Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero ja asunnon myynnin odottelu

Vierailija
11.11.2024 |

Kauanko muilla mennyt? on jokseenkin raskasta aikaa. Ei mene kaupaksi, mutta ei ole varaa ostaa toista ulos ja muuttaa aikaisemmin. Millä olette selvinneet?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajanut tilannetta siihen pisteeseen, että asunto olisi ainut selustan turvani eron varalle. Ostin uuden asunnon jo ennen kuin otin miehen kanssa eron puuheeksi. Omistin yhteisestä asunnosta vain 30% ja minulla on nyt aikaa odotella, että asunnosta saatiin kunnon hinta.

Vierailija
22/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodesta 2022 on nyt ollut myynnissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä tuota hintaa. En tarkoita, että pitäisi hirveään alihintaan myydä, mutta ei kannata odottaa saavansa asuntoa kaupaksi nopeasti ja kovalla hinnalla.

Me juuri käytiin kauppaa tällaisessa tilanteessa, jossa asuntoa myi kaksi ihmistä ja molemmilla oli toiveena saada asunnosta iso summa. Tarjottiin 14 000 e vähemmän kuin pyysivät ja kieltäytyivät heti. Kului aikaa ja soittivat viikkoja, että oltaisiinko vielä kiinnostuneita ostamaan. Saatiin kaupat tehtyä ja välittäjä huokaisi, että onneksi tulivat järkiinsä hinnan kanssa. Hintapyyntö oli liian suuri, vaikka asunto olikin suositulla alueella.

Itse siis suosittelisin, että nippaiskaa hieman hinnasta pois, niin saatte asunnon myytyä. Sekin maksaa, kun odottelette myyntiä.

Vierailija
24/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saman katon alla pystyy asumaan, niin sittenhän sitä voi vaan odotella. Jos ei, niin ehkä siitä voisi keskustella, että toinen muuttaa vuokralle ja jaetaan lainanlyhennyksen lisäksi myös vuokra puoliksi siihen asti, että asunto on myyty? Tämä tietysti toimii vain, jos molemmat kaipaavat jo omiin asuntoihin, miksipä sitä muuten suostuisi toisen vuokra-asuntoa kustantamaan. Mutta voisi olla molemmille reiluin ja edullisin tapa muuttaa erilleen asunnon myyntiä odotellessa, ja olisi sillä vanhaan asuntoon jäänneelläkin motivaatiota edistää myyntiä.

Vierailija
25/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuden vuoden riita siitä loppujen lopuksi tuli. Ex ei hyväksynyt yhtään tarjousta ja kuusi vuotta maksoin asumiskulut tuplana. 

Sitten mennään oikeuteen hakemaan yhteisomistuksen purkua. Paskimmallakaan eksällä ei ole sen jälkeen mitään vänkäämistä vaan järkevä tarjous hyväksytään. Turha odottaa kuutta vuottaa ja katsoa silkkaa kiusantekoa. Ensimmäinen järkevään tarjoukseen tullut kieltäytyminen -> käräjille vaan.  

Lisäksi jos eksän mielestä talo on tietyn hintainen niin tokihan sitten on valmis lunastamaan samaan hintaan entisen kumppanin ulos asunnosta. Ei käy? Ei sitten tainnut olla realistinen myyntihintaodotus vai mitä. Luu vaan kurkkuun typeryksille.

Vierailija
26/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy mahdollisimman halvalla.

En myy, koska se vaikeuttaisi minun tulevaa elämää. Mieluummin odotan ja toivon että menee edes niin että itse jotenkin selviää.

Sitten saat odottaa vuosikausia. 

Niin että parempi elää kädestä suuhun ja myydä asunto pilkkahintaan?

Odotteletko suurtakin voittoa? 

Vierailija
27/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuden vuoden riita siitä loppujen lopuksi tuli. Ex ei hyväksynyt yhtään tarjousta ja kuusi vuotta maksoin asumiskulut tuplana. 

Sitten mennään oikeuteen hakemaan yhteisomistuksen purkua. Paskimmallakaan eksällä ei ole sen jälkeen mitään vänkäämistä vaan järkevä tarjous hyväksytään. Turha odottaa kuutta vuottaa ja katsoa silkkaa kiusantekoa. Ensimmäinen järkevään tarjoukseen tullut kieltäytyminen -> käräjille vaan.  

Lisäksi jos eksän mielestä talo on tietyn hintainen niin tokihan sitten on valmis lunastamaan samaan hintaan entisen kumppanin ulos asunnosta. Ei käy? Ei sitten tainnut olla realistinen myyntihintaodotus vai mitä. Luu vaan kurkkuun typeryksille.

Käräjäoikeuden korona aikainen jono olikin suurin syy riidan pitkittymiselle. 

Vierailija
28/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama tilanne. Aivan hirveää asua yhdessä eikä toinen suostu laskemaan hintaakaan. Tuntuu, ettei pääse jatkamaan elämäänsä eteenpäin kun joutuu exän kanssa roikkumaan.

Vierailija
29/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käräjäoikeuden korona aikainen jono olikin suurin syy riidan pitkittymiselle. 

Ja jatkan vielä sen verran, että sain ihan hyvän korvauksen exältä siitä, että en pystynyt käyttämään omaa omaisuuttani todistutetusti hänen kiusanteon takia eli hän sahasi myös omaa oksaansa.

Vierailija
30/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En myy, koska se vaikeuttaisi minun tulevaa elämää. Mieluummin odotan ja toivon että menee edes niin että itse jotenkin selviää.

En odottele minkäänlaista voittoa, vaan sen verran rahaa olisi hyvä saada että saan yksin lainaa niin että pystyn kunnollisen asunnon itselle ja lapsille ostamaan. Lapset muuttavat minun luo ainakin 50% ja mitään elatuksia ei tule.

Vierailija
31/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole muuhun varaa, niin vuokratkaa joku halpa yksiö, jossa asutte vuoroviikoin ja vuoroviikoin omistamassanne kodissa?

Vierailija
32/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että parempi elää exän kanssa? 

Tämä. Mutta jos kerran tilanne on nyt ihan hyvä ja yhdessä asuminen onnistuu, niin mikäs siinä. Sitten voi rauhassa odotella.

Vierailija
33/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En odottele minkäänlaista voittoa, vaan sen verran rahaa olisi hyvä saada että saan yksin lainaa niin että pystyn kunnollisen asunnon itselle ja lapsille ostamaan. Lapset muuttavat minun luo ainakin 50% ja mitään elatuksia ei tule.

Elatusmaksuthan ei riipu siitä paljonko lapset asuu sulla. Vai onko teillä molemmilla yhtä huonot tulot? 

Vierailija
34/34 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama tilanne. Aivan hirveää asua yhdessä eikä toinen suostu laskemaan hintaakaan. Tuntuu, ettei pääse jatkamaan elämäänsä eteenpäin kun joutuu exän kanssa roikkumaan.

Älä odottele vaan laita asianajajasi kirjoittamaan eksälle tieto yhteisomistajuuden purkamisesta. Saattaa mieli muuttua.

Ei kannat aolla liian kiltti ja jäädä kärsimään.