaisin, niin halvan. Sijoittamaan pyrkisin noin 150 000 Euroa. Laitat vakaisiin ja hyvätuottoisiin osakkeisiin, voit hyvin saada pääomatuloja nettona 5% pääomasta eli 7500 Euroa/vuosi. Tuo 7500 vuodessa leventää kummasti elantoasi.  Se on kuitenkin noin 600 Euroa/kk lisää käyttövaroja.

Miinus 30 prossaa verot. 

Vierailija
18/106 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi sinun iässäsi enää sijoittamaan. Missä asut? Riippuu paikkakunnan hintatasosta kannattaako ostaa oma vai ei. Omistamisessa on se nurja puoli, että saattaa tulla isojakin remppoja jotka maksavat tai osa jättää yhtiövastikkeet maksamatta jos ostat kerros- tai rivitaloasunnon. Itse pistäisin osan parille säästötilille. Ei kannata makuuttaa rahaa käyttö tilillä sillä pienikin korko on parempi. Osta joku kohtuuhintainen auto 5000-8000€. Laske kuinka pitkäksi aikaa haluat rahojesi riittävän ja käytä ks. Summa kuukaudessa. Tosta summasta antaisin myös kaikille lapsilleni sen 4999€.

Vierailija
19/106 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin vanhemmiltani vastaan 180 ke:n perinnön, 400 ke edestä vanhempieni perintöä laitoin suoraan eteenpäin lapsilleni. Teen tavallisia töitä, elän säästeliäästi ja säästän. Aika paljon tulevat lapseni vielä minulta perimään. 

Vierailija
20/106 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään kiinteää, on tulossa sota ja kaikki tuhoutuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän