Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talon hallitus laittoi ruokalähetykset pannaan

Vierailija
11.11.2024 |

Laittoivat rapun oven lukkoon 24/7. Syynä kun rapussa on tavattu taloon kuulumattomia. Ruokalähettejä, Wolt kuskeja tietysti. Talossa ei ole summereita niin eipä tilailla enää kauppakasseja tai pizzaa kotiin. Tyypillistä touhua kun taloyhtiön hallituksen on valloittaneet eläkeläiset.

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joutuu hakemaan kuljetuksen alaovelta on sitten ihan sama hypätä auton rattiin ja käydä itse hakemassa.

Sokeille ja heikkonäköisille ei myönnetä ajokorttia.

Vierailija
62/130 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikkapa sairaana yöpuvussa pitäisi viidennestä kerroksesta ravata alaovella hakemassa ruokalähetystä? Jonka koko idea on siinä, ettei tarvitsisi nousta sängystä kuin asunnon ovelle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meillekin laitettiin ovi pysyvästi lukkoon rapussa liikkuvien vieraiden ihmisten vuoksi (olivat pääasiassa juuri jotain lähettejä) ja se rapussa ramppaaminenkin ärsytti. Nyt sitten rapussa rampataan kaksinkertainen määrä, kun lähetystä odottava asukas kulkee alas avaamaan oven ja sitten ylös menee (vähän saapuvan lähetyksen koostoa riippuen) kaksi ihmistä ja sitten se lähetti vielä palaa alas.

No höpö höpö ette te nyt tilaa viikottain vitriineitä sinne

aika moni täällä tilaa ruokaa kotiinkuljetuksella ja kyllä ne lähetit kantaa pahvilaatikot ylös asti ja asukas sitten kulkee perässä. joku tyyppi tilaa vasikankokoiselle koiralleen ruokaa aika usein, jollekin tulee jotain työpaketteja

Oikea kerrostalokyttä si

Etkö sinä vuorovaikuta lainkaan naapuriesi kanssa? Vai asutko jossain kaupungin vuokrataloläävässä, jossa ei naapureitaan edes kannata oppia tuntemaan?

Vierailija
64/130 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista,  ap. Talossa käy muitakin ns " ulkopuolisia", kuin ryokalähetit, esim pakettien tuojat yms. 

Häh? Meidän talossa on alaovi aina lukossa, vain avaimella pääsee käytävään.

Sama homma nykyisessä talossa. Edellisessä talossa, jossa asuin viitisen vuotta, alaovi meni automaattisesti lukkoon muistaakseni kello 20:00 ja kyllähän siellä käytävillä aina välillä näki vaikka minkälaista hiihtäjää joista osalla ei taatusti ollut mitään asiaa talon sisälle. Onneksi pääsin pois.

Vierailija
65/130 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikkapa sairaana yöpuvussa pitäisi viidennestä kerroksesta ravata alaovella hakemassa ruokalähetystä? Jonka koko idea on siinä, ettei tarvitsisi nousta sängystä kuin asunnon ovelle...

Ja mikä ongelma? Olen aamutakissa hakenut lähetyksiä alakerrasta. Helpompaa kuin lähteä itse kauppaan kuumeessa.

Vierailija
66/130 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä pelastuslaitoksellakaan ole rappukäytävien avaimia. Sit ne käyttää järkeä miten sinne pääsee. Pitää ruokalähetinkin soittaa tilaajalle, et hei olen alaovella. Ja sieltä ruoka haetaan. Jos wolttaus ei onnistu,niin eipä kannata palvelua sitten käyttää. On se elämä hankalaa,kun sen hankalaksi tekee.

Vierailija
67/130 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meillekin laitettiin ovi pysyvästi lukkoon rapussa liikkuvien vieraiden ihmisten vuoksi (olivat pääasiassa juuri jotain lähettejä) ja se rapussa ramppaaminenkin ärsytti. Nyt sitten rapussa rampataan kaksinkertainen määrä, kun lähetystä odottava asukas kulkee alas avaamaan oven ja sitten ylös menee (vähän saapuvan lähetyksen koostoa riippuen) kaksi ihmistä ja sitten se lähetti vielä palaa alas.

