Päiväkodista halutaan olla yhteydessä lapsen isään vaikka hän ei...
... Ole ollut minkäänlaisessa yhteydessä lapseensa melkein kahteen vuoteen. Meillä on yhteishuoltajuus, mutta haen yksinhuoltajuutta (prosessi kesken). Isä ei välttämättä edes vastaisi yhteydenottoon, koska on masentunut. Mutta vaarana on minun eli lapsen äidin mustamaalaaminen päiväkodille päin.
Syy, miksi haluavat olla yhteydessä isään on, koska "heillä on velvollisuus". Lapsesta ei ole mitään huolta päiväkodissa. Mitä teen asian kanssa? Pelkään, että jos estän yhteydenoton isään, he tekevät meistä lasu-ilmoituksen kostoksi. Heillä ei ole isän puh nroa, vaan saisivat sen vain minulta.
Mikä neuvoksi?
Kommentit (56)
Nauraisin ja toivottaisin onnea jos en itse olisi saanut yhteyttä kahteen vuoteen.
Kuulostaa kyllä kummalliselta toiminnalta. Älä suostu vaan sanot vaan ettei ole lapsen elämässä mukana. Itse vein käräjille yhteishuoltajuuden kun lapsen isä ei ollut pitänyt lapseen yhteyttä noin 3 vuoteen. Hain yksinhuoltajuutta ja sen sain. Tämä siis kevät talvella ja kesti vain pari kuukautta. Perustele että on hylännyt lapsen ja haluat yksinhuoltajuuden. Itse kyllä sanoin suoraan että haluan kyseisen ihmisen lapsen elämästä pois kokonaan. Eipähän pysty vaikeuttamaan lapseni elämää.
Vierailija kirjoitti:
Nosto - ap
Sait neuvoja, miksi ei kelpaa?
Kerro heille mikä tilanne on, ja anna joku todistus että sä haet yksinhuoltajuutta, niin että he osaavat odottaa. Mutta anna heille se pyydetty isän yhteystieto, koska muuten käy niin että he tekevät lasun ihan aiheesta että sä estät isää osallistumasta lasta koskeviin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nosto - ap
Sait neuvoja, miksi ei kelpaa?
Vastaa.
En usko! Me ei päiväkodista oteta keneenkään yhteyttä, joka ei ole lapsen päiväkotiasioissa tekemisissä.
Päiväkodin pitää noudattaa määräyksiä. Eivät he voi vain sinun kertomuksesi perusteella niitä rikkoa.
Ei päiväkodilla ole mitään tuollaisia velvollisuuksia.
Höpöhöpö, keksitty juttu. Jos ei toisen vanhemman yhteystiedot näy lapsen tiedoissa, eikä koskaan näy päiväkodilla, mitä asiaa semmoiselle voisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Kerro heille mikä tilanne on, ja anna joku todistus että sä haet yksinhuoltajuutta, niin että he osaavat odottaa. Mutta anna heille se pyydetty isän yhteystieto, koska muuten käy niin että he tekevät lasun ihan aiheesta että sä estät isää osallistumasta lasta koskeviin asioihin.
Päiväkodille ei kuulu vanhempien väliset suhteet. Ap, ei mitään hätää. Älä anna yhteistietoja eikä muutakaan. Lapsesi isä on hylännyt lapsen-et sinä. Vastasin sinulle aiemmin miten toimia ja miten itse toimin.
Jos he haluavat ottaa yhteyttä isään, niin miksi eivät ota puhelinta kouraan ja soita sille.
Ei asialla pidä sinua vaivata.
Vierailija kirjoitti:
En usko! Me ei päiväkodista oteta keneenkään yhteyttä, joka ei ole lapsen päiväkotiasioissa tekemisissä.
Mielenkiintoista kuulla. Ihmettelen itsekin päiväkodin toimintaa. Luulen, että kyse on silkasta uteliaisuudesta päiväkotitätien taholta. - ap
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodin pitää noudattaa määräyksiä. Eivät he voi vain sinun kertomuksesi perusteella niitä rikkoa.
Ei ole tuollaisia määräyksiä. Ei kaikkeen pidä suostua. Sinä varmaan näyttäisit vaikka perseesi.keskellä kaupunkia, jos joku vaan sanoisi sinulle, että sellainen on määräys.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, keksitty juttu. Jos ei toisen vanhemman yhteystiedot näy lapsen tiedoissa, eikä koskaan näy päiväkodilla, mitä asiaa semmoiselle voisi olla.
Ei ole keksitty juttu. - ap
Ei sinulla ole velvollisuutta luovuttaa kenenkään puhelinnumeroa. Isä olisi varmaan sen päikkyyn itse antanut jos häntä kiinnostaisi. Lääkärissäkin on niin, että jos toiseen huoltajaan ei saada yhteyttä, niin se johon saadaan, tekee päätöksen
Voitko sanoa, ettei sulla ole mitään yhteystietoja? Onkikoot ite, jos kiinnostelee.
Jos ne jatkaa vänkäämistä, voisko sanoo niille, että on kotirauhan häirintää pakottaa yhteyteen hlön kanssa, jonka kanssa oot käräjillä paraikaa?
Jos päiväkodilla on lakisääteinen velvollisuus olla yhteydessä molempiin huoltajiin ( en tiedä onko?) Niin silloin heillä varmaan on myös väylä selvittää yhteystiedot.
Ota yhteyttä lastenvalvojaan!
Päiväkotiin sanot että isä ei ole ollut yhteydessä ollenkaan!