Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Tutkimus: Näin moni mies uskoo, että naiset ansaitsevat kokemansa väkivallan

Vierailija
12.11.2024 |

Mielipiteitä tutkimuksesta ja sen tuloksista?

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010778484.html

Kommentit (885)

Vierailija
861/885 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päivä päivältä yhä tyytyväisempi valintaani jäädä parisuhteen ulkopuolelle.

N43

Vierailija
862/885 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"25% alle 35-vuotiaista miehistä on

sitä mieltä, että naiset voivat

ansaita heihin kohdistuvan

väkivallan esimerkiksi

pukeutumalla tietyllä tavalla."

Tuollainen väite löytyy vielä tuosta tutkimuksen pdf tiedostosta, toisaalta tuo vääristely on jo siivottu pois.

Mitä sanotte tuosta, että kysymyksestä on jätetty pois esimerkiksi se käytöksellään vaihtoehto?

Ei kai tuo voi olla edes totta?

Ei luulisi, mutta totta se on. Ja hyvä esimerkki kuinka tarkoituksenhakuisesti tutkimus on tehty.

Tutkimuskysymys: Pitäisikö kuolemantuomio hyväksyä esimerkiksi näpistykseen tai murhaan syyllistyneen rangaistukseksi?

Tutkimuksen loppuraportti: Suomalaisista 25% hyväksyy kuolemantuomion näpistykseen syyllistyneelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/885 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimuskysymys: Pitäisikö kuolemantuomio hyväksyä esimerkiksi näpistykseen tai murhaan syyllistyneen rangaistukseksi?

Tutkimuksen loppuraportti: Suomalaisista 25% hyväksyy kuolemantuomion näpistykseen syyllistyneelle.

Ei noin typerää kysymyksenasettelua kukaan tee.

Vierailija
864/885 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päivä päivältä yhä tyytyväisempi valintaani jäädä parisuhteen ulkopuolelle.

N43

Hyvä, niin et voi tehdä parisuhdeväkivaltaa, joissa neiset ovat jo ennestään ilman sinuakin yliedustettuna!

Vierailija
865/885 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noin typerää kysymyksenasettelua kukaan tee.

Kyllä tekee, nimittäin NYTKIS! Johan siitä oli edellä esimerkki.

Vierailija
866/885 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homoista 98,4% on naisväkivallan kannattajia.

Vierailija
867/885 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tää oo jo vähän vanha juttu?

Kuinka moni nainen on sitä mieltä, että mies saattaa olla itse edes ihan vähän vastuussa siitä, että sai turpaansa baarissa kun esim. Pukeutui väärin tai teki ihan mitä tahansa muuta?

Vierailija
868/885 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni nainen on sitä mieltä, että mies saattaa olla itse edes ihan vähän vastuussa siitä, että sai turpaansa baarissa kun esim. Pukeutui väärin tai teki ihan mitä tahansa muuta?

Vajaan viikon päästä kuukauden vanha juttu.

Jotenkin tuntuu, että joskus jopa yli kuukauden vanhoista asioista on keskusteltu. Voin toki olla väärässäkin!

Vierailija
869/885 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feikkitutkimus, joka yrittää epätoivoisesti pilata meidän nuorten miesten maineen maailmalla. Joko CNN tai NHK on tehnyt omat juttunsa tuosta feikkitutkimuksesta? M28

Vierailija
870/885 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feikkitutkimus, joka yrittää epätoivoisesti pilata meidän nuorten miesten maineen maailmalla. Joko CNN tai NHK on tehnyt omat juttunsa tuosta feikkitutkimuksesta? M28

Mitä luulet, olisiko ulkomaalaistaustaiset voinee vaikuttaa nuorimpien ryhmien muita huonompaan tulokseen?

Nimittäin jo 5 vastaajaa joka vastasi edes osittain samaa mieltä riittää selittämään nuorimman ryhmän muita huonomman tuloksen. Eli ei muutenkaan mikään luotettava lukema, kun virhemarginaali niin suuri.

Vierailija
871/885 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulet, olisiko ulkomaalaistaustaiset voinee vaikuttaa nuorimpien ryhmien muita huonompaan tulokseen?

Nimittäin jo 5 vastaajaa joka vastasi edes osittain samaa mieltä riittää selittämään nuorimman ryhmän muita huonomman tuloksen. Eli ei muutenkaan mikään luotettava lukema, kun virhemarginaali niin suuri.

Jos sadalta kysytään, jokaisen vastaajan merkitys on 1 prosentti. Hauska ajatus, että voisin yksin vääristellä tulosta noin paljon vastaamalla tahallaan "väärin".