No höpö höpö ette te nyt tilaa viikottain vitriineitä sinne

aika moni täällä tilaa ruokaa kotiinkuljetuksella ja kyllä ne lähetit kantaa pahvilaatikot ylös asti ja asukas sitten kulkee perässä. joku tyyppi tilaa vasikankokoiselle koiralleen ruokaa aika usein, jollekin tulee jotain työpaketteja

&nbsp

Asun yksin ylimmässä kerroksessa eikä hajuakaan mitä alakerran naapurit tilaavat kotiinkuljetuksena. 

Vierailija
68/130 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alaovi menee lukkoon klo 18.00. Toisinaan käyn alaovella hakemassa tilauksen. Kun tilaan esim. Prismasta tavaraa pari pahvilaatikollista, lähetti tulee ylös saakka. Jos tilaan ennen iltakuutta, lähetti tietysti soittaa ovikelloa. Tosin joskus pitää nuuhkia ovella, onko pitsa tullut, kun kaikki lähetit eivät aina soita sitä kelloa. Ei tässä silti mitään ongelmaa ole. Hyvin on toiminut, ja olen aina saanut sitä, mitä olen tilannut.

Vierailija
69/130 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ovikoodi syötetty Woltiin kotiosoitetietoihin. Ei tarvitse lähetin soitella. Siellä on ihan erikseen Door Code kohta osoitteessa!

Vierailija
70/130 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole huomannut kuin vain ruokalähettejä. Joku mamma tietysti säikähti kun on niin rauhallinen talo muuten. Mitään ei ole rikottu eikä ilkivaltaakaan ole ollut niin tuntuu vähän kohtuuttomalta -ap

Miksi siellä taloyhtiön hallituksessa on vain eläkeläisiä? Lain mukaan osakkaat valitsevat hallituksen jäsenet, ei sinne iän perusteella mennä.

Vierailija
71/130 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä pelastuslaitoksellakaan ole rappukäytävien avaimia. Sit ne käyttää järkeä miten sinne pääsee. Pitää ruokalähetinkin soittaa tilaajalle, et hei olen alaovella. Ja sieltä ruoka haetaan. Jos wolttaus ei onnistu,niin eipä kannata palvelua sitten käyttää. On se elämä hankalaa,kun sen hankalaksi tekee.

Onpas. Niillä on avain sen kerrastalon seinässä olevaan avainsäilöön, josta ne saa talonavaimet. Vai eikö näin enää ole kaikkialla?

Vierailija
72/130 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukossa on meilläkin 24/7, uudistus tehtiin pari kuukautta ostettuani osakkeen.

Tämä on minulle kyllä vähän hankalaa, sillä otan asunnossa vastaan terapia-asiakkaita. Yksi ostokriteereistä oli ovien auki oleminen.

Nyt joudun hakemaan jokaisen asiakkaan erikseen alaovelta. Epäilen, että muutos lukitsemiskäytännössä tehtiin juuri minun kiusakseni. Alakerran asukas on valittanut häiriöistä koko omistusaikani. Jännä sinänsä, sillä en asu asunnossa ja oleskelenkin töiden merkeissä hyvin harvoin, enimmäkseen vieläpä ihan yksin. Häiriötä ei tosiasiallisesti voi tulla.

No, toimintani on niin pientä, että jaksan kyllä ne viikon muutamat asiakkaat alhaaltakin hakea. Toki kaksista kengistä ja rupattelevista ihmisistä tulee käytävään enemmän melua, kuin jos se asiakas tulisi vain itse hiljaa ylös. Käytävässä kulkemisesta on oikeastikin haittaa asunnoissa, mutta tätä a

olen eri, mutta

Tuollaista kyllä tapahtuu oikeasti täällä kateellisten maassa. Minun kiusaksi yhdessä kohteessa asukastoimikunta päätti muuttaa pyykkituvan varaussääntöjä siten, että vuoron sai varata vain tiettyinä päivinä (tiesivät etten ole sinä päivänä kotona koskaan. (Asukastoiikunnan puheenjohtaja oli saanut  nenilleen, kun yhdessä kokouksessa nostin esiin hänen rasistiseet kommenttinsa erästä asukasta kohtaan, joten tottaki minulle piti kostaa). Pyykkivuorojupakka päättyi sitten siihen, että muut asukkaat noudattivat sääntöä ja minä hain itselleni erioikeuden lain perusteella ja sitten lopulta muutamat muutkin päättivät, että koska yhden ei tarvitse, niin ei heidänkään. :D 

