Lapseni sai kaksi vuotta sitten vakavan aivovamman
Kommentit (33)
Tsemppiä pojalle ja teille! Tuli toisenlainen polku, mutta toivon mukaan sekin on lopulta hyvä. Jos kivuista ja vapinasta pääsi eroon.
Huonoa tuuria, että se kypärä ei nyt ollut päässä ja toisaalta että tuli onnettomuus juuri silloin. Ei tässä maailmassa kukaan tee 100% oikein ja viisaasti aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko kypärä vielä eteisessä
Tuollehan ei enää mitään voi. Luulin, että hän käytti kypärää, kun näin hänen joka kerran lähtevän kouluun kypärä päässä. Ja kyllä, olen kokenut syvän huolen ja pelon lisäksi myös vihan tunteita, että miksi se kypärä ei ollut päässä. Toki en sitä silloin sairaalassa makaavalle lapselleni kertonut... Mietin vain koko ajan, että miksi....
Nykyään meillä kaikki käyttää kypärää. Se voi todella pelastaa hengen ja säästää monelta kivulta ja tuskalta. Tiedän omasta kokemuksesta, että sen tärkeyttä voi olla todella vaikea perustella (esi)teineille, mutta tätä sanomaa saa levittää. Eihän sekään tietenkään aina auta. Nyt kun olen jutellut oman lapseni kanssa tuosta ja kysyin, että miksi hänellä ei ollut kypärä päässä, hän sanoi, että tiesi osaavansa ajaa pyörällä niin luuli, ettei mitään sattuisi. Rakas.
Entä oletko sinä tai lapsi olleet vihaisia/katkeria lapsen kaverille, joka koukkasi lapsen eteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein sulle.
Olet todella alhainen ihmisscheisse. Toivottavasti Karma kuittaa sulle.
Ei kuittaa. Voin paksusti.
Et voi tietää. Sulla voi olla vaikka syöpä jossain vaikka luuletkin olevasi terve.
Vierailija kirjoitti:
Alkoiko oireet jo heti onnettomuuden jälkeen, että saman tien tiesitte, että nyt kävi pahasti? Kauanko joutui olla sairaalassa?
Kyllä. Oli sairaalassa marraskuun puolivälistä helmikuun alkuun eli 2.5 kuukautta. Toki sen jälkeenkin käytiin kolme kertaa hakemassa vauhtia sairaalasta ennen kuin päästiin kokonaan pois sairaalakuvioista. Se oli kamalaa aikaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein sulle.
Olet todella alhainen ihmisscheisse. Toivottavasti Karma kuittaa sulle.
Älä huoli, nuo ihmiset elävät jatkuvassa itseinhon ja ahdistuksen tilassa. Karma ei kuittaa vaan elossaolo itsessään on jo yhtä jatkuvaa kärsimystä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko kypärä vielä eteisessä
Tuollehan ei enää mitään voi. Luulin, että hän käytti kypärää, kun näin hänen joka kerran lähtevän kouluun kypärä päässä. Ja kyllä, olen kokenut syvän huolen ja pelon lisäksi myös vihan tunteita, että miksi se kypärä ei ollut päässä. Toki en sitä silloin sairaalassa makaavalle lapselleni kertonut... Mietin vain koko ajan, että miksi....
Nykyään meillä kaikki käyttää kypärää. Se voi todella pelastaa hengen ja säästää monelta kivulta ja tuskalta. Tiedän omasta kokemuksesta, että sen tärkeyttä voi olla todella vaikea perustella (esi)teineille, mutta tätä sanomaa saa levittää. Eihän sekään tietenkään aina auta. Nyt kun olen jutellut oman lapseni kanssa tuosta ja kysyin, että miksi hänellä ei ollut kypärä päässä, hän sanoi, että tiesi osaavansa ajaa pyö
Valehtelisin, jos sanoisin, etten olisi ollut vihainen. Aluksi toki olin vain huolissani oman lapsen selviämisestä ja toipumisesta. Se viha tuli myöhemmin. Tiesin, että se oli vain lasten leikkiä eikä toinen lapsi tarkoittanut aiheuttaa mitään pahaa, mutta olin silti vihainen. En sitä koskaan sanonut kenellekään ja tiedän, että tuo lapsikin oli tuosta järkyttynyt. Olen yhä edelleen hänen äitinsä kaveri ja tämä poika on edelleen mun pojan kaveri. Ajan kanssa mun viha laantui, eikä mulla ole mitään hampaankolossa. Olen käsitellyt asiaa terapiassa. Mun pojalla ei ole koskaan ollut mitään vihan tunteita kaveriaan kohtaan. Onnettomuutta, sairaalaa, kipuja ja kaikkea siihen liittyvää hän on kyllä vihannut. Ap
Tämän takia pitää käyttää aina kypärää. Liikenne on arvaamaton. Toipumista lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtui?
Lapsi ajoi pyörällä kaverin kanssa alamäessä kun jostain syystä kaveri koukkasi lapseni eteen. Lapsi lensi maahan pää edellä ilmeisesti aika kovasta vauhdista. Kypärä ei ollut päässä vaan roikkui repusta onnettomuushetkellä... Ap
Huh. Noita kypärä tangossa heiluttelevia lapsia näkee aika ajoin. Voi kumpa lapsi olisi pitänyt kypärän päässä, kun hänelle sellainen oli ostettu.
Voi lapsi rakas. Toivottavasti tulet kuntoon!
Alkoi sitten kuuntelemaan räppiä?
Onko lapsi pyöräillyt onnettomuuden jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Kaaduin itse lapsena pyörällä. Satutin onneksi vain polveni, mutta sen jälkeen en ole enää halunnut pyörällä ajaa, enkä ole ajanutkaan.
Täähän on ihan eri asia.
Kaaduin itse lapsena pyörällä. Satutin onneksi vain polveni, mutta sen jälkeen en ole enää halunnut pyörällä ajaa, enkä ole ajanutkaan.