Vierailija
872/885 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mieltä, että naisiin kohdistuva väkivalta olisi aina väärin. Jos joku nainen lähtee puukolla minua tökkimään, väkivaltaa tätä vastaan saa ilman muuta käyttää puolustaakseni itseäni. Kysymykset vaikuttavat olevan aika johdattelevia ja monitulkintaisia. Ikään kuin tutkimus on pyrkinyt tietoisesti synnyttämään kohua ja pöyristystä muotoilemalla ja tulkitsemalla kysymykset ja vastaukset haluamaan tavalla.

Mutta seuraavaksi haluaisin nähdä samanlaisen tutkimuksen, jossa naisilta kysytään miehiin kohdistuvasta väkivallasta. Vähän veikkaisin, että luvut olisivat jopa rumemmat. Mutten usko, että moista tutkimusta tehtäisiin, eikä sitä ainakaan julkistettaisi. 

Nyt olisi hyvin tärkeää ymmärtää, että väkivalta ei ole sama asia kuin henkilön tai omaisuuden suojaamiseksi käytetyt voimakeinot. Mietin kyllä, että mitenkähän paljon tuo prosenttiluku on pielessä, jos vastaajat eivät tajua edes tätä asiaa.

Vierailija
873/885 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mieltä, että naisiin kohdistuva väkivalta olisi aina väärin. Jos joku nainen lähtee puukolla minua tökkimään, väkivaltaa tätä vastaan saa ilman muuta käyttää puolustaakseni itseäni. Kysymykset vaikuttavat olevan aika johdattelevia ja monitulkintaisia. Ikään kuin tutkimus on pyrkinyt tietoisesti synnyttämään kohua ja pöyristystä muotoilemalla ja tulkitsemalla kysymykset ja vastaukset haluamaan tavalla.

Mutta seuraavaksi haluaisin nähdä samanlaisen tutkimuksen, jossa naisilta kysytään miehiin kohdistuvasta väkivallasta. Vähän veikkaisin, että luvut olisivat jopa rumemmat. Mutten usko, että moista tutkimusta tehtäisiin, eikä sitä ainakaan julkistettaisi. 

Nyt olisi hyvin tärkeää ymmärtää, että väkivalta ei ole sama asia kuin henkilön tai omaisuuden suojaamiseksi käytetyt voimakeinot. Mietin kyllä, että mitenkähän paljon tuo prosenttiluku

Oletko tyhmä?

Itsepuolustus on OIKEUTETTUA VÄKIVALTAA. Ja jos väkivaltaa käyttää enemmän kuin on oikeutettu, se on HÄTÄVARJELUN LIIOITTELUA.

Vierailija
874/885 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt olisi hyvin tärkeää ymmärtää, että väkivalta ei ole sama asia kuin henkilön tai omaisuuden suojaamiseksi käytetyt voimakeinot. Mietin kyllä, että mitenkähän paljon tuo prosenttiluku

😭 Siis oikeasti, miten puolustaudut teräaseen kanssa hyökkäävä vastaan kuin väkivallalla? Itsepuolustus termi pitää sisällään riittävän väkivaltaisen puuttumisen.

Vierailija
875/885 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt olisi hyvin tärkeää ymmärtää, että väkivalta ei ole sama asia kuin henkilön tai omaisuuden suojaamiseksi käytetyt voimakeinot. Mietin

😭 Siis oikeasti, miten puolustaudut teräaseen kanssa hyökkäävä vastaan kuin väkivallalla? Itsepuolustus termi pitää sisällään riittävän väkivaltaisen puuttumisen.

Otan hänen kädestä sen teräaseen pois, niin helppoa.

Vierailija
876/885 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullut. Miehillä jotka pahoinpitelevät naisia viiraa päässä. 

Vierailija
877/885 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tällaisia miehiä on kuitenkin vähemmän kuin samaan dyylistyviä naisia. Kaikkien tutkimusten mukaan lähisuhdeväkivaltaa tekee eniten naiset. 

Kenenkään ei pitäisi!

Vierailija
878/885 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tällaisia miehiä on kuitenkin vähemmän kuin samaan dyylistyviä naisia. Kaikkien tutkimusten mukaan lähisuhdeväkivaltaa tekee eniten naiset. 

Kenenkään ei pitäisi!

Tällaista kyselyä ei koskaan tehtäisi naisille, koska tiedetään jo, miten karuja vastauksia tulisi sen puolesta, että miehiin kylläkin saa kohdistaa väkivaltaa. Kaksoisstandardit jylläävät.

Vierailija
879/885 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt olisi hyvin tärkeää ymmärtää, että väkivalta ei ole sama asia kuin henkilön tai oma

Otan hänen kädestä sen teräaseen pois, niin helppoa.

Tosi helppoa joo, mutta mitä omasta kädestä on sen jälkeen jäljellä?

Vierailija
880/885 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen naisena täysin samaa mieltä, mutta NAINEN ei voi ansaita. Miehet käyttäytyvät agressiivisesti aiheuttaen vaaraa muille, joten se on täysin eri asia, tällainen henkilö täytyy pysäyttää