Olin tehnyt isänpäivälahjaksi lahjaksi brownieita. Soitin äidille, että olen nyt tulossa tuomaan niitä,
hän sanoi että ei tarvitse tuoda, ja eikös x ja x (lasten nimet) tykkäisi mieluummin syödä niitä. Ja häntä väsyttää nyt muutenkin. Ei muuta kuin auton nokka takaisin kohti kotia. Isä laittoi viestiä jälkeenpäin, että oletteko tulossa, ja vastasin ettei nyt tulla kun äiti sanoi ettei tarvitse.
Kommentit (41)
Eikö näitä voi sopia etukäteen? En minä lähde mummolla käymään niin, että vasta matkalta soitan, että tulossa ollaan. Mummo voi olla harrastuksissa tai vaikka lääkärissä tai hänellä voi olla muita vieraita, noloa vain ilmoittaa, että leivottu on ja pian ollaan perillä. Vai tehdäänkö muidenkin kanssa samalla tavalla, ilmoitetaan, että ollaan autossa ja pian perillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä siis soitit autosta ja käänsit nokan kohti kotia ja isä ei voinu vastata autosta. Isäsi on mallikuski. Tosin olisit voinu kysyä monelta isä on kotona. Mut sit taas olisit voinu kysyä jo vaikka edellispäivänä monelta sopii tulla käymään, että isä on kotona.
Kyllä mää voin puhua autossa puhelimeen ja olla mallikuski - puhelin on bluetooth yhteydessä.
Sehän nyt ei auta mitään siihen, että silti keskityt siihen puheluun etkä ajamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä siis soitit autosta ja käänsit nokan kohti kotia ja isä ei voinu vastata autosta. Isäsi on mallikuski. Tosin olisit voinu kysyä monelta isä on kotona. Mut sit taas olisit voinu kysyä jo vaikka edellispäivänä monelta sopii tulla käymään, että isä on kotona.
Kyllä mää voin puhua autossa puhelimeen ja olla mallikuski - puhelin on bluetooth yhteydessä.
Sehän nyt ei auta mitään siihen, että silti keskityt siihen puheluun etkä ajamiseen.
Miten se eroaa siitä, että puhun kyydissä olijoille? Ei mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
onko noi brauniet siis suklaakeksejä?
Enemmänkin suklaapiirakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyydissä olijat näkevät saman kuin sinä, he tajuavat olla kiinnittämättä huomiotasi jos näkevät että sinulle tulee joku haasteellinen paikka. Puhelimessa oleva ei sitä voi tietää.
Vierailija kirjoitti:
No nyt ymmärrän, miksi miehen sisko soittaa aina ensin anopille että sopiiko sille Matille (miehelleni), että mennään käymään. Anoppi sitten soittelee meille. Onko tää joku karjalainen tapa?
En kyllä ymmärtänyt. Vastustaako miehesi siskonsa anopilla käymistä ja suku odottaa miehesi lupaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi jutella ihan helposti vieressä istuvan ihmisen kanssa ja ajaa autoa, mutta puhelimessa puhuminen handsfreen kautta sitten vaatii jotenkin kamalasti enemmän keskittymistä?
En tykkäisi yllätysvieraista. Ei minulla ole ylimääräistä ruokaa eikä vierasvaraa etenkään jos tiedän vieraat kaikenmaailman ruokarajoitteisiksi. Kun 360 päivää vuodessa olen yksikseni.
Yleisesti kyllä isänpäivänä isää käydään tervehtimässä joten ei varmaan ihan yllärinä tullut että ap oli kylään menossa.... Meillä tuli lapsi käymään isänpäivänä, on käynyt joka vuosi. Soitti kun lähti ajelemaan että kohta siinä. Puolisoni kanssa vietti aikaa jne. Itse lepäsin koska töihin menossa yöksi. Miksi apn äiti olisi voinut levätä kun lapsi tulee katsomaan isäänsä?
Vierailija kirjoitti:
En tykkäisi yllätysvieraista. Ei minulla ole ylimääräistä ruokaa eikä vierasvaraa etenkään jos tiedän vieraat kaikenmaailman ruokarajoitteisiksi. Kun 360 päivää vuodessa olen yksikseni.
