Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsoin verokonetta ja miten v.itussa ihmiset tienaa niin paljon?

Vierailija
09.11.2024 |

Monia tuttujakin oli siellä.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne tulot revitään työntekijöiden ja asiakkaiden selkänahasta.

Työntekijän tulot revitään työntekijöiden selkänahasta?

Jos yhdelle maksetaan enemmän on se toiselta pois.

Tuo luulo pitää meidät kaikki köyhinä. Oikeasti pitää yhdessä kasvattaa sitä kakkua, niin kaikille riittää isompi pala sitten. 

Oikeisto AINA vetoaa kakun kasvattamiseen, vaikka se olisi kuinka iso. Kakku on oikeasti ollut iso ja ajat sitten. Varallisuusveron poistamisen jälkeen ei ole keinoa tarkalleen selvittää, miten isoja isoimmat varallisuudet ovat mutta luulenpa että monet tulisivat yllättymään.

Vierailija
62/77 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän teidän elämämkoululaisen kännäämiset, tupakat ja sotemenot jonkun maksaa. Mahtavaa tällä 50% veroprosentilla tehdä yhteiseen kassaan.

Kiitos vaan. Yli miljoona kilsaa on ajettu autolla ja töissä käyty 40 vuotta, veroja maksettu, terveyspalveluja en ole tarvinnut ikinä intin jälkeen, en juo enkä röökaa. Ei sun tarvi uhriutua, siksi tienaat koska olet rahalle ahne. Ei kenekään tarvi näytellä sankaria. Se on sinun valintasi. Se on vaan jokaisen osa, töitä on tehtävä jos haluaa nostaa elintasoa mutta pakko ei ole todellakaan. Se on minusta hyvä. En itsekään töitä himoitse, antaa nuorempien painaa, ne tarvii rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, no käyn minäkin kokopäivätöissä. Ap

Pääomatuloilla tässä maassa vaurastutaan. Työllä ei kukaan vaurastu, kun suurempi osa valuu valtion kassaan, kun alkaa tienata.

Vierailija
64/77 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko joku kommari?

Realisti. Jos palkkakuluihin on varattu tietyn verran rahaa, niin ei se raha lisäänny jos jollekin maksetaan 200€ enemmän. Joltain muulta se on poissa.

Ei ole käynyt mielessä, että sen toisen työpanos on sen verran tekee arvokkaampi, että ansaitsee enemmän. Jos toinen ei olisi alkujaankaan ansainnut kuin sen pienemmän summan, niin millä oikeutuksella toisen palkka on siltä pois?

Naiivia ajatella, että työpanoksen ja tulojen koon välillä olisi suora vastaavuus.

Vierailija
65/77 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, osallistun keskusteluun. Kaikki ihmiset joita tunnen jokseenkin ja joiden tulot ovat verokoneessa, ovat lievästi sanottuja hyvin veemäisiä ihmisiä. Tunnen n.10 kpl. Pikkumaisia, saitoja, ilkeitä, kylmiä. Naiset jopa pahempia, ainakin yksi liikenainen. Joten on varmaan totta, että menestyääkseen täytyy olla epämiellyttävä ihminen. 

Vaikutat kateelliselta ja kitkerältä.

Vierailija
66/77 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kovatuloisin nainen oli woltin johtajia. 32v bosslady tienas 11 miljoonaa euroa. Siinä esikuvaa naisille 👍

Vierailija
67/77 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuriin osa hallituksesta tienaa satoja tuhansia vaikka eivät tee töitä edes kun pari tuntia päivässä. Tienasin joskus itse 3700 euroa nettona istumalla paperitehtaan valvomossa. En minä oikeastii tehnyt muuta kun katselin mittareita päivän aikana. Todella tylsä työ

Tarjosivat valvomon hommia eräässä konsernin energia- alan laitoksessa. Eräs työkaveri sinne lähti. Tuli koeajalta takaisin. Sanoi että tosi tylsää. Sama minulla, en pysyisi hereillä vaikka olisi tuplapalkka. Veikkaan että suurin osa esim. paperialan palkkojen kadehtijoita ei itse teksi niitä hommia päivääkään, saati yötä. Kaksivuorotyö oli hyvä. Jos venyi ilta yli kello 22:n tai tehtiin lauantaihommia niin 100% korotus heti sekä eka tunti aamulla kello 6-7. Pyhinä tietysti 200% ja viikkolepokorvaus, päivän palkka. Asiakas maksaa eli kaupunkilaiset. Kiitos.

