Siis ONKO OIKEASTI ihmisiä jotka ei käy suihkussa joka päivä vähintään kerran?!
Itse käyn 3 kertaa päivässä, aamulla, töiden jälkeen ja ennen nukkumaan menoa.
Kommentit (213)
Hikoiletko todellakin niin paljon, että n. 8 tunnin välein peseydyt?
Sulla lienee pakko-oire.
Haisen ,tuoksun hyvälle,käyn suihkussa kerran vuodessa.
Aamulla yleensä illallakin käyn. Kumminkin lotraan illallakin vedellä naaman, perseen/pllun ja kainalot niin helpompi ja nopeampi mennä suihkuun. Aamulla pesen taas hiukset.
Jos käy jatkuvasti suihkussa, niin se ruokkii itse itseään. Miten luulet esimerkiksi alkuperäiskansojen pärjäävän kun eivät käy joka päivä suihkussa savannilla tai jäätiköllä? Ei heillä ole iho-ongelmia niin paljon kuin jatkuvasti veden kanssa lotraavilla.
Ei toki, ei sellaisia ihmisiä ole olemassa. Juuri sen vuoksi kaupassa ei ole metri tolkulla hyllytilaa antiperspiranteille jotka lupaa toimia 48-72 h.
Vierailija kirjoitti:
Maanista käydä 3 krt päivässä. Iho ei kiitä. 2-3 krt viikossa riittää hyvin. Alapesun voi tehdä päivittäin bidee-suihkulla.
Mites kainalot?
Ap on varmaan koko ajan jossain köhässä, kun hinkkaa luonnollisen vastustykyvyn iholtaan viemäriin.
Vierailija kirjoitti:
Miten te voitte tuhlata puhdasta vettä suihkussa käyntiin, jopa kahdesti päivässä? Aivan typerää. Maailmassa on miljoonia ihmisiä, joilla ei ole edes puhdasta juomavettä. Suihkussa jotkut eivät ole ikinä käyneet. Miten te voitte olla noin ajattelemattomia ja itsekeskeisiä narsisteja?
Tuo on kyllä ihan turha syy, koska eivät ne miljoonat ihmiset saa sitä vettä käyttöönsä kuitenkaan, vaikka me täällä lopettaisimme kokonaan veden käytön. Käytetty vesi ei myöskään katoa mihinkään, vaan palaa luonnon kiertokulkuun. Korkeintaan oma kukkaro kärsii runsaasta lotraamisesta.
Itse käyn kerran päivässä suihkussa tai joskus 2 kertaa mutta itsellä on siihen hyvä syy eli järjetön hikoilu. Ei ole kiva mennä nukkumaan tai muuten jonkun isomman homman jälkeen olla hiestä märkänä. Lääkitys aiheuttaa tätä mutta kun muuten toimii ja on tarpeellinen niin pitää vaan käydä useammin pesulla.
Vierailija kirjoitti:
Jos käy jatkuvasti suihkussa, niin se ruokkii itse itseään. Miten luulet esimerkiksi alkuperäiskansojen pärjäävän kun eivät käy joka päivä suihkussa savannilla tai jäätiköllä? Ei heillä ole iho-ongelmia niin paljon kuin jatkuvasti veden kanssa lotraavilla.
Sulla on varmaan esittää joku tutkimus alkuperäiskansojen iho-ongelmista mille perustat väitteesi?
Ylihygieenisyys on myös sairaus. Kenenkään terveen ihmisen ei tarvitse käydä suihkussa monta kertaa päivässä eikä edes päivittäin, jos ei työ, harrastus tai muu syy sitä vaadi.
Paleltaa liikaa (eikä ole mitään alipainoa kehossa). Jos on reilummin liikkumista päivässä niin silloin tietenkin suihkussa käynti on vaikka päivittäin (samalla tulee hiukset harjattua; mitäpä sitä suotta hiusharjaakaan kuluttaa.. Ei kai nyt kukaan sentään hiusharjan käyttöä oikeasti kulumisen takia välttele)
Vierailija kirjoitti:
Hikoiletko todellakin niin paljon, että n. 8 tunnin välein peseydyt?
Sulla lienee pakko-oire.
Joko pakko-oire tai joku muu sairaus, joka aiheuttaa peseytymistarvetta.
Parempi olisi varmaan 7 x 7 joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Ap on varmaan koko ajan jossain köhässä, kun hinkkaa luonnollisen vastustykyvyn iholtaan viemäriin.
Eikä käy ikinä saunassa tyypillinen suihkurunqwisti.
Itse kyllä hikoilen niin että voisin käydä kolmesti, mutta käyn kahdesti. Iho ei minulla mitenkään kärsi siitä. Kävelen reippaasti työmatkat niin siinä hikoontuu. 5min suihku vs joku hankala bidee ja kainaloiden pesu erikseen lavuaarin päällä, niin tottakai käväisen mieluummin suihkussa. Hiuksia en välttämättä pese joka päivä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo 3 kertaa nyt ihan sairasta lotraamista.
No niin on. Eivät taida itse maksaa vesilaskua,kun noin paljon kuluttavat vettä. Ei kukaan ole niin likainen että kävisi kolme kertaa päivässä suihkussa.
Meidän taloyhtiössä oli ennen vastikkeessa kiinteä vesimaksu, mutta lotraajien takia putkiremontin yhteydessä asennettiin huoneistomittarit. No, nyt sitten joku älypää on keksinyt käydä taloyhtiön saunassa suihkussa ja tiskaamassa, jottei mene omaan vesilaskuun.
Kyllä on. On esimerkiksi olemassa ihmisiä jotka asuvat sellaisissa osissa maailmaa jossa vesi on arvokas resurssi, ja suihkussa saatetaan käydä jopa vain joka toinen päivä. Ja kesäkausina on sellaisia ihmisiä olemassa jotka saattavat viettää ulkosalla kävelyretkillä jopa pari päivää päivää peräkkäin ilman että käyvät välillä kotona suikussa. Eikös ole aika hurjaa touhua tuo vaeltaminen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on varmaan esittää joku tutkimus alkuperäiskansojen iho-ongelmista mille perustat väitteesi?
Ja myös siitä etteivät he haise pahalle.
Hiusten nopea rasvoittuminen voi johtua talitöhnästä (seborreasta) tai vastaavasta talirauhasten häiriöstä. Siinä hoitokeinona on lääkkeiden lisäksi hyvä hygienisuus.
Just näin. Meillä oli haisuli, mutta ei kukaan kehdannut sanoa mitään. Sitten hän onneksi muutti pois toiseen kaupunkiin ja vei hajut mukanaan.