Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä silmälasien linssit saa oikeasti puhtaaksi?

Vierailija
12.11.2024 |

Naamasta tai mistä sitten tuleekin niin rasvaläikkää pinnoilla.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen silmälasien puhdistusvaahdolla, ostan optikolta. On hyvä, tulee kirkkaat ja kuivaan nenäliinaan/kasvopaperiin. 

Vierailija
22/34 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikrokuituliinalla 

Tällä saa vaan kaiken rasvan lääpittyä ympäriinsä ja linssit naarmutettua. Yök.

Jep, varsinkin kuiviltaan ja ulkoa tupaan tullessa kannattaa hangata oikein vietävästi, niin saat pienillä hiekkakiteillä naarmutettua linssit kelvottomiksi alta aikayksikön :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Optikko sanoi minulle että ei saa käyttää tiskiainetta, vaan mieluummin ihan tavallista käsisaippuaa, ei rasvaista. Fairy vie pinnoitteen.

Ei vie, kunhan ei laita raakana.

Tässä voi olla se, että pinnoitteita on kovin erilaisia. Minun lasit oli niin hirvittävän kalliit, että en ota riskejä yhtään, että kestävät pitkään.

Ok. Olen pessyt 30 vuotta silmälaseja Fairylla eikä yhdetkään linssit ole menneet pilalle.

Vierailija
24/34 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn kauppareissulla optikolla puhdistuttamassa, kuuluu palveluun.  Satasen maksoi lasit muutama vuosi sitten.

Olet pelle ne lasit voi sotkeentua satakertaa vuodessa eri tilanteissa,saattaa optikolla hermot jos ravaat siellä joka toinen päivä.Kysyttiin varmaan yleisohjetta eikä sinun optikko keikkoja.

Eipä ole hermostunut.

Vierailija
25/34 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pesen silmälasien puhdistusvaahdolla, ostan optikolta. On hyvä, tulee kirkkaat ja kuivaan nenäliinaan/kasvopaperiin. 

Ja optikko saa kinkkua leipänsä päälle. Mielestäni maailma tarvitsee lisää kemikaaleja ja muovia.

Vierailija
26/34 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saippua ja vesi. Ei kermainen saippua.

Saippuoissa on aina rasvaa. Tässä minun ohjeeni: Kastele / huuhtele lasit haalealla vähän lämpimällä vedellä. Vaahdota tippa fairyä käsissä kunnon vaahdoksi ja pyörittele sillä vaahdolla hellävaroen linssit ja pokat sekä nenätuet kauttaaltaan (tarvittaessa toista tämä käsittely). Huuhtele hyvin haalealla vedellä ja käy vielä läpi erityisesti nenätukien seutu sekä linssien reuna-alueet (tänne jää usein fairyjäämiä jotka sitten kuivatessa leviävät "rasvaksi" linsseihin). Kuivaa huolellisesti esim. vanhalla hiutuneella ja nukkaamattomalla puuvilla/pellavaliinalla. Huom. Silmälasien kuivauspyyhettä ei käytetä mihinkään muuhun ja se pestään usein.

Vierailija
27/34 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta linssisuihketta voi ostaa optikolta tai vaikkapa Tokmannilla. Suihkuta sitä linsseihin, huuhtele lämpösellä vedellä ja kuivaa mikrokuituliinaan. A vot!

Suihkepullo kestää mulla vuoden 

Vierailija
28/34 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ketju, jotkut alapeukuttavat toisten kokemuksia ja tapoja... Voisiko vaan pestä niinkuin on tottunut ja hyvältä tuntuu tai mitä ohjeita on saanut...

Vierailija
29/34 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää vesi ja vessapaperi, mutta mulla onkin pinnoittamattomat linssit. Monien pinnoitteiden puhdistaminen on paljon vaikeampaa ja heijastuksenestopinnoitetuissa linsseissä pienikin lika häiritsee helpommin. 

Vierailija
30/34 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän niitä Pirkan silmälasien puhdistusliinoja, kun huolellisesti hinkkaa niin täysin puhdasta tulee. 

Vierailija
31/34 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pienessä suihkepullossa valmista, vedellä lantrattua fairyliuosta. Lasit hanan alle, suihkepullosta joka pinnalle liuosta, pesu, kuivaus talouspaperilla. Optikkokin kehui lasejani.

Vierailija
32/34 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spermalla ja vedellä. Liukenee.

Vierailija
33/34 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Optikko irrotti linssit ja pesi kunnolla, niin johan alkoi puhdistua kotonakin, kun oli ihon rasvat poistettu kehysten sisäreunoista.

Vierailija
34/34 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiloset-merkkinen vaahtosaippua. Sopii linsseille ja käsille, hajusteeton. Ensin siis huuhtaset, sitten pesuaine ja hankaus. Kuivaus nukkaamattomaan paperiin. Jos käyttää kankaisia mikrokuituliinoja ne pitää välillä pestä pyykkikoneessa väh. 40c, itse pesen kylläkin 60c ja hyvänä pysynyt. Muuten liinat vaan levittää rasvalikaa. Pika-apuna käy suihkutettavat sprayt mutta todella rasvaisen ihon kanssa ei riitä.