Vierailija
68/77 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori tyhmä kysymys mutta näkyykö esim minun tiedot jossain (ansaitsen n. 40 000 euroa/vuosi eli ihan keskipalkkaa.

Vierailija
69/77 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin pitää tienata paljon, että kaikkeen yhteiskunnan palveluihin  riittäisi verorahoja..

Ei se noin mene. Menestyvä ala tai firma maksaa hyvin jotta saa ammattilaisen tekemään hyvin tuottavat työt tai kehittämään yritystä vieläkin paremmaksi ja siksi kannattaa maksaa hyvä palkka. Ei palkkojen suuruus määräydy yhteiskunnan tarpeista vaan yrityksen tarpeista. Veroja taas kerätään kattamaan kulut. Verottaja tai hallitus ei määrittele palkkoja. Ehkä Neuvostoliitossa se meni noin kun mainitsit.

Vierailija
70/77 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko joku kommari?

Realisti. Jos palkkakuluihin on varattu tietyn verran rahaa, niin ei se raha lisäänny jos jollekin maksetaan 200€ enemmän. Joltain muulta se on poissa.

Ei ole käynyt mielessä, että sen toisen työpanos on sen verran tekee arvokkaampi, että ansaitsee enemmän. Jos toinen ei olisi alkujaankaan ansainnut kuin sen pienemmän summan, niin millä oikeutuksella toisen palkka on siltä pois?

Naiivia ajatella, että työpanoksen ja tulojen koon välillä olisi suora vastaavuus.

Jossain kohtaa se vastaavuus katoaa lähes kokonaan ja ansiot lähtee täysin käsistä.

Vierailija
71/77 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen kovatuloisin nainen oli woltin johtajia. 32v bosslady tienas 11 miljoonaa euroa. Siinä esikuvaa naisille 👍

Veikkaan, että ihan perus, jollaisia valmistuu joka vuosi korkeakouluista. En siis edes vaivautunut katsomaan kuka hän on, mutta todennäköisesti vain oikeaan aikaan oikeassa paikassa.

Vierailija
72/77 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä kirkonrotta tokaisi: eikö mulle jätetty mitään. Ja kuoli nälkään.

Vierailija
73/77 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori tyhmä kysymys mutta näkyykö esim minun tiedot jossain (ansaitsen n. 40 000 euroa/vuosi eli ihan keskipalkkaa.

Kuka vaan saa tietosi jos käy verotoimiston koneella katsomassa. 

Vierailija
74/77 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko joku kommari?

Tosiaan. Kerran kahvipöydässä eräs pomo samoi että duunarinkin kannattaa ajatella kuten kapitalisti. Pyrkiä mahdollisimman pienellä panoksella eli työmäärällä mahdollisimman hyvään tulokseen eli palkkaan. Kaunis ajatus on että jokainen työ on yhtä tärkeä ja arvokas kuten onkin mutta joku aina haluaa enemmän. Ja homma kaatuu joidenkin ahneuteen. Eräs paras työpaikka (yhtä pomoa lukuunottamatta) oli ison tehtaan kunnossapidossa. Nuoretkin asentajat saivat kunnon palkan ja me vanhemmat oltiin palkkataulukon yläpäässä ja tehtiin kevyempiä töitä.

Vierailija
75/77 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun verotettavat tulot oli 150 000 euroa. Käyn luonnollisestikin töissä ja lisäksi pääomatuloa. Todelliset pääomatulot on vieläkin suuremmat mutta saan tehtyä pääomatuloihin paljon vähennyksiä.

Olen tehnyt järjettömästi töitä eikä tämä enää ole terveellistä. Turha kenenkään on kadehtia. Mielenterveys säilyy kun ei raada liikaa, ja terveys ylipäätään. Progressiivinen verotus vie käsittämättömän paljon. 

Eikä raha tuo onnea. Kun on riittävästi rahaa niin sen merkitys katoaa. Mulla on tällä hetkellä pelkästään säästötilillä  70 000 euroa. Eikä sille ole varsinaista käyttöä. Mulla on kaikkea mitä tarvitsen. En omista mitään vittooneja koska en tykkää merkkituotteista. Mulla on hyvä velaton auto, pari asuntoa ja muu tarpeellinen. Autan täysi-ikäisiä lapsia välillä kun ostan heille vaikka vaatteita tai maksan lomia. 

Ja olen sinkku nainen jos sillä on mitään merkitystä. Tuloni tuplaantuivat kun erosin lasten isästä. Löytyi uusi vaihe elämään.

Vierailija
76/77 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun verotettavat tulot oli 150 000 euroa. Käyn luonnollisestikin töissä ja lisäksi pääomatuloa. Todelliset pääomatulot on vieläkin suuremmat mutta saan tehtyä pääomatuloihin paljon vähennyksiä.

Olen tehnyt järjettömästi töitä eikä tämä enää ole terveellistä. Turha kenenkään on kadehtia. Mielenterveys säilyy kun ei raada liikaa, ja terveys ylipäätään. Progressiivinen verotus vie käsittämättömän paljon. 

Eikä raha tuo onnea. Kun on riittävästi rahaa niin sen merkitys katoaa. Mulla on tällä hetkellä pelkästään säästötilillä  70 000 euroa. Eikä sille ole varsinaista käyttöä. Mulla on kaikkea mitä tarvitsen. En omista mitään vittooneja koska en tykkää merkkituotteista. Mulla on hyvä velaton auto, pari asuntoa ja muu tarpeellinen. Autan täysi-ikäisiä lapsia välillä kun ostan heille vaikka vaatteita tai maksan lomia. 

Ja olen sinkku nainen jos sillä on

Aika samanlainen tilanne, paitsi etten ole eronnut. Tulot lähtivät nousuun, kun lapset aikuistuivat. Siitä olen kuitenkin vähän eri mieltä, etteikö raha toisi onnea. Tämä hyvätuloinen jakso mahdollistaa semmoisten pysyvien pääomatulojen rakentamisen, että saa vanhuuden ihan eri lailla turvatuksi kuin pelkän (minulla pienen) eläkekertymän turvin. Sitten on jatkossakin mahdollisuus pitää hyvää velatonta autoa ja vaikka autella lapsenlapsia aikanaan ostamalla heille vaatteita tai harrastusvälineitä tms.. Tulevaisuuden turvaaminen lisää ainakin minun onnellisuuttani merkittävästi. Ja jos oikein pitkälle ajattelee, se sama nyt säästetty omaisuus turvaa aikanaan lastenikin eläkepäivät, kun minusta aika jättää. Heidän ei ehkä tarvitse jaksaa töissä yli 70-vuotiaiksi, kuten monen muun 2000-luvulla syntyneen.

Vierailija
77/77 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne tulot revitään työntekijöiden ja asiakkaiden selkänahasta.

Työntekijän tulot revitään työntekijöiden selkänahasta?

Jos yhdelle maksetaan enemmän on se toiselta pois.

Tuo luulo pitää meidät kaikki köyhinä. Oikeasti pitää yhdessä kasvattaa sitä kakkua, niin kaikille riittää isompi pala sitten. 

Oikeisto AINA vetoaa kakun kasvattamiseen, vaikka se olisi kuinka iso. Kakku on oikeasti ollut iso ja ajat sitten. Varallisuusveron poistamisen jälkeen ei ole keinoa tarkalleen selvittää, miten isoja isoimmat varallisuudet ovat mutta luulenpa että monet tulisivat yllättymään.

Mutta se on totta. Minulla on takana jo neljännesvuosisata työelämässä. Vuosia on ollut kahdenlaisia: jos takana on hyvä vuosi, palkankorotukset ovat isoja, vaikka oma henkilökohtainen tulos olisi aika vaatimatonkin. Jos taas vuosi on ollut huono, palkankorotuksia ei tule. Jos olet huonona vuonna tehnyt oikein poikkeuksellisen hienoa tulosta, saatat saada pienen korotuksen joka vastaa suunnilleen inflaatiokorotusta. Ja siitäkin sanotaan, että tämä oli poikkeus ja ihan armosta tämän sait.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan