Ei piispanmunkki eikä berliininmunkki vaan
Rähmis. Piste.
ihme horinaa siitä, että tämä olisi jokin kiistan aihe. Rähmis on rähmis ja sillä selvä.
Kommentit (70)
Whaaat? Meikä puhunut aina piispanmunkista, nyt nolottaa. Anteeksi Piispasen leipurisuku, jatkossa AINA piispasmunkki!
Ootte kaikki väärässä, se on räkämunkki!
Ehkä se aito ja alkuperäinen, Piispasen leipomon tuote oli piispasmunkki, mutta kyllä se möttösenä kulkee puheissa.
Aloittajan kaikki vaihtoehdot väärin. Kyseessä on piispasmunkki. Aina ollut ja tulee aina olemaan. Ugh, olen puhunut!
Piispanmunkki.
T: Von Heidekenillä syntynyt.
Sovitaanko niin, että nimi on kätevästi vain munkki jossa päällä vaaleanpunaista kuorrutetta. Ei tule turhaa kärhämää.
Porukalla menee vähän tunteisiin joku pullan nimi
Rähmiksenä minä olen puhutellut, eikä ole munkki koskaan itseensä ottanut.
Berliininmunkki Stadissa. Turkulaiset ja muut juntit voivat vapaasti mussuttaa piispasmunkkejaan.
Piispasmunkkihan tuo. Ei vain näyttänyt olevan edes vaihtoehtona.
Asia on hyvin yksinkertainen: Piispsen leipomon Piispasmunkki eli Piispis.
Kyllä se piispasmunkki on, mutta en menetä yöuniani vaikka joku nimittäisi paskakasaksi.
Mä en ollut tietoinen tästä piispanmunkki-nimityksestä, mutta aion ottaa sen käyttöön. Mieheni on syntynyt Turussa ja hän niitä toisinaan syö. (Hesarissa oli siis juttu tästä pari päivää sitten.)
Rönttönen on terminä vanhahtava ja halventava. Myös Piispasmunkki saisi jäädä historiaan, vaikka leivonnaisen keksijää sillä kunnioitetaankin. Kuorrutemunkki sopisi tähän päivään.
Piispis on piispanmunkin lempinimi. Varmaan tuosta tyhmemmät luulevat sen olevan piispasmunkki.