Katsoin verokonetta ja miten v.itussa ihmiset tienaa niin paljon?
Kommentit (77)
"Mene oikeisiin töihin."
No kuule, niistä oikeista töistä maksetaan alle 2000 € kuukausipalkkoja ja ilman niitä oikeita töitä tämäkin maa hukkuisi pskaan!
Pääomatuloilla suurin osa noille listoille pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän teidän elämämkoululaisen kännäämiset, tupakat ja sotemenot jonkun maksaa. Mahtavaa tällä 50% veroprosentilla tehdä yhteiseen kassaan.
Eli tienaat yli 18 000 kuukaudessa? Siinä menee nimittäin toi 50% raja.
Suuriin osa hallituksesta tienaa satoja tuhansia vaikka eivät tee töitä edes kun pari tuntia päivässä. Tienasin joskus itse 3700 euroa nettona istumalla paperitehtaan valvomossa. En minä oikeastii tehnyt muuta kun katselin mittareita päivän aikana. Todella tylsä työ
Vierailija kirjoitti:
Suuriin osa hallituksesta tienaa satoja tuhansia vaikka eivät tee töitä edes kun pari tuntia päivässä. Tienasin joskus itse 3700 euroa nettona istumalla paperitehtaan valvomossa. En minä oikeastii tehnyt muuta kun katselin mittareita päivän aikana. Todella tylsä työ
Pääministerin pääsi just yli 200 000.
Vierailija kirjoitti:
Isäni on anestesialääkäri, check. Äitini vanhan rahan perijätär, lääkäri, check. Isovanhempani akateemisia yrittäjiä, check.
Ja entäs sä itse?
Mut mitä tienaa tuottava tarvis ihminen.Liian vähän ja siitä nyt säästetään.Kiitos.Säästetään mekin ketkä voi.Rikkaat tuhlatkoot,mässätkööt mun mielipide ollut aina.
Osingoista maksetaan käytännössä 0% veroa hyvityksien takia, pääomatuloista maksetaan tasaveroa eikä progressiivista veroa kuten ansiotuloista.
Pääomatuloista ei mene kunnallisveroa.
Siinä pähkinänkuoressa rikkaiden salaisuus.
Mun tuttavia on myös siellä. Osa työkavereita (lääkäreitä yksityisellä) ja osa noussut sinne kikkailemalla. Yksikin jotenkin asunnoilla kikkailee, ansiotulot 32000€ ja sitten pääomatuloja 100 000€. Mutta sen voin sanoa, että mun tuttavista kenestäkään muusta, paitsi tästä asuntokikkailijasta ei päällepäin näy tienestit.
Vierailija kirjoitti:
Öö, no käyn minäkin kokopäivätöissä. Ap
Usein se hyvin tienaaminen on ammatinvalintakysymys. Vaikka omat ominaisuudet eivät ihan kaikkiin töihin olisikaan sopivia, useimmilla on kuitenkin monta vaihtoehtoa valittavana. Monella uralla pääsee HALUTESSAAN myös vaihtamaan työnantajaa tai alan sisällä töitä, mutta jos vaikka päättää ryhtyä veturinkuljettajaksi niin siinähän sitten olet VR:llä ajamassa junaa kunnes kuolema teidät erottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääministerin pääsi just yli 200 000.
Niin, että ministeri ei tee töitä kuin 2-3 tuntia päivässä? Voi olla ettei sulla ole oikea kuva siitä mitä ministeri tekee. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko joku kommari?
Realisti. Jos palkkakuluihin on varattu tietyn verran rahaa, niin ei se raha lisäänny jos jollekin maksetaan 200€ enemmän. Joltain muulta se on poissa.
Ei ole käynyt mielessä, että sen toisen työpanos on sen verran tekee arvokkaampi, että ansaitsee enemmän. Jos toinen ei olisi alkujaankaan ansainnut kuin sen pienemmän summan, niin millä oikeutuksella toisen palkka on siltä pois?
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttavia on myös siellä. Osa työkavereita (lääkäreitä yksityisellä) ja osa noussut sinne kikkailemalla. Yksikin jotenkin asunnoilla kikkailee, ansiotulot 32000€ ja sitten pääomatuloja 100 000€. Mutta sen voin sanoa, että mun tuttavista kenestäkään muusta, paitsi tästä asuntokikkailijasta ei päällepäin näy tienestit.
Ei se asuntosijoittaminenkaan ihan helppoa rahaa ole. Pitää olla alkupääomaa ja sitten niitä asuntoja pitää hoitaa ja ylläpitää, ja vuokralaisissa on oma hommansa. Semmoista talkkarointia. Jos flippaa ja remontoi, niin se vasta työlästä onkin. Ei asunnoilla mitenkään helposti tienaa 100t/vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko joku kommari?
Realisti. Jos palkkakuluihin on varattu tietyn verran rahaa, niin ei se raha lisäänny jos jollekin maksetaan 200€ enemmän. Joltain muulta se on poissa.
Ei ole käynyt mielessä, että sen toisen työpanos on sen verran tekee arvokkaampi, että ansaitsee enemmän. Jos toinen ei olisi alkujaankaan ansainnut kuin sen pienemmän summan, niin millä oikeutuksella toisen palkka on siltä pois?
Niinpä. Ennemmin se menee niin päin, että jos joku tekee tosi hyvää työtä, hän saa 400€ korotuksen, mutta se huonompi työkaveri saa siinä siivellä 200€ korotuksen hänkin, kun oli niin hyvä vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Mene sinäkin oikeisiin töihin. Siitä maksetaan palkkaa.
Mutta kun teen sinun työsi 2 kertaa nopeammin ja 2 kertaa paremmin, niin sitten sinulle tulee varmaan potkut, sitäkö toivot?
Täällähän on juuri keskustelu, jossa pyydetään kertomaan ammatti, mikäli kuukausitulot ovat alle 2 tuhatta.
Näytti melkein jokainen ammatti tuolta löytyvän, että ihmettelen missä ammatissa voi tienata 10 kertaa enemmän?
ps etätyötä tekevät eivät melkein ikinä kerro ammattiaan, kertovat vain, että tekevät etätöitä, erikoinen homma, pakko olla joku kusetus taustalla?
Miksi tällainen tirkistelymahdollisuus ylipäätään on olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne tulot, vaan velat... Tulot ei kerro yhtään mitään.
Mitä tarkoitat tällä?
Lähinnä näitä kädestä suuhun eläjiä, joilka tulot 120 000 e/ vuosi. Osamaksuja sinne tänne, talovelkaa, harrastuksia jne. Säästöjä ei ole eikä kai tule. Tuttavapiirissä näitä muutama.
Vierailija kirjoitti:
Ne käy töissä.
Tuntemani hyvätuloisimmat ei todellakaan käy töissä. Ovat sijoittajia, perijöitä, johtajia... joutilaita kuten minäkin työtön. Eräs serkku sai miljoonien perinnön hassattua muutamassa vuodessa, kuvitteli osaavansa johtaa yhtiötä ja alkoi neuvoa firman johtoa ynnä muita. No ne lähti ja huonosti kävi. Myönnän että olen vahingoniloinen, pikkasen ylimielinen on tyyppi. Siskonsa kanssa ollaan väleissä ja hän on fiksu.
Pitäähän teidän elämämkoululaisen kännäämiset, tupakat ja sotemenot jonkun maksaa. Mahtavaa tällä 50% veroprosentilla tehdä yhteiseen kassaan.