Oletko tavannut naispuoleisia narsisteja?
Kommentit (74)
Olen syntynyt sellaisesta. Myös siskoni taitaa olla sellainen. Vaatii jalustalla olemista ja odottaa toisen olevan hännystelijä. Mietin aluksi onko sisko vain tuhdissa humalassa kun meidän maailmat ei vaan kohtaa. Sisko on kultalapsi ja minä musta lammas.
Olin vuosia kateellinen siskolleni, nyt ymmärrän ettei siihen ole syytä. Hänen ydin ei ilmeisesti ole hoivattavissa kuntoon koska hän ei itse ymmärrä oman toimintansa myrkyllisyyttä. En suostu enää tarjottuun rooliin, joten en kelpaa heille. Roska-astia täytyy löytyä nyt muualta. Oloni on siitä todella helpottunut, leikin voi aina jättää kesken. Vaikea ymmärtää ihmisiä jotka elävät valheessa eivätkä halua kivun kautta havahtua todellisuuteen.
Olen itseasiassa aika onnekas ja minulla on paljon annettavaa maailmalle, niin ettei minun tarvitse kieltää itseäni. Hyväksyntä tulee ihmisestä itsestään, sitä ei voi muilta vaatia. Ei ole minun tehtäväni kannatella sairasta minäkuvaa.
Siskoni tosin aloitti terapian, joten ehkä hänen kohdallaan on vielä toivoa. En kuitenkaan suostu olemaan toista huonompi vain siksi että toinen voisi tuntea olonsa mukavaksi.
Naispuolinen narsisti on todella vaarallinen ja erittäin vahingollinen. Jos törmäät moiseen sielun syöjään, pelasta itsesi. Katkaise kaikki sidokset mielesi myrkyttäjään ja viljele rakkautta siellä jossa on vielä mahdollisuus elämän kukkia. Kaikki muut vaihtoehdot vievät sinut kadotukseen jossa kadotat yhteyden itseesi ja kohtaat vääristyneitä peilejä.
Oma voimasi olkoot sinun.
Vaikka naisnarsisti tuhoaisi välit lapseesi voi sillan rakentaa uudestaan. Joku päivä lapsesi ymmärtävät ja näkevät peikon joka sillan alla piilee. Ole vahva ja johdonmukainen, rakkautesi ei ole heikkous. Etsi ympärillesi ihmisiä joiden mieli on terve ja jotka näkevät valheen läpi. Kykenet todistamaan tilanteen kun mielesi on tyyni ja hyväksyt kaikki ajatukset. Narsisti on taitava luomaan pelon ja tarinan joilla hallitsee esimerkiksi sos.tt jne. Näytä siis ettei pelko ole todellinen ja kirjoita oma lukusi. Hullun kanssa on turha väitellä joten älä vastaa syytöksiin. Sinulla on faktoja ja todellisuus, keskity niihin. Nouse usvan yläpuolelle, näet kirkkaasti.
Narsisti on sadisti, joten työstetty tunteitasi meditoinnilla ja vaikkapa kamppailulajeilla. Verkostoidu. Tulet toimeen ihmisten kanssa vaikka jokaisesta ei tarvitse pitää. Virittäydy oikeille taajuuksille. Jos haluat rauhaa valmistaudu sotaan.
Mikään myrsky ei voi sinua kaataa, se voi aiheuttaa suuttumusta ja kovempiin yrityksiin sabotoida elämääsi. Mutta olet valmistautunut. Sinulla on totuus joka on vastamyrkky. Vaikka olet uhri älä uhriudu, siitä narsisti saa lisää myrkkyä koneeseen.
Ja muista pysyä faktoissa. Hallinta on sinun. Pidä se itselläsi ja verkko on kudottu.
Ole siis ovela ja ota aikasi jos yhteisiä lapsia on. Tiedät mitä tehdä.
Naisissa on paljon enemmän narsisteja kuin miehissä. Jos psykologia väittää toisin, sen väitteen voi heittää roskakoriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manipuloi muita, valehtelee kirkkain silmin, uhriutuu, vika on aina muissa, ei koskaan itsessä, elää ns. satumaailmassa, kaiken on oltava täydellistä, on kateellinen itseään paremmille ja lahjakkaammille, kun kohtaa vastoinkäymisiä (jotka luonnollisesti ovat aina muiden syytä, niin jää heti sairauslomalle. Riidat ja erimielisyydet ratkaistaan rikosilmoituksilla.
Ja tähän vielä lisäyksenä se, että sana anteeksi ei kuulu narsistin sanavarastoon!
Vielä lisään, että lapset ovat heille ns.näyttelyesineitä! Omaa äitiyttä ja uhrautumista korostetaan, mutta lapsista ei tosiasiassa välitetä!
Lapsen narsisti rinnastaa nimenomaan esineeseen ja hyödykkeeseen: mitä kaikkea lapsen avulla onkaan mahdollista saada ja saavuttaa omien tavoitteidesa täyttämiseksi. Tarvittaessa lapsen avulla voi jopa kiristää. Sillä, miten lapsen tunne-elämän kehityksen ja ihmiskäsityksen käy, ei ole narsistille mitään merkitystä, ei voisi vähempää kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manipuloi muita, valehtelee kirkkain silmin, uhriutuu, vika on aina muissa, ei koskaan itsessä, elää ns. satumaailmassa, kaiken on oltava täydellistä, on kateellinen itseään paremmille ja lahjakkaammille, kun kohtaa vastoinkäymisiä (jotka luonnollisesti ovat aina muiden syytä, niin jää heti sairauslomalle. Riidat ja erimielisyydet ratkaistaan rikosilmoituksilla.
Ja tähän vielä lisäyksenä se, että sana anteeksi ei kuulu narsistin sanavarastoon!
Vielä lisään, että lapset ovat heille ns.näyttelyesineitä! Omaa äitiyttä ja uhrautumista korostetaan, mutta lapsista ei tosiasiassa välitetä!
Lapsen narsisti rinnastaa nimenomaan esineeseen ja hyödykkeeseen: mitä kaikkea lapsen avulla onkaan mahdollista saada ja saavutt
Tämä on niin totta!
Vierailija kirjoitti:
Naisissa on paljon enemmän narsisteja kuin miehissä. Jos psykologia väittää toisin, sen väitteen voi heittää roskakoriin.
Vähintäänkin yhtä paljon kuin miehissä. Kuten autismiakin niin myös narsismia on vaikeampi tunnistaa naisissa kun sosiaalisina olioina osaavat feikata niin hyvin.
Juu ex taisi olla. Huomiontarve somessa oli aivan älytön ja alkoi alun ihanuuden jälkeen harrastamaan sellaista että ensin olin kaikista ihanin ja paras mutta yhtäkkiä olinkin ihan perseestä. Tätä vuoristorataa kesti aikansa, kunnes aloin saamaan tarpeekseni ja sitten päätin jutun. Tästäkös hän riemastui ja ensitöikseen vaihtoi faceen uuden profiilikuvan. Sen jälkeen hommasi pikapikaa uuden miehen jonka kanssa oli jo viikossa parisuhteessa ja jopa pisti tyypin liittymään faceryhmiin joissa olin ja julkisesti hieromaan naamaani minkälaisen ihanan naisen on löytänyt. Vaikutti vähän häiriintyneeltä touhulta.
Olen ollut aiemmin melko kauan siivousalalla ja työskennellyt eri paikoissa ja kohteissa. Minulla on siis ollut vuosieen varrella useampi esihenkilö. Uskallan sen vuoksi väittää, että nimenomaan siivousalalla on sellaisia esihenkilöitä, joilla hyvin todennäköisesti on juuri narsistinen tai esim. epävakaa persoonallisuushäiriö.
Jos koston tarve on kova niin narsismitutka hälyttää.
Aika vahva epäilys oli. Taivutteli minut kanssaan ns. parisuhteeseen ja sitten ikäänkuin piruuttaan vikitteli muita miehiä ja hieroi sitä ihan naamalleni. Myöhemmin on kovalla kiihkolla ollut menossa muidenkin miesten kanssa, kunnes on tullut joku merkillinen äkkipysähdys ja yhtäkkiä ihana mies on muuttunut täydeksi kuspääksi. Epäilen että kyseessä on samanlainen keissi kun omallakin kohdalla ja nainen itse alkanut jotain sekoilemaan mitä mies ei ole alkanut katsomaan, mutta muille tietenkin kertoo että paska äijä.
Sisko. Kaikki on aina muiden vika, ei osaa pyytää anteeksi vaikka syyttää virheistään muita ja jää siitä todistettavasti kiinni. Suuttuu, jos kyseenalaistaa tai kysyy tarkentavia kysymyksiä, joka on hänelle syy nöyryyttää porukan edessä mm. haistattaa v- ja haukkua, sekä alistaa. Muut hyväksyvät hiljaa, etteivät itse saa p askaa niskaan puolustamalla häntä, kuka kulloinkin sattuu olemaan vihan kohteena. Loppujen lopuksi eristää sinut porukasta ja muista sisaruksista, jos ei saa tahtoaan läpi ja mustamaalaa lisää selän takana, kun on saanut sinut "pois tieltä". Uhriutuu joka asiasta niin paljon, että muutkin ovat kypsiä hänen käytökseensä. Sairain ihmissuhde mitä elämässäni on ikinä ollut. Aika samanlaista settiä, kuin miesnarsisteilla.
No en ole kenenkään diagnooseja nähnyt mutta entinen esihenkilö oli kyllä suurella todennäköisyydellä narsisti. Lähdin työpaikasta jo 2009, mutta edelleen nousee karvat pystyyn jos ajattelen ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen. Käyttävät lapsia aseena ja vieraannuttavat lapset isästä.
Jep. Ex- vaimoni, lasteni äiti. Karmeita tarinoita. Tyttäret lähti ensin au- paireiksi eivätkä enää äitinsä luo palanneetkaan. Varmaan joku tai monikin on riistänyt henkensä näiden mielipuolien takia. Oli se lähellä minullakin mutta juuri tyttärien takia jaksoin ja kannatti nyt on asiat aika hyvin.
Kaksi diagnosoitua. Kavereiden äitejä molemmat. Ei he mulle näyttäytyneet kovin erikoisina, aika vaativia olivat kai tyttäriään kohtaan. Tykkäsivät olla esillä. Minuun halusivat tehdä hyvän vaikutuksen, olin "hyvän perheen tyttö".
Tyttärensä oireilivat ja oireilevat yhä
Herkkänahkaisia narsisti naisia on paljon, niitä ilkeitä onneksi kai vähemmän.
Valheet ja velanotto ja röyhkeys ihmissuhteissa jne, arjen tunnusmerkistöä.
Jos olet joutunut pauloihinsa, juokse.
Lue lehteä NUT.