EI luulisi olevan yllätys, jos lapset tulevat isänpäivänä onnittelemaan isää. Tosin Ap ei mennytkään, äidin mielipide oli hänelle tärkeämpi kuin isän onnitteleminen ja isän tunteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyydissä olijat näkevät saman kuin sinä, he tajuavat olla kiinnittämättä huomiotasi jos näkevät että sinulle tulee joku haasteellin
Valitettavan moni kuski vilkuilee puhekumppania ja moni matkustaja keskittyy ihan muihin asioihin kuin liikenteen seuraamiseen. Ja aina kerron vastatessani ajavani samaan aikaan ja jos tulee erityistä tarkkaavaisuutta vaativa tilanne sanon puhelimeen, että nyt hetken katson tilannetta ja keskityn siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI luulisi olevan yllätys, jos lapset tulevat isänpäivänä onnittelemaan isää. Tosin Ap ei mennytkään, äidin mielipide oli hänelle tärkeämpi kuin isän onnitteleminen ja isän tunteet.
No ei meillä lapset lähde isänpäivänä (isä kiven alla) tai äitienpäivänäkään yllärinä ajamaan. Heillä on omat isän/äitienpäivät. Joskus kokoonnutaan jonnekin retkelle ja ruokailu ravintolassa muttei joka vuosi.
Käyttäjä2448 kirjoitti:
Yleisesti kyllä isänpäivänä isää käydään tervehtimässä joten ei varmaan ihan yllärinä tullut että ap oli kylään menossa.... Meillä tuli lapsi käymään isänpäivänä, on käynyt joka vuosi. Soitti kun lähti ajelemaan että kohta siinä. Puolisoni kanssa vietti aikaa jne. Itse lepäsin koska töihin menossa yöksi. Miksi apn äiti olisi voinut levätä kun lapsi tulee katsomaan isäänsä?
Samaa mieltä kanssasi. Jos on tapana käydä joka vuosi, luultavasti käydään tänä vuonnakin.
Ap ei kertonut äitinsä ikää. Jos on iäkäs, voi olla kolotuksia tai huonounisuutta ja siksi väsyttää. Harmi ettei kyläily onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa että olette löytäneet aloituksesta sen olennaisimman.
Isä olisi varmasti mieluusti nähnyt tytärtään. Isät ovat pääosin sellaisia.
Lapsille jo varhaisessa vaiheessa sanoin kun muuttivat kauas ja opiskelubudjetit tiukkoja, sitten muistatte äitien/isänpäivät kukkasilla kun olemme hoitokodissa. Niin kauan riittää puhelinsoitto, ei tarvitse huonoa omaatuntoa pitää.
Ehkei me olla mitään juhlaihmisiä? Enkä vieläkään odota juuri yhtenä päivänä käymistä, mieltäni lämmittää jatkuvat yhteydet joita edelleen kaukana asuviin lapsiin on. Whatsapilla päivittäin
Vierailija kirjoitti:
Isä olisi varmasti mieluusti nähnyt tytärtään. Isät ovat pääosin sellaisia.
Näinhän se on jos tytär ei muuten pidä yhteyttä ja huomaa isänpäivän aamuna että oishan näistä nyt isälllekin jokunen viedä. Ei oo soiteltukaan eikä nähty vuoteen.
Mikään ei ole ällöttävämpää kuin aikuinen nariseva katkera lapsi. Kasva nyt jo hyvä ihminen aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö näitä voi sopia etukäteen? En minä lähde mummolla käymään niin, että vasta matkalta soitan, että tulossa ollaan. Mummo voi olla harrastuksissa tai vaikka lääkärissä tai hänellä voi olla muita vieraita, noloa vain ilmoittaa, että leivottu on ja pian ollaan perillä. Vai tehdäänkö muidenkin kanssa samalla tavalla, ilmoitetaan, että ollaan autossa ja pian perillä?
suomalaisia 'tapoja'...ja sitten loukkaannutaan, kun oikeasti ei sovi niin lyhyellä varoitusajalla. mieluiten välit vain poikki heti.
Kuka soittaa matkalla, et olen tulossa,oletko kotona? Kaikkein järkevin sopia etukäteen milloin kyläilee. Silloin kyläily yleensä onnistuu.