Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sinä teet jos alkaa ahdistamaan?

Vierailija
09.11.2024 |

Ne keitä ei koskaan ahdista ei tarvitse vaivautua vastaamaan. Vinkkejä kyselen. 

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lääkitys, muuten en kotoa poistuisi.

Vierailija
42/53 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievä ahdistus: kävelylenkki, kuuma suihku, lämmin kauratyyny, turvalliset tutut tv-sarjat, juttelu läheisen kanssa 

Paha, ei järkevää syytä oleva ahdistus: opamox, resepti löytyy 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden lenkille, omaan ahdistukseen liittyy paljon fyysisiä tuntemuksia ja usein juoksulenkillä ne pääsee unohtumaan. Onneksi enää ei ole läheskään niin lamauttavaa ahdistusta kuin ennen, vielä pari vuotta sitten juoksulenkki vain pahensi asiaa. 

Vierailija
44/53 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnekas ettei ahdista kovin usein. Jos ahdistaa, siihen on yleensä syy - olen mokannut, yleensä lykännyt jotain asiaa tai en ole hoitanut jotain asiaa.  

Jos on päivä, hoidan tai selvitän asian parhaani mukaan. Puhun puolisolle. Puhun henkilöille jotka liittyvät tähän asiaan. Puhun Jumalalle. Teen voitavani, sitten unohdan. 

Mutta usein on aamuyö kun herään ja huolestun. Näen ongelman kirkkaana, uni katoaa mielestä enkä voi vain maata.  Parhaiten tehoaa - anteeksi vaan - pikainen itsetyydytys olohuoneen sohvalla. En ole mikään seksifriikki elostelija mutta minusta tuo vaan tehoaa nopeammin ja tehokkaammin kuin pillerit. Oma kokemukseni on että mitä hermostuneempi olen, sitä nopeammin tuo hoituu ja sitä isompi on vaikutus. 

Ymmärrän että tämä ei ehkä onnistu tiettyjen lääkkeiden kanssa eikä ehkä tehoa jos ongelma on toisaalla, mutta tämä vain vinkkinä kelle tahansa joka murehtii älyttömyyksiä keskellä yötä. 

Vierailija
45/53 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen lasten seikkailu/dekkareita, käyn kävelyllä ja pyöräilemässä, kuuntelen meditaatiomusiikkia ja ulkomaalaista kirkkomusiikkia ja sitä vastaavia. Juttelen myös kasvotusten mieltä askaruttavista aiheista puolituttujen kanssa. 

Hei, jos näet tän niin mua kiinnostaisi tarkemmat kirjavinkit!

Vierailija
46/53 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun.

Vierailija
47/53 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely metsässä auttaa aina.

Vierailija
48/53 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän liikaa netissä/puhelimella roikkumista, koska olen huomannut sen ylirasittavan aivoja. En mieti huomista, vaan otan päivän kerrallaan. Joskus ahdistaa päiväkin, joten yritän elää hetkessä. Aamutoimissa suuntaan yhteen asiaan kerralla ja nautin aamupalan rauhassa pitkän kaavan kautta radiota kuunnellen. Pyrin myös iloitsemaan hyvistä asioista elämässäni ja samalla hyväksymään asiat joille en voi mitään. Terveyshuolissa otan hoitaakseni yhden asian kerrallaan pois päiväjärjestyksestä.

Joskus tuppaa ahdistamaan joku uusi huoli, mutta silloin karistan sen ajatuksen keskittymällä vielä lyhyempään aikajanaan kuin päivään. 

Vierailija
49/53 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ahdistuneisuuteni on helpottanut, pelko kuollut ja mielenrauha lisääntynyt säännöllisten meditaatio- ja kehotietoisuusharjoitusten avulla. Olen oppinut valtavasti siitä, miten kehoni ja mieleni toimivat sekä miten olotilani muotoutuvat elämän myrskyissä. Se on huikeaa!

Vierailija
50/53 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ahdistuneisuuteni on helpottanut, pelko kuollut ja mielenrauha lisääntynyt säännöllisten meditaatio- ja kehotietoisuusharjoitusten avulla. Olen oppinut valtavasti siitä, miten kehoni ja mieleni toimivat sekä miten olotilani muotoutuvat elämän myrskyissä. Se on huikeaa!

Olisiko linkkiä harjoituksiin? Kiinnostaisi, ja jotain olen harjoitellutkin.

Vierailija
51/53 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko linkkiä harjoituksiin? Kiinnostaisi, ja jotain olen harjoitellutkin.

Alkuun pääsee esim. Netflixin ohjelmilla Headspace Meditoijan opas, Mielenrauhaa ja Näin nukut paremmin. YouTubesta löytyy paljon erilaisia ohjattuja meditaatioita ja harjoituksia. 

Vierailija
52/53 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ja fyysinen itsensä väsyttäminen rauhoittaa mieltä paremmin kuin mikään muu.

Vierailija
53/53 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun miehelle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi