Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sitruunapippuria käyttäneet! Onko parempaa kuin muut pippuriseokset?

Vierailija
11.11.2024 |

Saa kertoa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa käytin, mutta en oikein tykännyt, palasin takaisin mustapippuriin.

Vierailija
2/25 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalan kanssa hyvää .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun siihen on lisätty sokeria. 

Vierailija
4/25 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältää myös suolaa. Itse käytän mm. couscoussin maustamiseen.

Vierailija
5/25 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä kalaa varten ostan sitä. Esim uunikalassa tykkään.

Sehän on maustesekoitus. Olen aina pitänyt sitä kalamausteena.

Vierailija
6/25 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisin laittaa keinotekoista sitruunahappoa ruokaan? Käytön sitruunaa ja myllystä mustapippuria. 

Vierailija
7/25 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunapippurin tapaiset viritykset sopii pöytämausteiksi. Ruuanlaitossa niistä ei ole juuri mihinkään ja kaikki mausteseokset, joissa on valmiiksi suolaa ovat käyttökelvottomia.

Vierailija
8/25 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalan graavisuolauksessa on parempaa. Etenkin särkien selkäfileissä mainiota. Toki tilliä, suolaa ja ripaus sokeria lisäksi. Joskus myös hienoksi hakattua sipulia

Vierailija
9/25 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalan kanssa ainakin toimii, mutta kannattaa lukea tuoteseloste tarkkaan, että et osta sellaista sitruunapippuria jossa suola valmiina mukana. Tulee suolalle korkeampi hinta.

Vierailija
10/25 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippurisekoitus on kaikista paras. Ei paljoa muuta tarvitse käyttää.

Vierailija
11/25 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy erinomaisesti kalan mausteeksi. Ei oo silti mun mielestä parempi kun muut pippurit

Vierailija
12/25 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin käytän erikseen suolaa, mustaapippuria ja sitruunaa. 

Vierailija
13/25 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon suolaa, sokereita, sitruunahappoa ja mustapippuria eli ei.

Vierailija
14/25 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin käytän erikseen suolaa, mustaapippuria ja sitruunaa. 

Minä käytän noiden sijaan pelkkää sitruunapippuria. Meillä on epäilys, että siipalle iskee sitruunamehusta migreeni, eikä hän muutenkaan pidä överistä sitruunan mausta. Tuo sitruunapippuri on hyvä vaihtoehto. Pippurina meillä käytetään yleensä valkopippuria.

Vierailija
15/25 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisältää myös suolaa. Itse käytän mm. couscoussin maustamiseen.

Joissakin sitruunapippurisekoituksissa on tosiaan suolaa lähes puolet. Se tekee maustamisesta haastavaa, koska liikasuolaisuuden riski. Mutta minulla on maustekaapissa sitruunapippuria, jossa ei ole suolaa, joten ongelmaa ei ole. Kun se osui maustehyllyllä silmiini, niin minäkin aloin uudelleen käyttämään sitruunapippuria. Ihan taviskaupan valmismauste. Merkki on Kania.

Vierailija
16/25 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan salaatin päälle 😋

Myös oliiviöljyä 

Vierailija
17/25 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluaisin laittaa keinotekoista sitruunahappoa ruokaan? Käytön sitruunaa ja myllystä mustapippuria. 

Kun en viitsi aina ostaa sitruunaa jos tarvitsen sitä sitruunanmehua teelusikallisen. Tulee hävikkiä kun heittää sitten sen homeisen sitruunan pois jääkaapista viikon päästä.

Vierailija
18/25 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1970- ja 80- luvuilla sitruunapippuri oli hyvää muttei enää. En tiedä mikä siinä muuttui.

Vierailija
19/25 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mihin laittaa. Varmasti voi olla parempaa tietyissä ruoissa. Ellei ole hapokas vatsa. Pippurit yleensä tulisia ja niitä tunnutaan työntävän joka ruokaan. Olisko ruokaa jossa ei ole pippuria.

Vierailija
20/25 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mihin laittaa. Varmasti voi olla parempaa tietyissä ruoissa. Ellei ole hapokas vatsa. Pippurit yleensä tulisia ja niitä tunnutaan työntävän joka ruokaan. Olisko ruokaa jossa ei ole pippuria.

Onhan toki vaikka kaikki itse raaasta lihasta tai kalasta tehdyt. Tietysti kaikista itse tehdyistä ruuista voi jättää pippurin pois. Valmisannoksissa on niin pitkät litaniat kaiken maailman tekoaineita eli ei edes aitoja mausteita ole käytetty. Lihatiskiltä voi kysyä, löytyykö ruokaa ilman pippuria, mutta epäilen etteivät myyjät voi mennä takuuseen ettei ole pippuria käytetty. Itse kokkaamaan siis. Helpoin ruoka tulee uunissa tai joku keitto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan