Onko täällä minimalisteja? Millaisilla tavaramäärillä pärjäätte?
Tiedän että riippuu harrastuksista ym. mutta haluaisin kuulla esimerkkejä!
Kommentit (146)
Asun tämän talven espanjassa matkailu käyttöön muutetussa pakussa. Vaatteita on n. 6kerrastoa riippuen miten laskee. Kahdet kengät ja yksi takki. Ruokailu välineitä sen verran mitä yksi ihminen tarvitsee ja kun keittiö on hyvin pieni niin ei sinne paljoa mahdu. Läppäri, tabletti ja tietysti puhelin. Aika vähällä sitä ihminen tulee toimeen
Vierailija kirjoitti:
Ehkä enemmän sopivalisti kuin minimalisti. Meillä on 111 neliön koti ja 6 asukasta + koira. Ei pysty hilloamaan tavaroita, koska meillä on rajatusti kaappitilaa. Esim. vaatehuonetta ei ole. Voimme säilyttää vain tavarat joita oikeasti käytämme ja muutama muistotavara.
Olen ihmetellyt miten monessa kodissa säilytetään nurkissa erilaisia tavarapinoja ja nyssyköitä. Meillä on kaikille tavaroille omat paikkansa kaapeissa. Esim. sänkyjen alla emme säilytä mitään.
Voi luoja että tuo "hilloaminen" on rasittava sana.
Listatkaa nyt älykääpiöt varmasti jokainen asia, jonka omistatte. Voittaja saa banaania.
Vierailija kirjoitti: Minimalistin vaatetushan on yleisemmin todella yksinkertaista. Eli on tyyliin 3 paitaa, 3 jakkua, 3 farkut, 3 housut. Ja sitten jotain 4 rintaliivit, 4 pikkuhousut 4 paria sukkia. Mitä enemmän minimalisti haluat olla sitä yksinkertaisemmaksi kaikki menee, esim kaikki vaatteet on mustia, niin ei tarvitse erikseen vaatteita pestä. Luulen, että aika harva täälläkin vastanneista on minimalisteja. Minimalistisyyteen kuuluu myös pienesti asuminen. Jos sulla on yli 100 neliön asunto, aika suurella todennäköisyydellä et ole minimalisti.
Millä logiikalla 100 neliön talossa asuva ei voisi olla minimalisti? Mitä jos siellä asunnossa asuu vaikka neljä henkeä? Vai onko lapsetkin sulle jotain roinaa, jota kirkasotsaisin tosiminimalisti ei huoli elämäänsä?
Olen minimalisti ihan luonnostaan mutten asu yksin joten tavaraa on. Kun lapset lähtevät opiskelemaan ja ottavat mukaan omansa niin eipä juuri muuta jää jäljelle kuin se kaikkein tarpeellisin.
Tuollainen tavaroiden lainailu siksi, ettei vain huvita hankkia niitä itselle, on ärsyttävää.
Eipä kuulu sulle, jos jotkut keskenään lainailevat tavaroita ja se molemmille osapuolille sopii. Mitä jos keskityt vain omaan elämääsi.