kaikessa hiljaisuudessa se sääntö sitten poistettiin

Vierailija
73/130 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitettiin ovet lukkoon kun rapussa kulki asiattomia. Joka asunnolla on oma koodi ja jos häiriöitä alkaa tulla, saa asunnon omistaja ja/tai vuokralainen sitten selvitelee seuraukset ja maksaa koodinsa vaihdon. Toimii ihan ok jalattomien lähetyksille ja usein käyville ystäville tms.

Vierailija
74/130 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas. Niillä on avain sen kerrastalon seinässä olevaan avainsäilöön, josta ne saa talonavaimet. Vai eikö näin enää ole kaikkialla?

Ei ole. Huolto-yhtiöillä ja postinjakajilla sekä mahdollisesti sähkö- ja vesiyhtiöillä on, mutta ei pelastusviranomaisilla. Heidän tulee joko soittaa heidät paikalle soittaneelle asukkaalle tai huoltoyhtiöön. Henkeä uhkaavissa tilanteissa pääsevät kyllä sisälle sitten vaikka ovilasin rikkomalla.

Vierailija
75/130 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä siinä asumismukavuus laskee merkittävästi, jos alaovella pitää aina rampata avaamassa ovi vieraille jne. Meillä oli näin ekassa kämpässä ja asuttiin 5 kerroksessa, vauvan ja taaperon kanssa 

Muutettiin pois ja nykyisessä on sekä ovisummeri että koodi. Kyllä minä koodit olen wolttiin ja foodooraan laittanut, että kuskit pääsee sisälle. 

Vierailija
76/130 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista,  ap. Talossa käy muitakin ns " ulkopuolisia", kuin ryokalähetit, esim pakettien tuojat yms. 

Häh? Meidän talossa on alaovi aina lukossa, vain avaimella pääsee käytävään.

Ramppaatteko sitten alaovella päästämässä vieraitanne yms sisälle?

Kyllä! Ei vieraita niin usein käy etteikö alhaalta ehtisi käydä ovea aukaisemassa.

Olen asunut monessa asunnossa Helsingissä. Jokaisessa talossa on alaovi lukossa koko ajan.

Vierailija
77/130 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä siinä asumismukavuus laskee merkittävästi, jos alaovella pitää aina rampata avaamassa ovi vieraille jne. Meillä oli näin ekassa kämpässä ja asuttiin 5 kerroksessa, vauvan ja taaperon kanssa 

Muutettiin pois ja nykyisessä on sekä ovisummeri että koodi. Kyllä minä koodit olen wolttiin ja foodooraan laittanut, että kuskit pääsee sisälle. 

Kuinka usein teillä käy vieraita? 

Vierailija
78/130 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sinne alaovelle joku pönkkä, niin ihmiset pääsevät kulkemaan. Joku harjanvarsi tai puupalikka.

Vierailija
79/130 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Helsingissä on täysin normaalia, että ulko-ovi on lukossa 24/7.

Etkö pysty hakemaan lähetystäsi ulko-ovelta?

On pelottavaa naisena kohdata ruokalähetti ulkona illalla! 

Vierailija
80/130 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole huomannut kuin vain ruokalähettejä. Joku mamma tietysti säikähti kun on niin rauhallinen talo muuten. Mitään ei ole rikottu eikä ilkivaltaakaan ole ollut niin tuntuu vähän kohtuuttomalta -ap

Ja sulla on sitten ollut 24/7 seurannassa koko talo, kaikki raput, kellarit ja vintit, kun noin hyvin tiedät? Omassa talossa on se tilanne, että meidän rappu on tosi rauhallinen, ja asukkaat sitä mieltä, että rauhallista on. Parissa naapurirapussa on ihan eri meininki, asiatonta väkeä hiippailee tämän tästä, varastohäkkeihin murtaudutaan vähän väliä, vintillä pidetään bileitä ja yövytään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi