Mitä sinä teet jos alkaa ahdistamaan?
Ne keitä ei koskaan ahdista ei tarvitse vaivautua vastaamaan. Vinkkejä kyselen.
Kommentit (53)
Otan jonkun yhteyden ulkomaailmaan. Ystäviä ei juuri ole, joten avaan telkkarin, internetin tai radion. Kuuntelen jotain avaruusohjelmaa tai luen feissarimokia.
Kuuntelen ysäriä, siivoan raivona, marmatan jollekin eli puhun paskaa selän takana muista, lähden metsään kävelylle
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen ysäriä, siivoan raivona, marmatan jollekin eli puhun paskaa selän takana muista, lähden metsään kävelylle
Tuon takia minua ja varmaan muitakin ahdistaa usein.
Otan opamoxin ja pienen kaljan jotta selviän järjissäni tässä pimeydessä. Ja voin sanoa ettei noiden yhteisvaikutus oikeastaan edes tunnu kuin pienenä helpotuksena toisin kuin lekurit varoittelevat. Joskus joudun ottamaan vielä beetasalpaajankin.
EI paljoo auta jotkut musan kuuntelut tähän ahdistukseen joka on todella fyysistä.
Juoksemin auttaa vähän mutta ei sen vaikutus kauaa kestä.
Mulla on kyllä diagnoosina ahdistus eli saan lääkkeet ihan lekurilta.
Vierailija kirjoitti:
Minua ahdistaa terveyshuolet kun helpotusta ei ole näkyvissä.
ap
No äläs nyt! Aina kun on elonpäiviä, on toivoa!
T: Antti
Juttelen puolisoni tai äitini kanssa. Hengitän rauhallisesti. Ajattelen että olen turvassa ja kaikki maailman asiat eivät ole minun harteillani. Teen jotain konkreettista, esim siivoan tai lähden kävelylle. Riittävä yöuni ja palautuminen on tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän minun tekemiseni sinua ja muita ahdistavat?
Katselen avaruuden mittasuhteita esitteleviä videoita, ja yritän toistella itselleni ettei isossa mittakaavassa yhden ihmisen tekemisillä ole minkäänlaista merkitystä.
Lähden ulos kävelylle jos ehdin ennen kuin ahdistus on tosi paha ja ulkona yritän päästä jonnekin missä näen tosi kauas (valitettavan vähän on enää tässä lähistöllä tuollaista paikkaa kun kaikkialle on rakennettu isoja taloja).
Jos (kun) jään kotiin niin alan "katsoa" jotain vanhaa, tuttua ja turvallisuuden tunteen antavaa sarjaa / leffaa eli jotain kasarilta / ysäriltä jota voin vain kuunnella silmät kiinni peiton alla. Lämpö on mulle tuossa vaiheessa tosi tärkeää, koska jotenkin mulla ahdistukseen kuuluu sellainen jääkylmyyden tunne sisuksissa. Lämmin suihku ei auta vaan jotenkin se jopa pahentaa ja ahdistus saattaa lipsahtaa paniikkikohtaukseksi. Sitä en tiedä auttaisiko lämmin kylpy tai lempeä saunan lämpö paremmin koska kumpaankaan ei ole mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskan puhuminen muista selän takana aiheuttaa asioita kohteille. Voi mennä vaikka työpaikka ja enemmänkin. En tietenkään tiedä, oletko juuri sinä minua mustannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juon olutta, poltan pilveä ja harrastan irtosuhteita. M40
Ja olet jatkuvasti ahdistunut. 👌 Paitsi kun panet päissäsi jotain toista päissään olevaa ahdistunutta. Loputon kierre.
Mitä sä tiedät mun elämästäni? Nuo jutut ei todellakaan ahdista. Tiedän tasan tarkkaan mitstä se ahdistus tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskan puhuminen muista selän takana aiheuttaa asioita kohteille. Voi mennä vaikka työpaikka ja enemmänkin. En tietenkään tiedä, oletko juuri sinä minua mustannut.
Älä huoli, niitä juttuja joutuu kuuntelemaan puolisoni. Eikä hänkään niitä edes kuuntele. Mutta minua helpottaa, kun saan työpäivän aikana minua ahdistaneet asiat.
Käyn koiran kanssa kävelyllä. Ja sitten juon pullollisen viiniä, syön sipsipussin ja litran jäätelöä. Itken itseni uneen. Aamulla on parempi olo. Hetken.
LbOISTAVA EDELLEEN.
Poika nimeltä p
Isken itselleni tuntemattoman se*sikumppanin. Rauhoittavia minulle ei kirjoiteta ja menneisyyden alkoholiriippuvuuden vuoksi senkin suhteen olen varovainen. Niin hullulta kuin se kuulostaakin, tuntematon kumppani rauhoittaa minua ja tunnen saavani turvaa, se kuulostaa vielä hullummalta, tiedän. Takaraivossa on tietenkin pelko että jotain saattaa sattua, mutta olen kehittänyt keinot siihen. Tapaan heitä muutaman kerran kunnes jännite ja "taika" poistuu. En sanoisi olevani se*siriippuvainen, ennemminkin olen riippuvainen turvallisuudesta.
Liikun enempi. Ahdistus helpottaa kuitenkin, ei saa antaa valtaa.
Mä luen kirjaa ja koetan sivistää itseäni, laajentaa maailmankatsomustani.